Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 22)

de andre jeg hadde, hadde flekk på ryggfinnen men de hoppet desverre ut av karret.
det er ikke noe tvil om at det er samme art.
Her er en av mine fem C.paleatus


[External Image]
Her er tre ganske dårlige bilder av corydoras paleatusene mine, jeg er den heldige eier av 7,
men vet noen om det er vanlig at disse er litt lange og tynne??:S

For uansett hvor mye jeg mater dem (med frossentfor som artemia, røde mygglarver o.l. og
2 forskjellige typer malletabletter) så blir de aldri litt, tjaa, kraftigere liksom??(;
De lange slanke er flotte hanner. hunnene er noe mer runde, men Paleatus er ikke av de rundeste artene ;0)
Å, ok, tusen takk Gry(;

Ble litt bekymret etter uker med det nærmeste man kommer overforing, og ingen spesielt
store paleatuser, men der er faktisk 1-2 av dem som virker som de er blitt litt rundere rundt "hoftene"
Kanskje jeg er heldig og har ett par damer??(;

Men trenger vell flere da;S
hehe..
Haslana and fishes
Å, ok, tusen takk Gry(; Ble litt bekymret etter uker med det nærmeste man kommer overforing, og ingen spesielt store paleatuser, men der er faktisk 1-2 av dem som virker som de er blitt litt rundere rundt "hoftene" Kanskje jeg er heldig og har ett par damer??(; Men trenger vell flere da;S hehe..

Kan love deg at to damer holder. De legger enorme mengder egg, og de fleste ynglene vkser opp helt på egenhånd i karet hos de voksne.
åå..tusen takk, da skal jeg ta ett kaldt vannbytte også er jeg så heldig at jeg har faktisk en
pakke frosne røde mygglarver i frysern+ artemia da..
så får vi se om du har rett, at det holder med disse (som jeg håper er) damene
Gry
Flott bilde!


Hyggelig du likte bildet.
Jeg er kjempefascinert av disse småttisene som roter i sanden min.
I fiskebasen står det at paleatus blir 7 cm, men mine er toppen 4 tror jeg.
Hvor fort vokser de? Og når er de kjønnsmodne? De oppfører seg tidvis litt som om de er i lek, synes jeg.

Nå vet jeg ikke kjønnsfordeling her, men. Ut i fra oppførsel er det vel to hunner der.
De vokser veldig fort, og er vel kjønnsmodne rundt 5 cm (som regel, men kan selvfølgelig variere).
Endelig Cory-eier! :D
Nå har vi endelig fått Biltema her oppe, så i helga ble det bunnlagsbytte og i dag fant 5 søte små Corydoras Aeneus veien hit. Noe da selvfølgelig min far syntes var veldig morsomt: "Har du kjøpt anus-fisk?? :O" Ha ha...
Judosola
Noe da selvfølgelig min far syntes var veldig morsomt: "Har du kjøpt anus-fisk?? :O" Ha ha...



Og jeg har alltid lurt på hvordan i alle dager man uttaler det latinske navnet der uten å virke smårar Så det er den eneste Coryen jeg bruker populærnavnet på (dersom jeg må uttale eller si navnet høyt), og da sier jeg bare "metallpansermalle"
her er en liten ansamling av coryene mine syns de er vanskelig å ta bilde av.
de roter jo rundt hele dagen, syns aldri de holder seg i ro når jeg vil ta bilde *snøft*
jeg tror 2 av de største hunnene bærer rogn, men foreløpig har de ikke lagt ut noe....
men de blir veldig urolige når jeg tar det ukentlige delvannsbyttet.
C.Fowleri
Kenneth i GAK har fått til oppdrett på de.Er det første gang i Norge?

Jørn
Jørn Kåsa
Kenneth i GAK har fått til oppdrett på de.Er det første gang i Norge? Jørn
Mener at det ikke er rapportert om oppdrett på denne noe sted, så det kan veldig godt være første gang i Norge ja. Mange oppdrett av arter blir ikke rapportert inn på nett, men eksisterer allikevel. Da må man bruke jungeltelegrafen blant de mest ivrige innen oppdrett. Det er alltids noen som har hørt noe. Ps. Han er sikker på at det er Fowleri, og ikke Semiaquilus? Det finnes semier med nesten eksakt mønster som Fowleri. Semier er det heller ikke rapportert oppdrett av, men jeg har hatt lek og egglegging her, og har fått beskjed om at denne drettes ofte hos en kar i Tyskland. Er ikke alle som MÅ legge ut alt de klarer på nett slik som oss amatører gjerne gjør. Vi er nok litt mer ivrige enn de mer rutinerte ;0)
C.F/C.S
Du ser tydelig forskjell på halen.

Jørn
Jørn Kåsa
Du ser tydelig forskjell på halen. Jørn
Jo da. Det var det jeg og tok som god fisk, helt til mine skulle identifiseres på Corydorasworld....... Kunne visst ikke bare ta utgangspunkt i det, og forvirringen er total fra min side :0)
C.F/C.S
Gry
[QUOTE=Jørn Kåsa]Du ser tydelig forskjell på halen. Jørn
Jo da. Det var det jeg og tok som god fisk, helt til mine skulle identifiseres på Corydorasworld....... Kunne visst ikke bare ta utgangspunkt i det, og forvirringen er total fra min side :0)

Vi får ta en allvorsprat med Ian på Hallingtreffet eller på julefesten.

Jørn
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap