Leifs verden (side 22)

sunikol
så annonsen din på karrene og lurte på hva som foregikk, leste så her inne og skjønner at noe er på gang. synes det er synd du skal selge alt, men hvis det er for noe som er verd det så skjønner jeg deg godt, det er livets valg noen ganger. menne... :) du kan jo velge deg ett hovedkarr å beholde, beholde ynglingsfiskene liksom..synes bare det er trist når du selv har så mye glede av fiskene.

Hei sunikol. Er egentlig ikke mange ting som er mer verd enn sin beste hobby om en ser bort fra sin familie. Mangt og mye har stanget ut isteden for inn for meg di siste par månedene og føler ikke ork til stort. Føler heller ikke at jeg klarer følge opp karrene slik JEG ØNSKER. Har blitt et ork alt som skjer rundt meg og fikk siste nedturen nå i helgen.

Byttet vann på alle cory karrene før i dag, men følte liksom ikke lenger den store gleden. Plukket ut egg fra paleatus og albino karrene i dag og er noe jeg stort sett gjør hver dag nå så det er blitt rutine. Skulle jeg velge meg ut et karr sunikol og ha min favoritt cory der hadde jeg hatt store problemer. Som du ser i annonsen min har jeg mange typer og det er jaggu ikke lett å velge. Men skulle jeg velge ut fra skjønnheten hadde det blitt schwartzi, men skulle jeg velge ut av eggproduksjon her ville det blitt albinoene eller paleatusene. Har også over 60 aeneuser i karret her i stua som ville blitt for mye i et mindre karr. Blir vel igjen noen karr her tenker jeg da jeg ikke regner med å få solgt alt, iallefall ikke med det første. Skal senere i kveld eller i morgen også bytte vann på 375Literen her i stua.
Da burde du velge scwartzi siden den er finest, begynner du med en art som legger egg baller det jo bare på seg igjen, når det blir så mye at det blir kjedelig, rutine eller ett ork er det tegn på at fiskene ikke gir deg giv mer og at du kanskje mest sannsynlig har tatt deg vann over hodet.
Få ut de eggleggingsmaskinene og ha en art som kan være vanskelig å få egg på, da vil det være mye mere spennende hvis det skjer.

Noen ganger er det godt å trappe ned litt, man trenger å puste en gang iblant.

Men fullstendig nedlegging vil bare få deg til å føle at det er tomt, så ha ett kar ståendes og noen tomme stuet unna for sikkerhets skyld. Slike man kan gå å se på og drømme om.
Har det selv, stuet unna hos mor og far til jeg en gang får mulighet til å sette det opp, imens planlegger jeg, kjøper ting jeg vil ha oppi, det skal vaskes og males osv. De kommer kanskje opp til sommeren, de kommer kanskje ikke opp før noen år, kanskje de aldri kommer opp, men drømmen og håpet er det vi alle overlever på vettu

God bedring
Synd å se at du velger å trappe ned litt. Men noen ganger kan det kanskje være lurt når man møter veggen litt. Det gjelder vel alle hobbyer man driver med opp igjennom livet. Men sparer man på noe så kommer plutselig lysten tilbake. Har vel vært mye gøy opp igjennom tiden og mange oppturer også.
Synd du skal selge komplette kar sammen med fisken. Har ikke behov for flere kar her. Men leksgruppene du har hadde jeg kommet å hentet på flekken. Men det hadde vel vært flere enn meg som hadde vært interressert i.
Lykke til med salget. Og satser på at det blir litt aktivitet på deg her inne fremover også....
Inaktiv bruker
jaja, kom egentlig som et sjokk dette leif.. trodde aldri en så cory hekta gutt som deg bli lei, men slik er de jo når ting havner som vane da, man blir lei..
du kunne prøvd noe nytt å vanskeligere? vanskelige coryer, eller vanskelige ciklider? jeg har jo et mossambicus leksparr her du kan få, produktive jævler, meget spennende å se leken

