Mange bøtter vann.. (side 21)

Mine coryer var heller ikke spesielt interessert i tubifex. Prøvde et par ganger før jeg ga opp. Frosne mygglarver derimot
røde myggiser er en schlager svarte går og ned. frossem artemia er de litt mer skeptiske til. oksehjerte blir ignorert av alle, fra reker til coryer til kuhlii. rekemiksen er heller ingen suksess. kresne dyr :p
Sanne
yep, den jbl frysetørra saken. ikke engang de nye trillene bryr seg noe særlig... dog er de ganske så passive på dagen med mindre det mat å få (tabletter eller myggiser helst) jaja. skal forsøke igjen senere. som regel så løsner kuben fra glasset og flyter opp før trillene gidder å se om det er mat oO rare fisker.


Jeg bruker et annet merke, men det har sikkert ikke noe å si. Prøv å ta den i en klesklype istedenfor å feste på glasset. Det fungerer som regel bedre. Jeg har en drøss med klesklyper som jeg kun bruker til fiskeforing for å få tørka og frossen mat til bunnen av akvariet.
hm, finner bare plastklyper her jeg... og planteankrene jeg har er ubrukelige til dette, jeg har prøvd. men seriøst, fisken bare ligger der, den svinser ikke rundt og leter etter maten engang o.o
Bruker plastklyper jeg - tror ikke det er noe problem. Rart at noen er helt ville etter det andre ikke tar - men sånn er det jo. Stjernene mine er ville etter cyclops, men det var visst ikke Tante Astrid sine særlig begeistra for - så som med alt annet innen akvaristikk - det finnes ingen fasiter

Jeg kjøpte meg forresten cory black her på fredag - de er så fantastisk nyyydelige - må prøve å få tatt noen bilder av dem og legge ut.
liv_65
Jeg kjøpte meg forresten cory black her på fredag - de er så fantastisk nyyydelige - må prøve å få tatt noen bilder av dem og legge ut.



*grønn* jeg VIL ha mere kar... men har ikke plass ;_; og slik boligmarkedet er idag, vil jeg heller ikke kjøpe meg noe eget ennå.. blir antagelig ikke før til sommeren... *sukk*
Ja virker som prisene er på vei opp igjen nå, de var latterlig lave her en stund, utrolig trist at man ikke har fast jobb så man kan få lån da.
Kjedelig med en samboer som setter grenser å, ellers hadde det vært plass til tre reoler i kjøkkenkroken her
Kanskje like greit med litt restriksjoner, ellers hadde jeg vel vært i gjeld nå (må bare ha)
vel, boligprisene i horten har gått opp/mindre ned enn resten av landet, men jeg har ikke lyst til å kjøpe noe nå da prisene er mer eller mindre på topp.. venter da heller til neste år når prisene mest sannsynlig har gått ned.
jeg har jo ingen hast, selv om jeg skulle ønske jeg hadde mitt eget hus/leilighet og mine egne regler :p
blir en tønsbergtur på meg etter jobben på tirsdag. venninna mi glemte noe til kaninen når hun var her og plukka dem opp, og siden jeg jobber 50% så har jeg tid til å ta meg en tur. blir nok en tur innom en dyrebutikk eller to, trenger hvitt finfilter til bøttefilteret mitt. det er faktisk bedre strøm gjennom saken nå en det var med en gang jeg startet det :p men nå har det gått ett halvt år, så det skulle egently være tid til å bytte finfilteret...
og lete etter lysrør. dem selger jo armaturer, så det må jovære mulig å skaffe rør som ikke er gule eller røde...

forøvrig ser jeg at jeg burde barbert blyxaen, og må nok igang med planteanker da en av avleggerne har gått til himmels uten røtter :p men grønne fine skudd har de fått - så da må jeg bare vente på at de får vennet seg til og begynner å trives. noe salvinia natansen min ikke gjør. mange av de råtner, selv om de har formert seg en del... hmm
Det blir jo flotte bilder med det nye objektivet ditt, lett å se at det er mindre forstyrrelser i glasset der.
takker men merker godt at det er ei macrolinse. får faktisk fler dårlige bilder med denne, og sliter litt med å finne teknikken vor å få de bedre. ta bilde av coryer forfra og du er heldig om du får det skarpt helt til øynene :p
hehe, er vel vanskelig det ja. Prøv å holde kameraet stille så blir det lettere
har jo ikke stativ foreløpig, så det kan jo bli en utfordring. denne linsa har jo heller ikke bildestabilisator
Oki
Skjønner godt at du liker coryene, var jo masse liv i de jeg kjøpte ihvertfall:P
ekke så mye liv i dem. bare den første tiden. siden har mine blitt mer passive og kuler'n under powerhead'n. men de er nydelige, hvite og svarte med skimmer av sølv og gull. nusselige bartefresere!
Fikk ikke trillineatuser jeg da, men aenus og sterbai. Sterbaiene ligner jo veldig på dine i fargen ihvertfall..
Nå sitter jeg og ser gjennom priser på akvarier :P har lyst på 400+liter
jeg vil og ha stort akvarie.. men har overhodet ikke plass. eneste hadde vært om jeg satte opp ett kar i et hjørne i kjellern hos pappa. er kun betong og leca i mesteparten av kjellern, kun 2 rom + bad som er innreda.. men jeg er jo der meget sjelden...
Ikke mer plass enn meg da :P Men er jo avhengig av hva man prioriterer. Tom plass eller akvarium :P
det er ikke tomme plasser her i det hele tatt! kanskje en halvmeter til sammen rundt omkring her.. og jeg eier ikke mesteparten av møblene så jeg kan ikke bare hive ut ting heller :p
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap