Gk,s våte hjørne. (side 21)

Inaktiv bruker
jeg fant noen som selger Heros sp. "rotkeil" og dett er i arendal
Takk David, men jeg har gjort en avtale med lasse. Jeg skal kjøpe fire heros av ham i morgen

Lille Havfruen
Så fine akvarium du har! ;)

Takk skal du ha

Jeg har tittet litt på karene dine og, du er veldig flink med plasering av planter Bildene dine er ganske bra og... hva slags kamera bruker du?
Inaktiv bruker
GK
Takk David, men jeg har gjort en avtale med lasse. Jeg skal kjøpe fire heros av ham i morgen:)

åå
GK
[QUOTE=Lille Havfruen]Så fine akvarium du har! ;)

Takk skal du ha

Jeg har tittet litt på karene dine og, du er veldig flink med plasering av planter Bildene dine er ganske bra og... hva slags kamera bruker du?

Jeg bruker Cannon eos 450 D, er fornøyd med den
Heldiggrisen

jeg skulle egentlig kjøpe samme type, men de hadde det ikke inne på fotobutikken. Og jeg var så rastløs og utolmodig så jeg kjøpte en Canon eos 1000D istedet. Men jaja, funker det å da, det har bare ikke stabilisator og skjermen bak ikke er like stor

Har fått med et bilde i fotokonkuransen med det...

Saltvann, kom på 12 plass
[External Image]
Har ENDELIG fått montert et hjørnefilter i 80litern, etter en del mas og sånn med silicon og blåfiltermatte fikk jeg det opp, også sprekker karet! Dèt forsinka "prosjektet" en del
Filteret går rundt av en powerhead, prøvde først med luftpumpe men det bråka som EF!! litt rart egentlig, 73litern er drevet på samme måte(luftpumpe altså) men det legger jeg knapt merke til, velvel, rare greier

Hadde en redmoor rot til overs, den var ifra 128 literen som sprakk.
Så den ble planta her, sammen med en random neve med planter som jeg nappa litt fra de andre karene. Det begynner å bli litt ensidig med planter i karene mine nå, Jeg har bare fire typer.. sverdplante, gulrotgress, javamose og Hydrocotyle leucocephala. Har ikke helt bestemt meg hva jeg skal ha av fisk i karet, men det blir nok noe sør-amerikansk som vanlig

[External Image]

[External Image]

Filteret
[External Image]
GK
Heldiggrisen:) jeg skulle egentlig kjøpe samme type, men de hadde det ikke inne på fotobutikken. Og jeg var så rastløs og utolmodig så jeg kjøpte en Canon eos 1000D istedet. Men jaja, funker det å da, det har bare ikke stabilisator og skjermen bak ikke er like stor:) Har fått med et bilde i fotokonkuransen med det... Saltvann, kom på 12 plass;)

kameraet ditt tok bra bilder, jeg skjønner ikke helt alle instinllingene på kameraet mitt... hehe.

Den redmoor rota var virkelig fin!

Det er bare å prøve seg frem

Kom akkurat hjem fra byen, med fire heros sp. "rotkeil"
De ligger og venner seg til karet nå, kjikkelig fine fisk altså. Fikk råd fra Lasse(Han jeg kjøpte de av) om å plukke det minste, for da blir det lettere par.
Så det gjorde jeg... De jeg kjøpte er ca. mellom 9-12 cm store.
Fikk også med noen lokasjonsguppyer

En av herosene til Lasse tror det er den ene foreldren til de jeg har kjøpt.

[External Image]
Inaktiv bruker
den var kjempefin men va med bilder av dine heros sp. "rotkeil" ???
De kommer de kommer, akkurat nå så ddriver deå utforsker sitt nye hjem. Jeg skal la dem gjøre det til i morgen, da begynner fotograferingen

Har akkurat flytta over gruppen med C.trilineatus over til 250litern, det skal nemlig flytte inn en trio med apistogramma der på onsdag.
Inaktiv bruker
åå
yes, fikk med et bilde i fotokonkuransen denne måneden å!
Bilde kom riktignok bare på 18.plass, men det er jo gøy at det kom med

[External Image]
Inaktiv bruker
noe så kvalmt med den har vel sin sjarm den å da
Jeg skjønner ikke helt hvor du finner denne fisken kvalm david, det er en av de mest fantastiske fikeartene jeg vet om(...) Ihvertfall blant norske arter.

Oppdatering av Ten Ecuador karet, det har flytta inn en stim på tolv lokasjonsguppyer(Ten Ecuador). En fullvoksen hunn og resten halvvoksene yngler. Satte inn litt javamose i karet og kork i fra det gamle bladfiskprosjektet(som er solgt) i går, jeg er blitt litt lei av helt vanlige sorte glatte bakgrunner. De gir liksom så dårlig dybdevirkning i noen tilfeller.

Jeg gidder ikke å stresse noe med lukkertid og stativ så sent på hverdagskvelden, skal legge meg snart.
Så bilde blir litt uskarpt(...) eller nei, jeg har jo fått abode photoshop så kanskje jeg klarer å forbedre bilde bittelittegrann(ewr ganske ny i programmet)

[External Image]

æsj, ble ikke så bra alikevell.
Synes den var kjempestilig og utrolig fasinerende Har du litt mer opplysninger her ?
Vel, det er ikke så mye å opplyse enn det du ser på bildet. Sanden er rådasand på 0,33mm, redmoore rota er samme rota som var i den øverste 128 literen(som sprakk), mens korken er fra den nederste 128 literen(som er solgt). Filteret er av samme prinsippet som fru.oppland sine kar, finner det som en veldig effektig filterløsning

Karet er et biotop akvarium, med tanke på Ten Ecuador. Jeg har aldri sett noe biotop bilde av Ten Ecuador så jeg vet ikke hvor nærme jeg treffer på innredningen(eller lettere sagt bommer). Stort sett er det ikke mer si om dettte karet... eller jo! det 139,3cm over gulvet
Å fisken ja
Jeg fikk dem med da jeg kjøpte herosene, han jeg fikk dem av var drittlei av guppy - så han ja at hvis jeg kunne fange de så skulle jeg få dem

Det er verken VF, F1 eller F2, men foreldra dems... eller ihvertfall forfedrene har en sammenheng med V´en. Og de er ikke blitt blandet med noen andre guppyer heller
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap