- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Ane sine akvarier (side 22)
Ane sine akvarier (side 22)
Postet 21.12.08 kl 15:47
Takk, jeg bare måtte ha disse. De er unge foreløpig så noen leking er absolutt ikke i tankene, men de forstyrrer ikke leken til adolfoiene (som de deler kar med) så da kan de bo sammen lenge enda.
Jeg er veldig fornøyd med dagens innsats ja! Skal bare fylle på litt mere vann og planter i småkarene på loftet og så står det rydding på programmet
Jeg er veldig fornøyd med dagens innsats ja! Skal bare fylle på litt mere vann og planter i småkarene på loftet og så står det rydding på programmet
Postet 21.12.08 kl 15:51
FERDIG! Skikkelig deilig å bli ferdig. Jeg har til og med støvsuget og er veldig fornøyd med dette. I morgen må jeg tidlig opp og fange nøklene opp i poser, men når de er alene i en 60liter må det jo gå greit
Jeg satt litt forran reolen min og tenkte. Nå er det kun 60 literen til C.arcuatusene som ikke er endret på lenge og den sverdplanten som bor oppi der er fryktelig stor! Men jeg har ikke lyst å bare kaste den heller, så jeg tror jeg venter til et akvarieklubb møte og tar den med da.
Nå gleder jeg meg til i morgen, det er alltid gøy å stikke innom Nordås. Det er en super butikk og vi har funnet flere godbiter der Jeg vet de har flere flotte corydoras inne og nå får jeg jo litt bedre plass i 400 literen nå som 10-12-14 nøkkelhullciklider (av en eller annen grunn klarer jeg aldri å telle fisk mens jeg fanger de...) Men når jeg putter de i poser MÅ jeg jo klare å telle... Det jeg eeeeegentlig burde gjøre var å høre om jeg fikk byttet fiskene inn i fôr, men jeg har ikke helt lyst til det
Jeg satt litt forran reolen min og tenkte. Nå er det kun 60 literen til C.arcuatusene som ikke er endret på lenge og den sverdplanten som bor oppi der er fryktelig stor! Men jeg har ikke lyst å bare kaste den heller, så jeg tror jeg venter til et akvarieklubb møte og tar den med da.
Nå gleder jeg meg til i morgen, det er alltid gøy å stikke innom Nordås. Det er en super butikk og vi har funnet flere godbiter der Jeg vet de har flere flotte corydoras inne og nå får jeg jo litt bedre plass i 400 literen nå som 10-12-14 nøkkelhullciklider (av en eller annen grunn klarer jeg aldri å telle fisk mens jeg fanger de...) Men når jeg putter de i poser MÅ jeg jo klare å telle... Det jeg eeeeegentlig burde gjøre var å høre om jeg fikk byttet fiskene inn i fôr, men jeg har ikke helt lyst til det
Postet 21.12.08 kl 20:24
Postet 22.12.08 kl 17:59
Postet 22.12.08 kl 18:55
Endret: 22.12.08 kl 18:57
Postet 22.12.08 kl 19:01
Postet 22.12.08 kl 19:04
Jepp, jeg er akkurat like fregnete om sommeren Jeg kunne ikke dy meg, måtte bare ha de! Håkon hadde inne en annen cory også som var skikkelig stilig, må grave fram navnet senere. Men disse hadde han ikke satt pris på for de skulle kun selges til folk som ville seriøst prøve å drette på de.... Han sa jeg kunne få kjøpe... Ble veldig fristet.
Postet 22.12.08 kl 22:20
Postet 22.12.08 kl 22:42
AnenJepp, jeg er akkurat like fregnete om sommeren :-) Jeg kunne ikke dy meg, måtte bare ha de! Håkon hadde inne en annen cory også som var skikkelig stilig, må grave fram navnet senere. Men disse hadde han ikke satt pris på for de skulle kun selges til folk som ville seriøst prøve å drette på de.... Han sa jeg kunne få kjøpe... Ble veldig fristet.
Nå ble jeg nysgjerrig Funnet ut hvilke det var ?
Postet 23.12.08 kl 00:18
Postet 23.12.08 kl 00:33
Sølvi Gullaksen[QUOTE=Anen]Jepp, jeg er akkurat like fregnete om sommeren :-) Jeg kunne ikke dy meg, måtte bare ha de! Håkon hadde inne en annen cory også som var skikkelig stilig, må grave fram navnet senere. Men disse hadde han ikke satt pris på for de skulle kun selges til folk som ville seriøst prøve å drette på de.... Han sa jeg kunne få kjøpe... Ble veldig fristet.
Nå ble jeg nysgjerrig Funnet ut hvilke det var ?
Jepp, det er en Corydoras loretoensis. De var veldig fine, og jeg ble smigret over at jeg ble "godkjent" som cory-person. Men da må de få sitt eget kar Og da må jeg flytte på noen fisk og det trenger litt mer tenking.
Hvis han uansett skal ruge litt på de før de selges, så har jeg i alle fall over nyttår før jeg må bestemme meg.
Postet 23.12.08 kl 06:58
Endret: 23.12.08 kl 14:22
Nå har jeg vasket så fingrene er ugjennkjennelige! Desverre har vaskingen skjedd på jobb og ikke hjemme hos meg selv slik at jeg kunne hatt noe nytte av det Men jeg får nå i alle fall betalt for det... Jeg skal nå sitte å trykke her på jobben en liten stund til før jeg drar hjem.
Det skal bli så deilig å få ferie nå, selv om det bare er 5 dager og jeg måtte jobbe 1.nyttårsdag for å få fri julaften, men det er greit nok. Vi skal ha en rolig nyttårsaften i år så da går det greit med å jobbe noen timer til 100% overtid 1.dag.
Det skal bli så deilig å få ferie nå, selv om det bare er 5 dager og jeg måtte jobbe 1.nyttårsdag for å få fri julaften, men det er greit nok. Vi skal ha en rolig nyttårsaften i år så da går det greit med å jobbe noen timer til 100% overtid 1.dag.
Postet 23.12.08 kl 14:30
Rosinfingre
Tusen takk for lånet av varmepistolen! For en effektiv og grei og ikke minst kjapp måte å få forseglet isoporen på - i forhold til hårføneren jeg har brukt tidligere.
Nå er bakgrunnen ferdig, tror jeg, ordnet det i går, men aner ikke når jeg får installert den, for nå har jeg klart å bli syk... kjempeforkjøla... er jo mange ting jeg skulle ordnet i dag, i stedet sitter jeg som en potetsekk, føler hodet veier et tonn. Håper det ikke er influensa i alle fall, jeg vil jo gjerne nyte de få feriedagene jeg har!
Men skal nok få bakgrunnen oppi karet i løpet av jula -gleder meg veldig, legger ut bilder på tråden min når jeg er i litt bedre form. Tror den blir bra, men man vet jo aldri før den er på plass
Tusen takk for lånet av varmepistolen! For en effektiv og grei og ikke minst kjapp måte å få forseglet isoporen på - i forhold til hårføneren jeg har brukt tidligere.
Nå er bakgrunnen ferdig, tror jeg, ordnet det i går, men aner ikke når jeg får installert den, for nå har jeg klart å bli syk... kjempeforkjøla... er jo mange ting jeg skulle ordnet i dag, i stedet sitter jeg som en potetsekk, føler hodet veier et tonn. Håper det ikke er influensa i alle fall, jeg vil jo gjerne nyte de få feriedagene jeg har!
Men skal nok få bakgrunnen oppi karet i løpet av jula -gleder meg veldig, legger ut bilder på tråden min når jeg er i litt bedre form. Tror den blir bra, men man vet jo aldri før den er på plass
Postet 23.12.08 kl 14:51
Postet 23.12.08 kl 14:54
Uff, ikke kjekt å bli syk i ferien, men veeeldig typisk. Hadde det ikke vært for at jeg var syk i forrige uke kan du banne på at jeg hadde vært syk i dag.
Glad for at dingsen min var nyttig. Du skulle sett hvordan Terje så på meg da jeg stolt skulle vise min varmepistol og glasskutter. Han har enda ikke skjønt at han gifter seg med datteren av en byggmester som fikk hammer, sag og skarp kniv til 3 års dagen
Gleder meg til å se hvordan det blir når du er ferdig instalert. Håper adolfoiene viser seg fra en litt bedre side da
Glad for at dingsen min var nyttig. Du skulle sett hvordan Terje så på meg da jeg stolt skulle vise min varmepistol og glasskutter. Han har enda ikke skjønt at han gifter seg med datteren av en byggmester som fikk hammer, sag og skarp kniv til 3 års dagen
Gleder meg til å se hvordan det blir når du er ferdig instalert. Håper adolfoiene viser seg fra en litt bedre side da
Postet 23.12.08 kl 14:56
Postet 23.12.08 kl 14:58
Postet 24.12.08 kl 12:47
Hjelp! Jeg har ikke mere plass i karene mine, hva skal jeg gjøre med det? IIIK!
Problemet er at jeg egentlig liker fiskesammensetningen jeg har nå, men det betyr jo ikke at jeg ikke ønsker meg flere Jeg har plass til to corygrupper til, men de må velges med omhu. Må bare ha den tanken i bakhodet når jeg skal på Galleriet i dag og bytte en DVD jeg fikk til jul. Det er jo fysisk umulig å være på Galleriet uten å gå innom Sentrum Zoo
Problemet er at jeg egentlig liker fiskesammensetningen jeg har nå, men det betyr jo ikke at jeg ikke ønsker meg flere Jeg har plass til to corygrupper til, men de må velges med omhu. Må bare ha den tanken i bakhodet når jeg skal på Galleriet i dag og bytte en DVD jeg fikk til jul. Det er jo fysisk umulig å være på Galleriet uten å gå innom Sentrum Zoo
Postet 30.12.08 kl 08:47
Postet 30.12.08 kl 09:02