ja jeg tror det vil bli trist å tomt hos deg om det ikke er noen karr der leif, i såfall burde du ha dem gjemt bort om du plutseli ombestemmer deg.. jeg tror du kommer til å finne noen nye typer å prøve, å regner med at som en engasjert gutt som du er vil det havne på noe vanskelig, siden du er litt dumdristig, akkuratt som hobbitene:P

men du får ha god jul gamle ørn, å godt nyttår, så snakkes vi senere i kveld om du er tiljengelig
kremnils
Synd å se at du velger å trappe ned litt. Men noen ganger kan det kanskje være lurt når man møter veggen litt. Det gjelder vel alle hobbyer man driver med opp igjennom livet. Men sparer man på noe så kommer plutselig lysten tilbake. Har vel vært mye gøy opp igjennom tiden og mange oppturer også. Synd du skal selge komplette kar sammen med fisken. Har ikke behov for flere kar her. Men leksgruppene du har hadde jeg kommet å hentet på flekken. Men det hadde vel vært flere enn meg som hadde vært interressert i. Lykke til med salget. Og satser på at det blir litt aktivitet på deg her inne fremover også....

Hei igjen kremnils. Ja noen ganger kommer veggen når motgangen blir tung å takle. Humøret svikter, tiltakslysten svikter og pliktene en har blir tyngre å takle. Du nevner at du kunne tenke deg noen av leksgruppene mine. Et par har sagt at di kunne tenke seg fiskene, men ikke karrene. Responsen på komplette karr med fisk har vært dårlig dette døynet, så jeg skal gjøre om annonsen min til at fisk kan selges uten karrene. Legg inn bud på det du måtte ønske eller send meg en pm så skal vi se om vi ikke finner en enighet på dette til slutt. Har bedt dem andre sende meg en mail om bud på kun fisken, men ennå ikke hørt noe.

Og til deg vegar. Er vel egentlig ikke lei av coryene mine, ser fortsatt timesvis på dem hver dag, plukker egg hver dag og gjør så godt jeg kan, men kan vel si jeg har møtt veggen etter en del motgang siste tiden. Fisken mine fortjener mer pleie enn matfar kan gi dem om dagen, selv om dem ikke lider noen nød. Byttet blant annet vann på alle karr i dag, luket ut dårlige plantedeler og skal mate dem med frosne røde mygglarver når lyse slukkes litt senere i kveld.

Men det blir noe fisk igjen her og karr med maller blant annet. Regner ikke med at alt blir solgt. Skal nå endre annonsen min så fisk kan selges uten karrene komplett
Så litt på min egen profil i dag og fikk se at jeg hadde rundet 600 innlegg her i forumet. Kan vel si en har vært aktiv da siden april.... Fikk nå byttet vann i 375Literen i kveld, Aeneus karret. Satte meg litt ned etter vannbytte og tittet inn fra kortveggen. Jaggu fikk jeg øye på en drøss med yngel der. En del egg har tydeligvis sluppet unna gruppas munner og mine øyne/hender. Skal si jeg fikk et bredt smil om munn. Dette var gøy ;- =)

Har i dag slettet annonsen og lagt ut en ny på corydorasene nede i kjelleren. Denne gangen med karrene utenom og med minste pris. Mener selv jeg har lagt meg lavt i pris. Har fått bud på Paleatusene. Dem har vært ekstremt produktive di siste ukene, det samme har albinoene. Hos Aeneusene tar jeg ut egg omtrent hver dag har jeg følelsen av. Har sluttet å ta ut alt jeg ser, da det blir så enormt mye egg. Har to oppdrettskarr på 112L og 60L som er ganske fulle og det klekkes nærsagt egg i klekkekarrene hver dag.

Har satt ned et par skiferhuler i 375L i dag selv om ancistrus albinoene oppi der ennå ikke er kjønnsmodne (er vel ikke lenge før). Har 6 stk oppi der og tenkte å ta opp di siste jeg har igjen nede, samt det siste kullet jeg fikk som det er igjen 12 stykker fra. Julaften har begynt så smått og ettermiddagen/kvelden skal tilbringes i Oslo. 1.dag blir i Kongsberg før turen 2,juledag går til svigers på sørlandet. Ønsker alle lesere her en god, trivelig og hyggelig julefeiring
Da er 5 stk 54L solgt og ute av huset i kveld. Men fikk meg en artig opplevelse i går når jeg skulle tømme karrene som ble solgt. I Bilineatus karret tok jeg først ut planter, pumpe og kolbe før jeg flyttet fisken. Når jeg så skulle ta heverten oppi karret for å tømme det, ja da fikk jeg se YNGEL. Jaggu var det gøy. Ikke så lett å se da di var så bitte bitte små. Har ellers flydd opp og ned mellom aeneus karret her i stua og klekkekarrene nede i kjelleren. Dem har vært ivrig i tjenesten i dag, selv om jeg har kun tatt ut ca 50% av eggene. Ble litt tomt i kjelleren, eller rettere sagt i reolen nå etter at 5 av 6 karr der nå er borte. Kun et par tre grupper av coryene igjen til salgs da resten er solg. Bilineatusene, sodalisene og albinoene er vel hva som er igjen om jeg ikke husker feil. Ellers er det godt med juleferie da.... hehe
I dag ble Bilineatusene og Scwartziene levert til nye eiere. Men har fått muligheter for en drøss med nye aeneuser. Har flydd opp og ned med egg i hele dag og har ikke tall på egg jeg har flyttet ned. Iallefall ny rekord (ikke opel) når det gjelder egg i dette karret. Ønsker alle en hyggelig kveld med feiring, festing og masse glede. GODT NYTT ÅR

LEIF
Hovmesteren
Etter å ha fått noen øl (for mye?) fant jeg ut at jeg ville gjøre Hovmesteren om til "hjemmekino". Kona og samboeren til besøket vårt i kveld mistet nesten pusten av latter. Jeg sitter enda å venter på Aeneus egg så Gunnar kan plukke litt her i kveld, men ser ut som løpetiden er over. Hovmesterens strabiaser ble fotografert og noen bilder av hovmesteren (meg) følger her

Bilde 1----------------------
Bilde 2 Who killed the cat
Bilde 3 Same..................

Men ? er om Gunnar får plukke Aeneus egg i kveld/natt- Han skjønner ikke min iver for egg og fisk, men kommer et egg..... skjønner han det

GODT NYTT ÅR
Hei hei Leif=)
Så kjekt at du har fått ny rekord på aeneus egg da=) Da blir det maaange aeneuser etterhvert

Godt nytt år vennen, kos deg masse videre med øl og besøket..

*Kosemoseoverdose*
Lissi87
Hei hei Leif=) Så kjekt at du har fått ny rekord på aeneus egg da=) Da blir det maaange aeneuser etterhvert;) Godt nytt år vennen, kos deg masse videre med øl og besøket.. *Kosemoseoverdose*

Ja det ble en overdose med aeneus egg i går, så i dag her det ikke blitt noen. Ga dem godt med mygglarver før i kveld så dem er vel i gang igjen snart......
Blir noen vannbytter i morgen her. Tømte det ene klekkekarret for yngel i dag og fikk dem over i et oppdrettskarr. Så da er klekkekarret vasket og gjort klart for et nytt innrykk.. Albino ancistrusene begynner også å bli på en bra str. Er kanskje snart kjønnsmodne og har satt ned to skiferhuler tidligere. Dem er i aeneuskarret.

Bilder fra i går. Noen av aeneus eggene jeg tok ut
gratulerer med egg.

ja det var en del egg det der ja, nå blir det nok fullt hus i oppdretts karet
Hei Loffa. Ja nå har jeg egen side her på af. gleder meg til kaffe hos deg i morgen. Egg ja? vi har jo tre karr som mallene er flink til å bruke hula. Der er det stadig egg, å så får de haler osv. Så vi prates mer om fisk i morgen. Hils de to andre med to bein du lever med.
Vinko
Hei Loffa. Ja nå har jeg egen side her på af. gleder meg til kaffe hos deg i morgen. Egg ja? vi har jo tre karr som mallene er flink til å bruke hula. Der er det stadig egg, å så får de haler osv. Så vi prates mer om fisk i morgen. Hils de to andre med to bein du lever med.

Hallo Vinko. Ja endelig din egen profil og som jeg så..... så fikk jeg ditt første innlegg her på min tråd. En ære og jeg bøyer meg i støvet for det. Har stått på bra i kveld og har hatt 30% vannbytte i 375L samtidig som begge yngelkarrene nede er vasket, renset og satt opp på nytt. Det var to yngel oppdrettskarr, men har nå all yngelen i et 112L karr. Albino coryene mine har etter salget av div karr gått sammen med mallene mine. Disse skal nå få 60L for seg selv. Dette karret skal jeg fylle og ordne i morgen. Corydoras Sodalisene ble ikke solgt så driver å vurderer om jeg skal ta di oppi sammen med C.Aeneusene her i stue karret, slik at jeg har enda et karr ledig. Dvs slik det er nå, er ingen karr ledige. Har egentlig ikke lyst til det da jeg kun vil ha en type cory i det karret. Er det ingen som vil kjøpe mine 6 Corydoras Sodalis får jeg gjøre det beste ut av dem selv.

Kaffen skal stå ferdig når dere kommer Vinko, og dere er hjertlig velkommen
Hils madammen, di firbente og di med finner, så sees vi i morgen

LOFFA
Etter vannbytte og god foring med mygglarver i går kveld kom det resultat ut av det igjen. Egglegging er ofte et resultat kort tid/innen ca ett døgn etter at dette er gjort. Ca 100 egg er så langt plukket ut. Glemte å skrive at jeg tok ut fra oppdrettskarret i går ca 20-30 ungfisk som er tilført hovedkarret her i stua (375L). Det andre karret som jeg gjore rent i går skal fylles opp å gjøres i stand i dag.
Gratulerer med egg igjen.. Hehe.. Du får det jammen til du Leif
Hvor mange aeneuser har du i karret nå??
Lissi87
Gratulerer med egg igjen.. Hehe.. Du får det jammen til du Leif;) Hvor mange aeneuser har du i karret nå??

Hei Lissi
Har ikke helt oversikten nå, men det er er et vakkert syn. Det døde noen for meg etter at jeg tok et for kraftig kaldtvannsbytte her for kort tid siden. Men har hatt oppi ca 20-30 stk fra oppvekstkarret nede. Vil anta et sted mellom 60-80 Corydoras Aeneus i det karret. Har også en enslig Panda samt 8-9 albino ancistruser. Den ene albinoen har en merkelig rosa farge og er ikke gul som dem andre. Nede fikk jeg ordnet det siste karret (60L) og har latt albino coryene få det. Der er det leik nå og egglegging. Får se om jeg tar ut noen egg i løpet av dagen. Lenge siden det har vært bilde oppdateringer så her kommer det noen bilder

bilde 1. 112L oppvekstkarr for cory yngel
bilde 2. fra oppvekstkarr for cory yngel
bilde 3. Mat-tid i 375Literen. I det ene hjørnet
mer bilder
Bilde 1. Den "rosa" albino ancistrusen
Bilde 2. En "normal" hann albino ancistrus
Bilde 3. Schwartziene gjøres klar for levering etter salg
Angående portobetaling for planten jeg sendte deg i posten, så spiller det ikke all verden
Send heller ei hule til karret, en plante, ei boks med for eller lite karr som du ikke vil ha... =)

Georg Dyb
Skjongmyra
6050 Valderøya ;D
Solgte karret med Sodalisene i dag og den doble reolen. Har også renset opp og byttet vann på det ene klekkekarret for corydoras i dag. Jeg visste det var mange i det, men ikke sååååå mange :- =)
Er enda flere i det andre tror jeg når alle eggene er klekket. Får vente et par dager til før jeg renser/bytter vann på det.

I går kjøpte jeg noen edlers guppy på klubbmøte. Dette for at det ble litt tomt i midt siktet i karret, også et par nye planter til 375L ble handlet inn
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap