- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Leifs verden, del 2 (side 222)
Leifs verden, del 2 (side 222)
Fart66Imponerende liste det der Loffa, hva er favoritten fortiden da?
Når en bitaeniata virkelig blåser seg opp og strekker alle finner ut i det ytterse tror jeg ikke noen av artene her varmer mitt hjerte mer. Tidligere har jeg hatt Rio Tigre og Shishita, lokasjonen jeg har nå er Rio Corrientes.
Bildene her er tatt nå i kveld.
Litt usikker på om jeg KUN kan ha en favoritt med så mange flotte arter, for de har alle sin sjarm
Postet 14.11.15 kl 23:17
Postet 20.11.15 kl 20:15
Postet 20.11.15 kl 20:19
Postet 21.11.15 kl 09:24
Runa1607Fin tråd, men klarer ikke lese helt fra starten (ler). Vet du om en fin Apistogramma som ikke er det verste å drette? Har oppe et 60l artskarr de kan bo i om noen uker :)
Takk. Ja det er noen timers lesning om en begynner fra start =) Litt flåsete sagt er de aller fleste apistoer greie å drette om de får opptimale forhold. Selv startet jeg med oppdrettsvarianter av hongsloi, agassizii, cacatuoides, borellii og den første VF apisto arten jeg hadde var barlowi. Pr i dag har jeg ikke oppdrettsvarianter, kun VF og F1 og et par F2 arter. 60L for Apistogramma vil jeg si er noe på grensen av hva som anbefales av str, iallefall om en vil drive oppdrett. Jo større kar du har, jo bedre. Hoved mengden i mine 30+ kar er 160L. Liker disse karene veldig godt
Postet 21.11.15 kl 09:46
Postet 23.11.15 kl 17:10
Postet 23.11.15 kl 17:23
Postet 23.11.15 kl 17:30
Postet 23.11.15 kl 17:39
Det er så fordømt at hver gang Apistogramma viejita er klare for å legge egg (som de har gjort i kveld) tar de knekken på alle ynglene de allerede har. Dette er 3. eller 4. gangen med denne hannen
Tror det blit til å ta ut hannen til et annet kar denne gangen, kanskje hun klarer å holde på ynglene sine
Tror det blit til å ta ut hannen til et annet kar denne gangen, kanskje hun klarer å holde på ynglene sine
Postet 24.11.15 kl 23:28
Postet 25.11.15 kl 00:13
Postet 25.11.15 kl 01:18
Postet 25.11.15 kl 10:52
Postet 28.11.15 kl 17:19
Hadde gjort klart et kar til A sp Kelleri ynglene mine. Tenkte de var greie å fange ettersom de har surret forran åpent. Men i dag da jeg tenkte å flytte dem, ja da var de ikke forran lol. Antar det var noen tanke overføringer så de har gjemt seg. I morgen er det klubben og tirsdag vannbytter så det blir å prøve senere i uka.
Bildene er av Apistogramma cacatuoides med lokasjon Leticia. Er fra det første kullet. Det andre kullet gjemmer seg enda men regner med å få tatt noen bilder av de også etterhvert. Alle baenschi ungene er flyttet til et kar
Bildene er av Apistogramma cacatuoides med lokasjon Leticia. Er fra det første kullet. Det andre kullet gjemmer seg enda men regner med å få tatt noen bilder av de også etterhvert. Alle baenschi ungene er flyttet til et kar
Postet 29.11.15 kl 23:53
Postet 29.11.15 kl 23:57
Postet 30.11.15 kl 00:38
Postet 30.11.15 kl 02:12
Gratulerer!
Du er flink til og drive med akvariumene, så det er i grunn ikke så rart at det dukker opp overraskelser.
Det kommer yngler her og, men har ikke fått dem til og leve opp :-/
Er fremdeles litt rusten etter 2-2,5år uten karr. Men det kommer seg nok.
Mann i huset har forresten fått dilla å nå
Alt skal gjøres rett!!
Han har fått tak i et STOOORT testsett fra JBL + 1 bok og DVD.
Ikke alt som vises på filmen og som står i boka følges for det er bedre tider nå.
Men han har full kontroll
Du er flink til og drive med akvariumene, så det er i grunn ikke så rart at det dukker opp overraskelser.
Det kommer yngler her og, men har ikke fått dem til og leve opp :-/
Er fremdeles litt rusten etter 2-2,5år uten karr. Men det kommer seg nok.
Mann i huset har forresten fått dilla å nå
Alt skal gjøres rett!!
Han har fått tak i et STOOORT testsett fra JBL + 1 bok og DVD.
Ikke alt som vises på filmen og som står i boka følges for det er bedre tider nå.
Men han har full kontroll
Postet 30.11.15 kl 07:31
Postet 06.12.15 kl 01:31