Leifs verden, del 2 (side 211)

Tom C

Kunne du være snill å forklare litt ang. de sorte flekkene enkelte apisto arter har/får. Slik jeg skjønner det med flere er dette parasitter. Er dette noe de også kan få i akvarier eller er dette stort sett på VF fisk? Jeg ser på mine avkom spesielt cf huascar at disse har det også- Kanskje du har en link til temaet om du ikke skulle ha tid til å besvare spørsmålet?

Pf takk
Det yngler fortsatt bra i karene dine Hvor mange forskjellige arter apisto har du fått til å yngle?

Blir bare mer og mer fascinert av disse fiskene jo mer jeg leser om de.
Fosser
Det yngler fortsatt bra i karene dine:-) Hvor mange forskjellige arter apisto har du fått til å yngle? Blir bare mer og mer fascinert av disse fiskene jo mer jeg leser om de.

Ja det er greit med yngler her =) Ser i dag at L dorsigera har fritt svømmende yngler igjen. De virker så enkle at de sikkert kan drettes i vasken på badet =) Om en tar arter og lokasjoner av apistogramma er det vel mellom 20 og 30 et sted så det kan nok virke som det er mye mer enn hva det egentlig er for andre.

Selv om tilgjengliheten av apistoer er "grei" i mine trakter har jeg alltid plass til flere =)

Bilde 1 L dorsigera
2+3 scalare karet på røke/tv rommet mitt

Stadig trøbbel med å komme inn på AF. Er nok en dårlig server eller lignende.
Noen kjøp ble det på auksjonen i Larvik

2 par apistogramma ortegai
div ottoer
3 gymno sp Maldonado, som faktisk ser ut til å være tre huer alle sammen. Men hanner skaffer jeg =)
Ble også en ny tetra type som ble bom kjøp. Trodde det var samme arten jeg hadde fra før. Flamme tetra sto det på posen men aner ikke arts navn
LOFFA
Stadig trøbbel med å komme inn på AF. Er nok en dårlig server eller lignende. Noen kjøp ble det på auksjonen i Larvik 2 par apistogramma ortegai div ottoer 3 gymno sp Maldonado, som faktisk ser ut til å være tre huer alle sammen. Men hanner skaffer jeg =) Ble også en ny tetra type som ble bom kjøp. Trodde det var samme arten jeg hadde fra før. Flamme tetra sto det på posen men aner ikke arts navn

Fant ut nå at de heter Hyphessobrycon flammeus
Ivanacara adoketaene sirkulerer og har lyst til å legge egg tror jeg =)
Tom C
Nå kan du se hvor flott agassiziien fra Corrientes har blitt. Virkelig blitt en staselig kar. Aldri sett han så flott som i dag
Med et nytt kull apistogramma panduro fritt svømmende yngler får også Copellaene kjørt seg litt (bilde 3)
Den agassiiziien din er utrolig flott!

Var det stort utvalg av fisk på auksjonen i Larvik?
Fosser
Den agassiiziien din er utrolig flott! Var det stort utvalg av fisk på auksjonen i Larvik?

Veldig variert og veldig bra auksjon som vanlig i Larvik. For meg er det alltid for lite apistogramma arter på auksjonene =)
LOFFA
[QUOTE=Fosser]Den agassiiziien din er utrolig flott! Var det stort utvalg av fisk på auksjonen i Larvik?

Veldig variert og veldig bra auksjon som vanlig i Larvik. For meg er det alltid for lite apistogramma arter på auksjonene =)

Men er det en auksjon det selges en del apisto på, så er vel vel den i Larvik. Har forstått det sånn at det distriktet er å regne som et "ApistoMekka"
Er vel Tom C som er "Mekka" hva angår apisto i det distriktet. Ellers pleier jeg å ha med meg litt. Tom C kom tomhendt denne gangen. Så foruten det jeg hadde med, var det kun et par poser/arter. Den ene ble med meg hjem =)
Da har BEGGE Apistogramma panduro huene mine yngler.
Huene mine, det vil si parene mine er fra to forskjellige lokasjoner og jeg vet ikke om jeg ser helt i ørska men for meg ser det ut som munn partiet er forskjellig på dem (huene). Den ene hua har på en måte en mere utstående munn, trut munn på en måte. Kan også være en bitte liten missdannelse? Noen som vet?
Bilder fra karet med den nye gruppen min me Apistogramma ortegai.
Veldig glad for å ha denne arten tilbake i et av karene her
Paret med Ivanacara adoketa sirkulerer stadig mer rundt potta/hula si og jeg har forhåpninger at det skal skje noen ting. For noen dager siden hadde de dyttet inn et eikeblad i potta, men har nå fått det ut igjen. De jager ikke lenger men er mer "samkjørte" og er mer i love rus enn i krangle humør.

Drette disse er prosjektet som står øverst på lista i 2015. Det ville virkelig være stort =)
Apistogramma agassizii
Corrientes, Peru.

Hua ser ut til å ha fått litt gulfarge så det er forhåpninger også her. Det var igjen en barlowi yngel fra siste art som var i karet, så nå skal de være alene.
2 stk F1 huer av Apistogramma baenschi alene i karet begge med yngler.

Apistogramma slutter ikke å overraske meg. Disse huene var som katt og hund, så stjal de yngler fra hverandre og NÅ, nå opptrer de som et par !!!!
Ikke til å bli klok på disse små tassene =)
Par F1 Apistogramma cacatuoides

Denne gangen (i går kveld) har jeg tatt ut paret og latt ynglene bli igjen i karet. Er mektig lei at de spiser opp ynglene, Dvs hua. Pleier å ta ut hannen i disse mindre breeding tankene. Så får en se om det overlever noen små tasser. Denne gangen er det 100+ yngler og et forholdsvis stort kull. Tvi tvi
Tilfeldig bekjentskap
© Runar Heskestad
Reklame for plussmedlemskap