Lisa-S sin fiskegalskap. (side 22)

Bettafrelst
Jeg var i utgangspunktet bare interisert i akvariumet, og så ikke tilstanden til fiskene i det hele tatt. (På finn). Jeg kjenner ikke selgeren og vet ikke hvem det er. Av egen erfaring og som du sikkert allerede vet bør du ikke overfore dem (for å kompansere?) i begynnelsen. Gleder meg til å se updates om noen uker :-)

Nei her er det kun mange små og varierte måltider som gis. Jeg gir så lite at det er spist opp iløpet av sekunder, men har satt inn et salatblad de kan forsyne seg av som de vil.
I tillegg så får de vitaminer (eSHa optima) og en medisinkur for sikkerhets skyld før de skal flytte inn sammens med de andre fiskene mine.

Jeg var og egentlig interessert i selve akvariet bare. :P
Oida.. de bildene var rent triste å se på. Jeg er også glad for at de kom til deg! Blir spennende å følge med på deres utvikling nå.

Skal du ta ut dragefinnene når du setter inn gullfiskene i 375literen?
Eller er de så dålig at de ikke vil utgjøre noen trussel for småfisk?

Bildene av dragefinnene var nydelige iallefall, flotte små fisk de der! Jeg liker tanken på sånne småinger i store kar, det blir jo nesten som hele verden for dem!
Gullfiskene er ikke så store at de vil være noen trussel for fiskene der.
Jeg har allerede klar to av de fire fiskene for salg, de var ikke så tynne så regner med at de va ikke kjøpt inn samtidig som de to som ser virkelig ille ut. De har nå fått seg en forebyggende kur med eSHa så regner med at de er friske nok til og flytte. Beholder de to tynne inntil videre for oppfôring.
En liten gullfiskoppdatering:
De to friskeste gullfiskene er nå flyttet ut av 54 literen og lagt ut for salg. Fant ut at det kanskje var likegreit og skille de to som er magre fra de to som er sunne og kvikke nok til og kunne konkurrere med andre fisk om maten.
Ser ut til at de bare storkoser seg med og nå ha over 300 liter mer og svømme rundt i.

De to magre skal få være enda noen dager alene, og såsnart de to i 375 er solgt og flyttet ut, skal de få flytte inn dit.

Bilder av de to som nå er i 375.

[External Image]
[External Image]
[External Image]
Fôring i Corykaret fra en ny vinkel.

[External Image]
Godt å se at fiskene kommer seg. Hvordan går det med den hvite gullfisken? Hvilke planer har du for 50 litern?
Bettafrelst
Godt å se at fiskene kommer seg. Hvordan går det med den hvite gullfisken? Hvilke planer har du for 50 litern?

Er fortsatt usikker på hvordan det går med den hvite, men den spiser litt når jeg fôrer selvom det ser ut til at den trenger litt mer tid for og finne maten enn de andre. Det var derfor jeg skilte de to friskeste fra de to utmagrede..

54 literen var nå tenkt til en av Cory gruppene mine, har 4 forskjellige arter i 375 literen, og syntes det ble litt rotete. Så når bare gullfisker og kampfisk har fått seg nye hjem, så blir vel en av corygjengene flyttet dit.
Den hvite gullfisken tok kvelden i går, så hjelpen min kom nok for sent for den. Huff triste greier, men de andre tre vil nok komme seg 100% er jeg ganske sikker på.

Lille mini kampfisk har produsert skumrede i natt, så tror han og er litt bedre i formen, han svømmer nå rundt i karet istedet for bare og ligge på bunnen som han gjorde før

De to mallene er heller ikke lenger svarte rundt munnpartiet, og har fått gode runde mager igjen. Lurer på om det svarte munnpartiet kunne ha noe med å gjøre at det ikke fantes noen form for røtter i det karet de gikk i..
uffda.. den så bra forkommen ut på bilde du la ut da. Den hadde nok sikkert fått store skavanker med seg dersom den hadde overlevd.

Fint at lille kampfisk har detbra =)
Vannsti
uffda.. den så bra forkommen ut på bilde du la ut da. Den hadde nok sikkert fått store skavanker med seg dersom den hadde overlevd. Fint at lille kampfisk har detbra =)

Ja den gullfisken hadde nok uansett ville hatt med seg feil videre i livet pga tilstanden den va i.. Kanskje likebra for den at den døde. :/

Lille kampfisk skal no selges videre.

Så snart har jeg akvariet klart til en gruppe Coryer. Mulig det blir Concolorene som flyttes over dit.
Jeg finner ingen bilder av denne kampfisken?
Bettafrelst
Jeg finner ingen bilder av denne kampfisken?

Nei, har ikke tatt bilde av den, men kan såklart gjøre det så du får se.
Bilder av kampfisken.
Begynner og lure på om jeg bare skal beholde den selv..

[External Image]

[External Image]

Og tilslutt et bilde av den lille gullfisken som nå begynner og komme seg, er litt rufsete i skjellene enda, men regner med det vil bli bra tilslutt det og.

[External Image]
Tror nok du må beholde kampfisken ja; den er jo bare kjempesøt! Kan da gå sammen med coryer den ;D
sissimor
Tror nok du må beholde kampfisken ja; den er jo bare kjempesøt! Kan da gå sammen med coryer den ;D

Ja det var det jeg og tenkte at den måtte kunne gjøre.
Kanskje jeg tilogmed kjøper inn en dame eller to som kan gå i 60 literen til vanlig :p
Kampfisk må man ha! De er vakre og har unike små personligheter Har hatt en del kampfisk og føler man får et spesiellt forhold til dem alle på en annet måte enn de andre fiskene.. de virker så direkte og studerer enn liksom tilbake
Plussmedlem
Kampfisk anbefales! Jeg har en, og de er så utrolig morsomme Studerer, svømmer rolig og bedagelig og har ellers en helt spesiell personlighet. Behold den, og finn navn! Det syntes jeg er koselig på kampfisk... hehe
Hehe, ja han må nok få bli hos oss. Hen er jo så liten og søt!
Ser ut som om jeg blir sittende som ufrivillig Gullfiskeier inntil videre.. jaja :p
Setter gullfiskene i 170 literen sammens med Løvehodeciklidene nå da siden jeg ser flere krystallreker med egg og tegn til sesongstart hos Coryene.
Regner med det skal gå greit inntil videre siden gullfiskene ikke er så store.

Kampfisken er nå alene i 54 literen med unntak av etpar 2-3 cm store ancistruser som kom med det karet, tenker jeg setter inn en corygruppe der ganske snart, men har ikke helt bestemt meg for hvilken gruppe som skal inn der.
Tenkte først og sette inn Concolorene, men de er såpass store så jeg er usikker på om 54 literen kan huse 10 av de, og da er neste alternativ de 6 Adolfoiene..

Valgets kvaler.. Hadde Adolfoiene ute for salg for en stund siden, men klarte ikke skille meg av med de, så det var glassmallene og SAEne som måtte vike for og rydde bedre plass til coryene.

Trenger meg visst en reol..
Det er det skumle med kjøp av brukte kar.. skjeldent å finne kar uten fisk og så blir man sittende med salg :p
Håper jeg finner et passende kar snart også! Har du fått solgt glassmallene nå?

Reol ja... Det hadde vært noe det! Det eneste jeg tenker blir dumt med en reol er at (for lille meg iallefall) så blir det umulig å se noe i det øverste karet :O

De er blitt riktig fine de gullfiskene dine nå ^^
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap