Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 22)

du ser det på følehorna elin damsnegle har tynne stilker, leverikten har trekantede flate "pigger"
ellers er de ganske like ja.
Jamen, da er det leverikt. Mine har "rare" følehorn hehe. Ikke slike lange, smale som eplesnegler har.

Kunne ønske det dukket opp en svart her også, men ikke sett noen :p Nei altså.. nå må jeg begynne å kartlegge leveriktbestanden her. Har sett dem i hvert fall tre av karene her
1. Her er en svart perle som jeg kaller den. Den er bare helt nydelig den også.
2. her er en lilla snegle som er desperat etter å få luft så på det tredje bildet så går den også opp på tå (fot) Den strekker seg maksimalt helt til den skjønner den må ned og opp glassveggen....nedtur...
Prøver å se etter mine nå i håp om et bilde eller tre, men neida. Ingen spasering på frontruta i kveld... Skulle nesten tro det var med vilje :p
Går det ann å ha sandsnegler på grus,
siden dyrebutikken har det?

Har kjempelyst på snegler :P
Det går sikkert an - de vil ikke dø. Men jeg tror ikke de vil trives. De skal jo bo i sand, akkurat som en meitemark bor i jord, og grus vil nok ikke gi de samme muligheter for naturlig adferd som det sand vil gjøre.... Min mening i hvert fall.
ok.
Men, hvis jeg har litt grus og litt sand da?
Vil det funke eller?
Mine stortrivdes på grus, og formerte seg til hinsidige mengder. Karet var overbefolket på kort tid. Jeg er svært glad for å ha blitt kvitt dem igjen.
mongo-fisk
ok. Men, hvis jeg har litt grus og litt sand da? Vil det funke eller?

Jeg har hatt sandsnegler både i grus og sand og begge deler funket veldig bra. Du kan godt ha begge deler.
Takker for svar

Dere på akvaforum er så hjelpsomme
Da har jeg fått tatt et par bilder som ikke ble helt håpløse

Er det leveriktsnegle tro? Eller er det en damsnegle? Har flere, og alle ser slik ut

Siste bildet er en sandsnegle. Jeg fant to slike i en pose med fisk og slapp de i karet. Syntes de var mye finere enn de andre jeg har som er ensfarget grå/blåaktige. Har ikke sett de siden, så jeg trodde de hadde forsvunnet. Men det hadde de ikke! Egentlig litt glad nå, for skal jeg først ha sandsnegler vil jeg helst ha disse som egentlig er litt fine å se på

[External Image]

[External Image]

[External Image]
ElinH
Da har jeg fått tatt et par bilder som ikke ble helt håpløse :-) Er det leveriktsnegle tro? Eller er det en damsnegle? Har flere, og alle ser slik ut :-) Siste bildet er en sandsnegle. Jeg fant to slike i en pose med fisk og slapp de i karet. Syntes de var mye finere enn de andre jeg har som er ensfarget grå/blåaktige. Har ikke sett de siden, så jeg trodde de hadde forsvunnet. Men det hadde de ikke! :-) Egentlig litt glad nå, for skal jeg først ha sandsnegler vil jeg helst ha disse som egentlig er litt fine å se på :-)

Ja dette er leverikte for du ser det på følehorna. Skallet kan variere i fargen. Den sandsneglen der har jeg tusenvis av. Den finns i to farger. Den ene er med brun grunnfarge og den andre er med grønn grunnfarge med da de samme stripene. De er kjempefine ....Den midterste av bildene jeg la ved syns jeg er så fin.
Så flott Da har jeg leverikt også - i minst 3 av karene.

De første sandsneglene jeg fikk (som alle mine stammer fra) er helt ensfarget og kjedelige. De er rett og slett ikke fine. Håper denne med striper trykker ut noen små slik at jeg kan få stripete istedet. Synes de er langt finere
1. Her er en sandsnegle som er unormalt stor og den har enormt lang nese. Arti skapning dette her.
2. Her er en grønn eplesnegle som ser så fortvilet ut at jeg får lyst til å ta den på fanget og trøste den. Ser skikkelig lei seg ut jo...
3. En kjempe eple som får seg et skikkelig smellkyss midt på nesen av en liten ancistrus beibi.....
Nå begynner småsullene å bli så store at det går an å ta bilde av de og se hva slags farger de har.
1. her er en liten gul leppe/antenne
2. En gul/svart liten tass
3. Her er en grønn liten sulle.
Søte og morsomme er de alle sammen der de jomper bortover sanden med det store huset hengende etter.
Snodig med den der grønne som dukket opp sånn i det blå..... Kul snegle!
Liz H
Først et bilde av en av småbarna - en gulprikkete sulawesisnegle. [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/11060_090121221210_2.jpg[/IMG] Deretter et bilde av en "nesten ordinær" sandnegle. Men denne typen er helt lys, og ser også ut til å bli bittelitt større enn de vanlige mønstrede mørke jeg har. Jeg ble i alle fall veldig fasinert av lysspillet på foten dens, samt de antennelignende utstikkerne som dekker skallåpningen! [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/11060_090121221211_3.jpg[/IMG]

Den sandsnegla du har på det nederste bildet tror jeg er den samme som jeg har her. De ligner veldig. Jeg ser jeg har flere enkeltsnegler som er blitt så veldig store, så er det mange som er litt mindre. Det går ei i malawi karet også og den blir enorm den også. Ser den bare av og til. De er jo veldig fine og morsomme skapninger da. Det er som å se på skrekkfilm når du ser de kommer krypende under sanda og ikke ser snegla, men ser bare sanda bukter seg....Jeg måtte bare bla tilbake for jeg visste jeg hadde sett noen som ligna på den jeg har....
Her er pottifar i boblebadet. Dette er en veldig populær plass og ligge på. Ser det er flere snegler som tar turen opp dit. Ser jo veldig godt ut da....
Pottifar har en helt fantastisk farge! Det må være en av de flotteste sullene du har der!
Inger Anne
Pottifar har en helt fantastisk farge! Det må være en av de flotteste sullene du har der!

Ja han er helt unik den lille rakkern. Tror nesten han vet det selv noen ganger. Han er så ren i fargen, så det er umulig å ikke legge merke til han eller hun...Det er noen av småtassene som er veldig lik i fargen så håper det kommer mange pottifarer som tasser rundt nedi der. Pottifar var på flørter`n i går, så sånn ut for han lå ved siden av en annen nydelig lys gul, sikkert dame, og nusset og vasket følehornene hele tiden. De var så søte vettu der de lå og tafset....
Må bare ha med en liten sulle som klatret oppover et blad og han hadde veldig moro av at det var et hull i det bladet. Det vises nesten ikke men jeg så det veldig godt for han drev på og stakk nesen inn og ut av det hullet. Det var nesten så jeg kunne høre han si " borte? titt tei" De er jo så søte vettu....:=)
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap