- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Leifs verden, del 2 (side 217)
Leifs verden, del 2 (side 217)
Postet 10.05.15 kl 21:39
Postet 12.05.15 kl 20:33
Big night to night =)
Apistogramma paucisquamis,
Apistogramma mendezi St Isabel og
Apistogramma Elizabethae
er tre nye arter apisto som kommer i samlingen i kveld. At jeg gleder meg til å plukke dem opp er vel en svak uttalelse. Har litt problemer med å uttale den første, men kommer vel etterhver som med alle de andre. Husker jeg også hadde problemer med å uttale å skrive riktig bitaeniata og eremnopyge lol, sikkert et par andre også.....
Blir spennende å se om jeg denne gangen klarer å få frem elizabethae yngler. Klarte ikke det sist jeg hadde dem.
Ellers går det litt fremover med A rositae tanken også. Noe mere flyte planter og små lave planter samt eike blader så er jeg veldig nærme målet
Apistogramma paucisquamis,
Apistogramma mendezi St Isabel og
Apistogramma Elizabethae
er tre nye arter apisto som kommer i samlingen i kveld. At jeg gleder meg til å plukke dem opp er vel en svak uttalelse. Har litt problemer med å uttale den første, men kommer vel etterhver som med alle de andre. Husker jeg også hadde problemer med å uttale å skrive riktig bitaeniata og eremnopyge lol, sikkert et par andre også.....
Blir spennende å se om jeg denne gangen klarer å få frem elizabethae yngler. Klarte ikke det sist jeg hadde dem.
Ellers går det litt fremover med A rositae tanken også. Noe mere flyte planter og små lave planter samt eike blader så er jeg veldig nærme målet
Postet 14.05.15 kl 17:04
Postet 17.05.15 kl 21:28
Postet 17.05.15 kl 21:36
ENDELIG er drømmen min i ferd med å gå i oppfyldelse. Et litt stort Apistogramma artskar =) 325 L arts kar for Apistogramma rositae, en av de flotteste apistogramma artene som finnes.
I går kveld kunne jeg sette inn de første 4 rositaene, utrolig spennende. Søndag blir det å bytte til seg noen flere av arten samt at mandag blir det satt inn nannostomus som dither fisk. Litt usikker på antallet men det kommer jeg tilbake til.
Føler meg som en guttunge som får det en ønsker seg til julaften nå. Dette har jeg ønsket og håpet på lenge. Forvandlingen fra selskaps kar til arts kar kan følges på denne linken i en gruppe jeg har på Facebook
I går kveld kunne jeg sette inn de første 4 rositaene, utrolig spennende. Søndag blir det å bytte til seg noen flere av arten samt at mandag blir det satt inn nannostomus som dither fisk. Litt usikker på antallet men det kommer jeg tilbake til.
Føler meg som en guttunge som får det en ønsker seg til julaften nå. Dette har jeg ønsket og håpet på lenge. Forvandlingen fra selskaps kar til arts kar kan følges på denne linken i en gruppe jeg har på Facebook
Postet 22.05.15 kl 11:06
Postet 22.05.15 kl 11:27
Postet 22.05.15 kl 12:50
Mange Apistogramma entusiaster har sett bilder og lest om Apistogramma viejita som frem til i fjor hadde vært borte fra hobbyen i 30-40 år eller noe i den duren. Når en er så heldig å kunne ha et par av disse med en drøss med yngler, ja da skjønner en fort hvor heldig en er.
Satt meg ned for å ta noen gode bilder i dag og tiden resulterte i noen gode bilder. Et utrolig flott par og veldig flinke foreldre. Tror ikke jeg har mistet så mange yngler. Det er i dag en mnd siden de ble fritt svømmende
Satt meg ned for å ta noen gode bilder i dag og tiden resulterte i noen gode bilder. Et utrolig flott par og veldig flinke foreldre. Tror ikke jeg har mistet så mange yngler. Det er i dag en mnd siden de ble fritt svømmende
Postet 22.05.15 kl 13:20
Ble et hyggelig besøk hos Sigmund i dag som resulterte i en økning i bestanden av Apistogramma rositae. NÅ er endelig drømmen i boks. Herlig å se en gjeng i karet og smiler hver gang jeg går forbi karet.
Trenger en del vannbytter ser jeg for å få noe lysere vann. Ser knapt nok bakveggen. Jeg ble nok litt for overivrig med ore konglene- Et par 50% vannbytter vil nok hjelpe i løpet av uken som kommer. Når det er gjort må jeg skaffe noe mere flyteplanter
Bildene i dette innlegget er fra Sigmund sine kar
Trenger en del vannbytter ser jeg for å få noe lysere vann. Ser knapt nok bakveggen. Jeg ble nok litt for overivrig med ore konglene- Et par 50% vannbytter vil nok hjelpe i løpet av uken som kommer. Når det er gjort må jeg skaffe noe mere flyteplanter
Bildene i dette innlegget er fra Sigmund sine kar
Postet 24.05.15 kl 23:52
Postet 24.05.15 kl 23:56
Postet 25.05.15 kl 08:17
Takk for det. Ja dette har vel vært drømmen nesten siden det karet kom i hus, men har ikke hatt noen apisto arter som jeg har hatt større grupper av. Med hjelp fra Sigmund ble drømmen til virkelighet.
Alltid gøy med nye prosjekter og fisk. I kveld blir det å hente noe dither fisk til karet, for å få litt liv også i øvre del av karet
Alltid gøy med nye prosjekter og fisk. I kveld blir det å hente noe dither fisk til karet, for å få litt liv også i øvre del av karet
Postet 25.05.15 kl 11:04
LOFFA...I kveld blir det å hente noe dither fisk til karet, for å få litt liv også i øvre del av karet
Siden apistoene i karet er fra Peru, må jo samlevende fisk også være derfra.
Disse Nannostomus marginatus er fra et område som heter Alto Nanay, beliggende mellom Rio Nanay og Rio Tigre, og noen av de drar til Hof i kveld
Postet 25.05.15 kl 15:39
Postet 25.05.15 kl 15:47
Postet 25.05.15 kl 16:41
SilverShadedSå julenissen kommer tidlig i år til deg også, LOFFA ? Han kom med Nannostomus til meg også...helt fantastisk, den karen :-) Det blir sikkert kjempeflott, noen av de herligste fisk jeg noen gang har hatt...ja, bortsett fra coryene, da ;-)
Om jeg sier annet enn at jeg har jul hele året ljuger jeg. Stadig overraskelser og nyheter =)
Postet 25.05.15 kl 16:51
Postet 25.05.15 kl 19:50
Mandag fikk jeg en ny han til frøken agassizii fra Rio Corrientes. Har dette paret på klubben. Torsdag når jeg var ned å hadde vannbytter var det allerede egg. Egg oppdaget jeg også for et par dager siden hos paret med Apistogramma sp Kelleri "Amarillo". Det var stas =)
Tenkte bare jeg skulle poste noen nye og gamle apisto bilder
Tenkte bare jeg skulle poste noen nye og gamle apisto bilder
Postet 31.05.15 kl 02:12
Postet 31.05.15 kl 02:13