Tropheus tråd (side 22)

Bøyer meg i støvet for Magnar.. Damn...
Jeg har:
530L Tropheus Ubwari green, Moliro, og Neo. Multi.
312L Div. Malawi
120L Yngelkar, Div.malawi, Neo.multi og Ubwari green
54L med Ting med flere ben... lol
54+45L Karantene kar. Det ene blir nok omgjort etterhvert til sneglehus lekere...

(312L vurderes solgt/byttet ut i en reol...
Om jeg ikke klarer å overtale gubben til å få reolen uten da.... He he)
540 l :7 petrochromis macrognathus ,7 petrochromis trewasa .3. petrochromis famula.9 hesteneser 3 ancistruser 1 tangyanika ål

375l : 22 sp red moliro (store) 8 hesteneser 2 ancistruser

375l : 2 frontonsa 10 maleri 4 brevis sun spot 4 melli 2 calvus 5 compresisips gold head5-6 lelupier

180l: 15-20 loptosoma 4 luangwa yngel 3 moliro yngel

60l 2 mangrove krabber 2 vinke krabber
Jeg har følgende kar:
Et 720 liter med 11 Frontosa Moba
Et 375 liter med 27 Molliro
Et 375 liter med 30 Ikola
Et 375 liter ledig (skal ha en gruppe Moorii)
Et 60 liter med Ikola yngel
Et 60 liter med Molliro yngel
Et 60 liter ledig

Holder på å bygge en reol til 2 stk. 720 liter.
Alle samme står samlet i et rom nede i kjeller.
Og de fleste herinne har vart på besøk hos meg.
badat
Holder på å bygge en reol til 2 stk. 720 liter.

Hvordan lager du den slik at den klarer min. 1500L?
Bygg av firkantstålrør i dim. 60X80 mm. 2 stativ (ben) i 2 meters høyde. 2 hyller. Hyllene festes til stativ ved hjelp av bolter. Dobbel bolter ved hvert punkt.
Du får det til å høres så enkelt ut badat Hvor lang tid bruker du på en sånn reol?
Mobamuragoene[External Image]
Kristian Hennig
Du får det til å høres så enkelt ut badat;) Hvor lang tid bruker du på en sånn reol?

He..he... Det er ikke jeg som skal bygge den men broren min. Han er sjefingeniør og har alt tilgjengelig så det burde gå rimelig fort. Noen timer til kap, sveising og huling kanskje.
Fine størrelser på Murago, Kristian. Er det gul eller grønn?
Jeg ser etter en gruppe VF Moorii Musanger eller Kasanga hvis du vet noen...?
Vibsi
Ja det kan eg tenke meg! Har desverre ikke hatt gleden av det. Ennå:) Kunne tenke meg den red rainbow gruppen din Magnar! Bilder?
Skal se hva jeg får til i helgen
skal si du har ekspandert da badat....
Rart med det. Litersyken er like sterk i dag som første gang.
Dere er ikke mye bedre da saffen,he...he...
Ikke no mere fjesking om gutten fra Lier nå....
Han blir så himla høy på pæra
Roger Kaasa
Ikke no mere fjesking om gutten fra Lier nå.... Han blir så himla høy på pæra:)
Ikke sant
En liten oppdatering om mine duboisi.

Tok et 50% vannbytte med salt 3 dager etter medisineringen. Alle virker friske og raske og alle spiser. Så jeg er veldig glad og lettet
Så flott 2nelise. Ikke noe bedre enn det.

Mvh Linda
Hei Linda. Ja, jeg er svært lettet. Må si at panikken tok meg "big time" da jeg oppdaget at noe var galt. Sannsyligvis så var jeg heldig og tok det helt i starten. Der ser en hvor viktig det er å ta seg tid til å observere troffene mens de spiser, og ellers tilegne seg all info en kan om bloat.

duboisi yngelen spiser og vokser (10 stk) i yngelkaret og jeg gleder meg til de blir store nok til å gå over i hovedkaret. Da vil jeg ha totalt 25 duboisi, og det er mer enn nok, da denne arten ikke trenger å være så mange som andre troffer. De er en av de minst aggresive artene - men utrolig fine fisker da

Mariflyfly: Hvordan går det med dine tropheus? Er de begynt å komme seg eller har du mistet flere? Og hvordan går det med yngelen?
2nelise
[B]Mariflyfly:[/B] Hvordan går det med dine tropheus? Er de begynt å komme seg eller har du mistet flere? Og hvordan går det med yngelen?

Har mistet 4 stk nå. men det er ingen tegn til sykdom, så håper på det beste.
Har 5 yngel, har mistet en. Har en tyggende hunne i 3 uke... så det blir snart flere... gleder meg. Håper bare de overlever i hovedkaret... vil ikke rote mer nedi der, da det ser ut som en utløsende faktor i karet mitt....
Oki, krysser fingrene for at det går bra

Det er morsomt å sitte å se på duboisi yngelen. De er jo ikke store tassene enda, og som alle andre troffe yngel så er de stripet når de er "nyfødte". Mine begynner så smått å få prikker. De blir jo mørkeblå/sort med hvite prikker når de er ung, før de skifter til voksenfarge.

Det er også herlig å se på Nkonde yngelen i 660 literen, de begynner å få gulfarge. Gosh hvor jeg gleder meg til de vokser opp og farger ut )
Hvor store kar har dere til yngelet? Og hvor gamle er de når dere setter de tilbake i hovedkaret?
Tilfeldig bekjentskap
© Torben Lyng
Reklame for plussmedlemskap