Apistogrammet (side 21)

Kan jo si det her ang min ønseliste at du har nevnt noen av dem her. Fant siden til Tom og skulle egentlig svare på innlegget ditt. Det endte med at jeg ble helt fjern i drømmeland. Det er jo bare så ENORMT med flotte apisto. Som Apistoianer blir det vanskelig å plukke ut 10.... bare.... når antallet vakre arter er enormt

I dag er det action i hongsloi karet da hua med yngel har vært ute og sondert terrenget. En herlig opplevelse. Kommer nok noen linjer i tråden min, med bilder i løpet av kvelden. Ha en utrolig flott helg Simen
Enig Leif! Det er bare å gå inn på TomC's side og drømme løs he he he. Deretter kan det hende at jeg går innom youtube.com og sjekker om det er live-bilder av samme fisk i etterkant. Får liksom litt bedre helhetsinntrykk!

Eks. Apistogramma atahualpa her og her...

Ikke noen hemmelighet at det var her jeg fant noen interessante apistoer. Det går jo bare ikke ann å bestemme seg for èn eller fem slag for den saks skyld.

Meget god helg til deg og Leif
Siste oppdatering fra rommet på bilde nr.1&2

Apistogramma panduro-hannen er rommets største rugg.
tillegg til at du har utrolig flotte kar og reoler Simen, ser jeg også at du har god plass mellom "rekkene". Selv har jeg reolen min i vinkel som du vet og har godt med arbeidsplass.

Flere plasser jeg har vært er det faktisk så trangt at det knapt er plass å snu seg. Men det har vel lett for å bli slik når kar kommer rullende inn og plassen minker
Ja, jeg har holdt hardt for å erobre sitteplassen Leif he he he! Lukta lenge på en sofa, men den gikk dukken. Så da blir det etterhvert noen stoler som har en større komfor-faktor enn arbeidsstolene mine som står der i dag. Er veldig fornøyd med barstolen som har en helt perfekt observasjonshøyde. Har faktisk en liten mulighet til å øke literantallet bak den siste reolen uten at det går ut over romplassen. Men først er det et stykke jobb som skal unnagjøres der, før dette går over i et evt planleggingsstadie... Når det gjelder plassen for meg, er det jo hyggelig å dele denna hobbyen med noen også! Og når det gjelder det... Lykke til på dagen i morra!!! Skulle ønske jeg kunne ta en Apisto-inspeksjon i morra, men satser på at dette kan gjennomføres ved en annen anledning

S
8 dagers fravær fra karene med fòrehjelp er over. Stort sett var alt greit, men fikk meg et par nedturer.

I Apistogramma agazissii-karet ligger hannen lett på siden på bunnen... Alt av verdier er bra, og hunnen + to Apistogramma panduro-yngel virker å trives. Er redd for at dette ikke går over av seg selv. Kjører noen dager med små vannbytter for å se om det kan hjelpe hannen.

I Apistogramma panduro-karet var det kommet møe grønne trådalger... hmmm. Hadde akkurat gjort en stor innsats i dette karet, og synes det var merkelig. Fikk tatt en ny runde der, så det ble bra igjen. Men så oppdaget jeg at hannen har 3 hvite små klumper mellom høyre gjelle og finne... Ellers så var hua både oppvartende og klar for å danse med hannen. Skal også her kjøre noen hyppige vannbytter for å se om det kan gjøre susen.

Apistogramma rositae-ynglene var ikke å se, Apistogramma allpahuayo danser og holder på... Ikke noe spesielt å se hos Apistogramma baenschi eller Apistogramma rubrolineata i første overblikk.
Vannbytter, algefjerning og fjerning av fòr i kar uten fisk... Har fått meg en real jobb etter jeg kom hjem. Gleder meg til å komme ajour i karene. Akkurat i dag er jeg glad jeg har 10 kar og ikke 20... Nå gikk det akkurat over, jeg har lyst på 10 til he he he. Intet sett av Apistogramma agazissii-hannen og Ap. panduro-hannen holder koken. Noen spennende og akvariejobbende dager framover. Resten av Apistoene ser bra ut.
Apistogramma allpahuayo-karet gror seg fint til, og Apistoene farger fint ut. Etter vannbytter og annen jobb, var det godt med litt titting og et par knips igjen...
S i m e n
[I]Apistogramma allpahuayo[/I]-karet gror seg fint til, og Apistoene farger fint ut. Etter vannbytter og annen jobb, var det godt med litt titting og et par knips igjen...


Det karet må være et utpreget trivselssted for Apiastogramma!
Det har virkelig vært moro å følge utviklingen der Sigmund! Synes på mange måter den har den flotte fargen som dine kommende luelingier har også
Meget smakfullt Simen, og et nydelig innredet kar du har fått der. Ja... akkurat som alle dine andre kar. Viejita og pantalone egg i dag her....
Plussmedlem
Det var et skikkelig flott akvarium! Akkurat som jeg liker det
Takker og bukker Leif! Har noen flere under "oppbygging" nå, og kjører nok" Ap. rositae/allpahuayo-tema" i et par kar til. I den siste reolen jeg har fått på plass, er det 50cm høyde i bunn-karet og 30cm høyde på topp-karet... Her kommer jeg nok til å ha noen andre temaer. 30cm's topp-karet kommer jeg til å kjøre med bare røtter og blader... blir artig å teste ut! Legger ved et spennende bilde av innkjøringen he he he
Anders K
Det var et skikkelig flott akvarium! Akkurat som jeg liker det :)


Takk Anders! Det er helt ypperlig til en gjeng med Apistogramma... Ikke farlig med litt temperament, når det er innredet for show
Apistgramma rositae-karet... alfa-hannen i en redigert versjon. Prøvde meg i powerpoint uten at det ble så mye bedre. Lagret den selvfølgelig så jeg ikke fikk sammenliknet. Den erstatter dermed ikke frontglassvasken he he he
Apistogramma agassizii-hannen glimrer fortsatt med sitt fravær, og den flotte og store Apistogramma panduro-hannen ser heller ut til å bli dårligere... ikke bra. Men selv om dette er trist og leit, har jeg flere store lyspunkter kommende. Noen ferdig innkjørte kar venter på nye herlige storheter (les Apistogramma!!!), og sist men ikke minst skal jeg på mitt første Larvik akvarieklubb-møte. Da er det bare å fortsette med noen små vannskifter og litt pusling så lenge...
Velkommen i klubben, Simen.
Det blir foredrag men Tom C. Det viste vi at du ikke ville gå glip av.

Takk for det Erik Rune! Jeg gleder meg til å treffe dere og lytte til Tom... ingen hemmelighet det nei he he he

S
Den store flotte Apistogramma panduro-hannen måtte jeg ta i går. Dette var selvfølgelig trist, men vil garantert gi panduro-hunnen (og meg) big trouble! Bølla er nå nr.1 i karet. Og... straks lyset slo seg på var han i gang med bøllinga. Er det mulig for en hissigpropp. Jeg er veldig opptatt av å beskytte hunnen, så jeg må finne en permanent løsning så fort som mulig. Det er forsovit godt med gjemmeplasser, men etter to runder med sjauing er det litt mindre flyteplanter enn vanlig. Jeg valgte jeg å slå av lyset i dag...

Bilde nr.1: Den store flotte...
Bilde nr.2: Bølla!
Bilde nr.3: Hua
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap