Leifs verden, del 2 (side 212)

Jeg bare DIGGER Apistogramma bitaeniata =)
Som jeg nevnte i innlegg 4219 er jeg ikke klok på baenschi huene som er alene, begge med yngler. Ikke bare at de ble venner etter krangel og yngel tyveri fra hverandre og "par dannelse".

Nå er de JAGGU MEI sammen i hula også !!!! Mon tro om de skal leke mor, far og doktor. En slik opptreden har jeg aldri sett før fra to huer tidligere.

Noen andre som har noen lignede historier å komme med her?
Apistogramma agassizii Anori med fritt svømmende yngler
Apistogramma cacatuoides hanner. Nanay
Må få starte dagens innlegg med at vi har fått oss ei blandings tispe som snart er 3 år. Etter bare 1,5 dager er hun dronninga for meg og så herlig som bare det. Blanding av 4 raser og her følger noen bilder av Ida
Forrige ettermiddagen skulle jeg ned for å ha vannbytter. Var vel et sjokk som møtte meg i kjelleren når jeg fikk se vann spruten stå ut av trykk tanken. Var bare å stenge hoved kranen og tømme tanken. Fikk satt in ny nå i morgen timene fra en service innstilt rørlegger som egentlig ikke hadde tid før mandag. Da får jeg tatt vannbytter i helgen likevel =)

1. En av apistogramma rositaene mine på klubben
2. Apistogramma sp. Schwarzkehl
3. Apistogramma sp. Oregon hua mi blomstrer og er mer gul enn tidligere. Kanskje der nærmer seg noe =)

Nydelig hund Leif, og det ser allerede ut som ho har funnet seg godt til rette

Vannlekkasje må være den store skrekken. Godt det ordna seg raskt.
Takk for det. Siste bildet tatt for 5 min siden ser slik ut. Mener og tror at hun koser seg i sofaen på rommet mitt, spesiellt når hun allerede har fåå egen pute =)
Godt det ordna seg med tanken Leif!!
S i m e n
Godt det ordna seg med tanken Leif!!

1,5 døgn uten vann var greit nok, men enda mer vann henting hos naboer om vi måtte gjort det også i helgen hadde vært drepen lol.

Agassizii hua fra Corrientes ser ut som hun kler på seg flotte farger =) Håper at det blir litt små tasser etterhvert

Vårt nye famile medlem var med å foret i går. Kan tro hun var nyskjerrig på alt der nede

Gratulerer med hund Loffa, da blir det selskap i akvariekjelleren
Takk =) Ja litt selskap er greit under foring men som i kveld med vannbytter får hun holde seg i huset =)

Noen bilder fra i går kveld. Pulcher med yngler i selskapskaret =)
Bitaeniata hua fra Corrientes valgte også denne gangen å ikke legge egg i hula. Ei tre rot er mist like bra =) Noen dager til så vil dere og jeg (lol) se fritt svømmende småtasser. Blir bare mer og mer forelsket i apistogramma bitaeniata. En utrolig flott art
Også i går kveld måtte matfar komme noen små stakkarer til unnsetning. Sist så var hua ganske så lunefull etter at hun fikk nye egg. Når hannen var "ferdig" hentet hun inn ynglene til hula og begynte å spise dem. Snakk om å være lunefull.

Den gang fikk jeg reddet unna 19 yngler

Det samme skjedde i går kveld men jeg var litt senere ute denne gang og fikk ut ca 10 panduro yngler. De går nå alle sammen i sammen med poecilia obscuraene mine og det går veldig greit.

Etterhvert må jeg nok flytte dem igjen ellers vil samboerne bli for, iallefall de obscuraene som er født i karet
LOFFA
Bitaeniata hua fra Corrientes valgte også denne gangen å ikke legge egg i hula. Ei tre rot er mist like bra =) Noen dager til så vil dere og jeg (lol) se fritt svømmende småtasser. Blir bare mer og mer forelsket i apistogramma bitaeniata. En utrolig flott art

Fantastisk flott den hannen. Ryggfinna minner meg om hodepryden til en indianerhøvding
Påtide å legge inn litt bilder igjen =)

Misstenker at iallefall 3 av de fire apistogramma ortegai jeg kjøpte på auksjonen er hanner

A cacatuoides Rio Nanay. Har fått frem noen av det forrige kullet fra cacatuoidesene og har igjen et kull, litt usikker men tror de er klekket nå. Hannen er tatt ut da de går i en breeding tank

Bitaeniata Rio Corrientes har et nytt kull med yngler, og forrige kullet er nok borte

Venter fortsatt på Ivanacara adoketa egg =)

Palett ciklidene i selskaps karet i stua har ikke hatt problemer med å vokse opp. Slike gale arter holder alle andre seg vekk fra lol. Disse skal etterhvert ut

A sp Schwarzkehl har nye egg
Disse to A baenschi frøknene prøver å leke mor far og doktor uten at de helt skjønner at de begge er av samme kjønn. Mandag får jeg en ny han i hus som de skal få selskap av =)

Begge parene med A panduro har yngler. Det ene paret har faktisk "spart" ca 10 yngler fra forrige kull hvor jeg også har tatt ut noen. Har vel ca 40 yngler gående sammen med obscuraene nå inntil de blir så store at de vil ta yngler fra dem.

A eremnopygene er forholdsvis skye og ser de ikke så veldig mye fremme, men ettersom hua er gul og titter ut av hula i ny og ne antar jeg det er egg/yngler der. Her et dårlig bilde av hannen

Ennå ikke noe tegn til at agassizii fra Rio Corrientes skal leke

Ivanacara adoketa
Tilfeldig bekjentskap
© Torbjørn Marthinsen
Reklame for plussmedlemskap