Rokke prat- en tråd for oss med lidenskap for disse flotte fiskene (side 21)

Jeg har lest flere plasser på mfk at Ozon ikke anbefales, da disse kan gå tomme eller hva det nå er, og da har de totalt motsatt effekt og dreper fisk på notime. Jeg husker ikke detaljer, men om du kjører ozon for og fjerne nitrat, så må det følges NØYE med på!

Hva var det som gikk galt med leopoldiene? Det er jo alltid slik at når man bestiller viltfangede så må man ta støten selv, har alltid måtte gjøre det selv også. Det er vel nettop derfor det ikke havner viltfangede fisk til mange tusen kroner stykk i heimen her, jeg er AAALT for feig til slikt!

Alle kondonlanser sendes over, jævli kipt! Fine var de også!

Hvor stort skulle du bygge?
Leopoldiene var amoniakk forgiftet når de annkom. fullt i røde merke.. den ene hadde puste problemer når jeg slapp den ut hos meg og stresset veldig i lang tid til den døde 2mnd etterpå sef den største og finaste!! de 2 andre spiste og spiste men la aldri på deg noe serlig... etter gjentatte medisin forsøk døde de med 1mnd mellomrom... Mangen teorier... men men its the name off the game.. det er jeg som kjøpte og det er midt annsvar. Jeg gir ikke opp så lett det blir nok nye leoer på meg senere.

Det nye karet jeg skal bygge har et mål på 320cm x 200cm x 100cm

litt usikker enda har litt lyst å bygge det i 2 etasjer some en terrasse leilighet!!

med mål 320 x 200 x 60 og 320 x100 x 60

spekulere litt enda... blir ihvertfall billigere da kan jeg kjøpe et wromak akvarie på 720L
og brukke begge glass sidene til dette prosjekte.

Her er bilder av rokkene jeg kjøpte av Tor Erik.
Fra jeg fikk de i desember 2012 og i dag...
Siste nytt fra mitt nye etasje akvarie!! ikke lenge no før en mann fra Sauda kommer med glass til meg
div fra utedammen... på tide å bli ferdig inne no slik at de kan komme inn i varmen
3 stk. 2 gutter 1 jente. 1 med store spots fra colombia 27cm disk 1 gutt fra peru 25cm disk 1 mørk jente fra peru 23cm disk
4 Barn fra Peru

2gutter 2 jenter Monster eaters
Nye motoro kongen Så da er du oppe i 7 ? Hvor du har bestilt fra?

Lekkre de du kjøpte av meg ERG, du har vært god med dem lys - mørk - mørkest
fine fisk.. ser bra ut det akvarie huset der pappafisken =) nærmer seg ferdig ??
:)
Hei BB lenge siden sist. det nærmer seg ferdigt med har litt div å sluttføre.
Hvordan går det med deg da? sist jeg såg var alle VF Peru diskusene tilsalgs? ble du lei eller ble kjerringa lei?
6 barn
Da har sp.peru hunnen min født 6 foreløbigt friske små, domme meg sjekket ikke kjønnsfordeling da jeg fanget dem..de er sp peru og motoro mix, var en mørkfarge på noen av dem som jeg ikke har sett før. Hystrix hannen er veeeeldigt på hunnen om dagen, gleder meg til hun er kjønnsmoden(han er moden). Hadde vært morsomt og dele hystrix rundt i norges land
pappafisken
Hei BB lenge siden sist. det nærmer seg ferdigt med har litt div å sluttføre. Hvordan går det med deg da? sist jeg såg var alle VF Peru diskusene tilsalgs? ble du lei eller ble kjerringa lei? :)


Litt lei, litt mye arbeid med en liten jente i huset og flytting til nytt hus oppå der tok knekken på akvarie hobbyen for en stund så solgte unna nesten alt av fisk .. Men nå er vi på vei tilbake med god plass og eget akvarie rom.. Skal sette i gang et discus kar i morgen så blir det å skaffe ny discus etterhvert Har en 250l gående med det som er igjen av fisk så får vi se hva som skjer med den etterhvert.. Har og lyst og sette opp karet jeg fikk av deg med noe rovfisk.. Rokker ser spennende ut men trenger mer plass og det er uaktuelt med større kar for madammen sin del :p så vi får se
:)
Så bra da, håper alt ordner seg. skal du ha rokker som må du tenke stort og sump med
konstant vannbytte. hel/halv automatisk er et must i min erfaring, vist du vil følge disse flotte skapningene hele livet deres.
Ellers kan du jo prøve deg frem med mye annet spennende av rovfisk!
Selv om Rokka er det ultimate målet for en nydelig og fredelig rovfisk.

Men det er nok ingen problem å prøve seg med 2 rokke barn i det 450 L du fikk av meg. med du må like vel ha mega filter og RENT RENT RENT vann
Tor Erik Lindøe
Hystrix hannen er veeeeldigt på hunnen om dagen, gleder meg til hun er kjønnsmoden(han er moden). Hadde vært morsomt og dele hystrix rundt i norges land:)


Jeg måtte faktisk splitte de to minste histrixene her da hannen ble kjønnsmoden. De var begge på ca 20 cm, og det ble rått parti.

Skal spleise han med den store hua nå straks.... hu er like under 40 cm mens han nå er er 22 cm. Enorm størrelsesforskjell, men tror det skal gå bra... hva tror dere? Klarer nesten ikke å vente

Slenger ved en video fra oppforingskaret (800 liter). To leopoldi hanner, og den minste histrix hunnen.

<embed src="//www.youtube.com/v/2HpY-11P1GQ?version=3&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Flott film! Id say go for it Jeg hadde spleisa de med en gang hannen var kjønnsmoden.
Da satser vi på histrix unger innen januar 2014
6 unger.
Da har 6 pups byttet eier og flyttet til oslo! Enda en forsendelse med Buss som gikk bra! 3 hunner og 3 hanner. Håper eier holder oss oppdatert her inne.

Film av pupsa: http://www.youtube.com/watch?v=06DNJX78i5U&list=HL1382335248
Herlige småtasser. Hvor store er de egentlig når de blir født?
De er ganske så søte ja, skinnet bedrar moren til disse er nok 80cm lang med halen de er litt større en en snusboks når de kommer til. Rokker er utrolig stilige og har en hau av personlighet!
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap