- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 23)
Tropheus Bilder (side 23)
Nils VollstadJepp. da var 440 literen opp og klar til sine nye beboere. Bengt sin lille 325 er også klar. Klarsignal fra SAS om at det er bestilt plass i to kasser med fisk er gitt, så da skulle alt være i orden. Da venter vi i spenning på de nye beboerne som skal komme på neste fredag. Da blir enten kiriza eller pemba. (Må vel bli ening med Bengt om hvem som skal ha hvilken gruppe, uten at det blir ballespark av det.) Dette blir et midlertidig oppholdskar som er satt opp som BB, men noe nips som er samlet over tid fra brukte akvarier. Det ser ikke ut, helt ...! Men ok, i påvente av det nye karret som jeg skal lage får duge. Det er heller ikke så lett å samle stein når alt er dekket med sne og is. Var nok mange som undret seg over den sorte bilen som kjørte sakte forbi strender og steinskjæringer langs E6 i går. For så plutselig spratt det to voksne menn som i småsko sprang over brøytekanten, banket på noen steiner, for så vasse tilbake i sneen tilbake til bilen. Får tak i noe glass med spesielle mål. 150 x 90 og dybde ca 55 cm. Synes 90 er noe høyt, tenker å skjære det ned. (ned mot kanskje 60 cm) Er det noen som har tanker om passelig høyde til de fisken som skal inn i det? Noen spørsmål til, holder det med ei gruppe på 24 -25 individer i 400 -600 liter, eller bør det være flere individer? Er det noen andre Tropheus grupper man eventuelt kan ha sammen med det ovennevnte? Og til slutt er det noen karkamerater som passer sammen med disse tropheus'ene? (Hestenese f eks?)
Hallo?!! Hva med akvarie med 150 cm lx 90 cm d x 55 h ?? Der kan du ha fire aktive hanner og har du nok hunner kan det bli den fiskefabrikken!! Noe som dere tromsøværinga kan! Hvis du snakker om glass du skal bygge med altså? Hvis ikke så hadde jeg ikke kuttet det ned.. 90 høyt er gir mye plass til underkuet fisk og tyggende hunner..
Postet 09.02.08 kl 00:13
Postet 09.02.08 kl 00:14
Bengt Fossli[QUOTE=Nils Vollstad]Jepp. da var 440 literen opp og klar til sine nye beboere. Bengt sin lille 325 er også klar. Klarsignal fra SAS om at det er bestilt plass i to kasser med fisk er gitt, så da skulle alt være i orden.
Den lille ? E det mobbing på gang. Ho mor synes det var mer en stort nok. Som ho sa " synes 205 literen hva mye nettere. Det er jo like stort som det som står på stua" ) Med andre ord så ser ho ikke forskjell på en 540 og en 325, bra å vite til neste gang
Har nå laget Tropheus vann, Gh+ og bikarbonat. Er nesten så det kribbler litt nå. Ja stein kan bli en utfordring på denne tiden av året. Er også litt skeptisk mht til vekta oppe på loftstua. Det står nemlig på langs med bjelkelaget. går nok sikkert bra, har stått en 325 der før.
Vet hvordan det er Både a mor og kriblinga!
Tro meg.. Tropheus er alt det rykte sier.. De er rett og slett fantastiske.. I morgen kommer kompisene på poker og da skal vi flytte bordet opp i ganga til 720'n og se på kirsebær og dele ut kort.,- og det er det de som vil!
Postet 09.02.08 kl 00:19
Heisann Kristian, er her jeg. Har vært i Oslo hele denne uken og jobbet 24-7.. Uten tilgang til pc. Kom hjem for et par timer siden.
Her må jeg si det har vært aktivitet mens jeg har vært borte. Får bare gratulere deg og alle andre her inne med nye og spennende fisker. Gleder meg til å se mange flotte bilder, hint hint...
Kristian det ser ut som noen riktige gode kirsebær det der, tar meg friheten til å tinge typ 30 yngel av de.. Da jeg ikke ser ut til å finne noen selv.
Ellers så har jeg kjøpt meg hus denne uka, så da vil det bli mer plass til fler kar og flere tropheuser.. Og kanskje det blir en hagedam også etterhvert.
Har for tiden 3 stk pembaer som går og tygger, samt 60 stk nyspyttede demasoniyngel som jeg regner med skal være med på å finansiere evnt nye tropheuskjøp i fremtiden
Her må jeg si det har vært aktivitet mens jeg har vært borte. Får bare gratulere deg og alle andre her inne med nye og spennende fisker. Gleder meg til å se mange flotte bilder, hint hint...
Kristian det ser ut som noen riktige gode kirsebær det der, tar meg friheten til å tinge typ 30 yngel av de.. Da jeg ikke ser ut til å finne noen selv.
Ellers så har jeg kjøpt meg hus denne uka, så da vil det bli mer plass til fler kar og flere tropheuser.. Og kanskje det blir en hagedam også etterhvert.
Har for tiden 3 stk pembaer som går og tygger, samt 60 stk nyspyttede demasoniyngel som jeg regner med skal være med på å finansiere evnt nye tropheuskjøp i fremtiden
Postet 09.02.08 kl 01:07
Det blir knall vetdu! 60 demasoni er jo fort en liten gruppe det.. Du skal få de 30 første yngelene som kommer.. Var ei som tyggde for noen dager siden, men hun spyttet de igår
Ja det er mye aktivitet er nå! Hadde vært fint med et stort tropheus miljø her i norge..
Hvis du ikke har tålmodiget til yngel fra meg så så jeg noen yngel fra tilsvarende gruppe hos Svensken sist helg.. 3-5 cm..
Ja det er mye aktivitet er nå! Hadde vært fint med et stort tropheus miljø her i norge..
Hvis du ikke har tålmodiget til yngel fra meg så så jeg noen yngel fra tilsvarende gruppe hos Svensken sist helg.. 3-5 cm..
Postet 09.02.08 kl 01:23
Såpass, ja det frister jo. Men tror jeg skal prioritere å komme i hus i det nye huset før jeg evnt skal begynne å tenke på og gå til innkjøp av ny fisk. Gidder ikke å sjanse for mye med flytt og stress på nye fisker. Regner også med at samboeren hadde gitt meg et mer eller mindre irritert og oppgitt blikk dersom jeg hadde kommet hjem med enda mer fisk nå før flyttingen.
Ser også at det er en annen svenske som annonserer kraftig med tropheuser på ciklid.se, du kjenner ikke til han? Kenths zoo? Så han også annonserte med kirsebær for en stund siden.
Har også brukt tiden flittig til å bla igjennom Schupkes bok, og må si jeg finner brichardivariantene mer og mer spennende. Akkurat din kombinasjon Kristian syntes jeg vår råflott. Kirsebær og canarycheeks mener jeg.
Ser også at det er en annen svenske som annonserer kraftig med tropheuser på ciklid.se, du kjenner ikke til han? Kenths zoo? Så han også annonserte med kirsebær for en stund siden.
Har også brukt tiden flittig til å bla igjennom Schupkes bok, og må si jeg finner brichardivariantene mer og mer spennende. Akkurat din kombinasjon Kristian syntes jeg vår råflott. Kirsebær og canarycheeks mener jeg.
Postet 09.02.08 kl 01:34
martin specSåpass, ja det frister jo. Men tror jeg skal prioritere å komme i hus i det nye huset før jeg evnt skal begynne å tenke på og gå til innkjøp av ny fisk. Gidder ikke å sjanse for mye med flytt og stress på nye fisker. Regner også med at samboeren hadde gitt meg et mer eller mindre irritert og oppgitt blikk dersom jeg hadde kommet hjem med enda mer fisk nå før flyttingen. ;-) Ser også at det er en annen svenske som annonserer kraftig med tropheuser på ciklid.se, du kjenner ikke til han? Kenths zoo? Så han også annonserte med kirsebær for en stund siden. Har også brukt tiden flittig til å bla igjennom Schupkes bok, og må si jeg finner brichardivariantene mer og mer spennende. Akkurat din kombinasjon Kristian syntes jeg vår råflott. Kirsebær og canarycheeks mener jeg.
Det er definitivt mye pent på brichardi fronten! Egentlig så er jeg veldig glad i hele nordområdet generelt..Sjekk ut karago Husker ikke om den er i aqualogen, men den er fin den!
Skjønner at du vil utsette innkjøpene litt! Men det passer jo bra for kirsebærene mine!
Kjenner ikke mer til Kenth zoo enn at han har holdt på endel år..Fiskene hans ser veldig bra ut, men baksiden er jo at han holder til i skåne Lurer på hvilke priser han har..
Er veldig fornøyd med comboen selv.. De canary cheeksa imponerer meg mer og mer for hver dag som går..
Postet 09.02.08 kl 01:46
Postet 09.02.08 kl 01:47
De største(hannene) er ca 7-8 cm nå. Hunnene er desverre 5- 6 cm store, skulle ønske de kunne holde følge med hannene når det kom til veksten. Men jeg regner med at det er som normalt, da jeg allerede har hatt en del tygg på de. Skulle gjerne ha skilt hunner og hanner fra hverandre for så å kunne fore de opp mest mulig før en fokuserte på avl. Men det krever jo fler kar som en da ikke har for øyeblikket..
Har lagt ut et par nye videoer av de på youtube, igjen må jeg beklage kvaliteten da jeg syntes videoen ble litt grønnbrun når jeg lastet de opp. Fargene på pembaene er dessuten mer intense in real life en hva som fremkommer på videoen.
De ble forøvrig matet med fersk rekemiks uten bindemiddel, noe som medførte en liten snøstorm..
Har lagt ut et par nye videoer av de på youtube, igjen må jeg beklage kvaliteten da jeg syntes videoen ble litt grønnbrun når jeg lastet de opp. Fargene på pembaene er dessuten mer intense in real life en hva som fremkommer på videoen.
De ble forøvrig matet med fersk rekemiks uten bindemiddel, noe som medførte en liten snøstorm..
Postet 09.02.08 kl 01:58
martin specDe største(hannene) er ca 7-8 cm nå. Hunnene er desverre 5- 6 cm store, skulle ønske de kunne holde følge med hannene når det kom til veksten. Men jeg regner med at det er som normalt, da jeg allerede har hatt en del tygg på de. Skulle gjerne ha skilt hunner og hanner fra hverandre for så å kunne fore de opp mest mulig før en fokuserte på avl. Men det krever jo fler kar som en da ikke har for øyeblikket.. Har lagt ut et par nye videoer av de på youtube, igjen må jeg beklage kvaliteten da jeg syntes videoen ble litt grønnbrun når jeg lastet de opp. Fargene på pembaene er dessuten mer intense in real life en hva som fremkommer på videoen. De ble forøvrig matet med fersk rekemiks uten bindemiddel, noe som medførte en liten snøstorm.. [URLBLOCK1]
Hei, ikke for å være frekk eller noe men når vi skal hente bilen i sarpsborg så kommer jeg og vibs for å se på fiskene dine pemba er ønskefisken til vibs fortiden..... vi kommer i en helg mest sannsynelig om 14 dager!
Kristian vi kommer til deg å bare så det er sagt! tenkte kanskje du kunne laget en liten vissit til roger på jessheim! hørt det er masse fine fisk der!
Postet 09.02.08 kl 23:58
Postet 10.02.08 kl 15:57
Postet 10.02.08 kl 19:59
Postet 10.02.08 kl 21:33
Postet 10.02.08 kl 22:22
Postet 10.02.08 kl 22:23
Postet 11.02.08 kl 08:40
Badat:
har du ikke solg noen av gruppene dine med tropheus?
720 har du den enda og?
vi har netopp ominredet og fylt på med sand i reolen samt fikset opp det ene filterhjørnet, så skal ta bilder når lyset kommer på.
samtidig er det ikke lenge siden vi rensket litt opp i livua karet.'
vi hadde en livua som var litt pjusk her. men ser ut som om den klarer seg, den spiser å alt ser bra ut men tror den har blitt mobba litt, livuaene har faktisk blitt ganske så tøffe med hverandre. tok de ganske lang tid før de satte seg men nå er de i full fart hele tiden. yngelne vokser å er kjempe feite. har ei leptosoma dame med kjeften full og eller 2 men hu ene har fått i natt, å den andre er vel snart klar til å spytte de. så det blir gøy. gleder oss til hestenesene kommer de skal i lunungwa karet å pres ut. fr vi par så ska ett bo i det karet og til lufubuene samt resten går i kiriza karet for å beite seg opp!
har du ikke solg noen av gruppene dine med tropheus?
720 har du den enda og?
vi har netopp ominredet og fylt på med sand i reolen samt fikset opp det ene filterhjørnet, så skal ta bilder når lyset kommer på.
samtidig er det ikke lenge siden vi rensket litt opp i livua karet.'
vi hadde en livua som var litt pjusk her. men ser ut som om den klarer seg, den spiser å alt ser bra ut men tror den har blitt mobba litt, livuaene har faktisk blitt ganske så tøffe med hverandre. tok de ganske lang tid før de satte seg men nå er de i full fart hele tiden. yngelne vokser å er kjempe feite. har ei leptosoma dame med kjeften full og eller 2 men hu ene har fått i natt, å den andre er vel snart klar til å spytte de. så det blir gøy. gleder oss til hestenesene kommer de skal i lunungwa karet å pres ut. fr vi par så ska ett bo i det karet og til lufubuene samt resten går i kiriza karet for å beite seg opp!
Postet 11.02.08 kl 15:27
EvolutionBadat: har du ikke solg noen av gruppene dine med tropheus? 720 har du den enda og? vi har netopp ominredet og fylt på med sand i reolen samt fikset opp det ene filterhjørnet, så skal ta bilder når lyset kommer på. samtidig er det ikke lenge siden vi rensket litt opp i livua karet.' vi hadde en livua som var litt pjusk her. men ser ut som om den klarer seg, den spiser å alt ser bra ut men tror den har blitt mobba litt, livuaene har faktisk blitt ganske så tøffe med hverandre. tok de ganske lang tid før de satte seg men nå er de i full fart hele tiden. yngelne vokser å er kjempe feite. har ei leptosoma dame med kjeften full og eller 2 men hu ene har fått i natt, å den andre er vel snart klar til å spytte de. så det blir gøy. gleder oss til hestenesene kommer de skal i lunungwa karet å pres ut. fr vi par så ska ett bo i det karet og til lufubuene samt resten går i kiriza karet for å beite seg opp!
Nei, ingen av fiskene mine er solgt! Ville jeg selge dem så hadde jeg satt en annen pris. Etter at jeg satt inn flere annonsen så strømmet det på med andre Tropheus annonser. Det liver opp miljøet litt. Du fikk med deg poenget?! Vil dere ha noe av dem så bare si fra. Evt. bytte yngel.
Jeg har solgt 720 liter. Karet tar for mye plass iht fisk. Men er igang med planen om en større reol, 375 eller 540 tror jeg. Da får jeg plass til flere fisk.
Ellers så driver jeg slik som dere gjør. Ommøbler litt her og der. Bytt vann minst en gang i uken, dette skyldes jeg har mindre kar enn deres og det blir fort dårlig vann av alt avføring de produserer.
Det blir Sp. black på meg neste gang jeg shoper Tropheus. Ikola står øverst på lista, så Duboisi, Pemba, Kirsebær osv ...
Så hyggelig at dere skal til Østlandet en tur. Stikk innom meg da vel for en liten titt hvis dere har tid. Vi her i Oslo skal ikke være mindre gjestfrihet enn bergenseren.
Postet 11.02.08 kl 15:56
Endret: 11.02.08 kl 15:58
klart vi kommer innom en tur! æ e jo trønder så æ passe nå i lag med all slags folk, hehe! heldig vis så er alle karene fulle så vi får ikke med oss noe mere en de 6 hestenesene hehe! jo vi har ca 30 stk kiriza yngel, men de er bare 1cm store noen på 3cm så de skal få gå her i noen mnd til! så er det mulig vi fisker de ut å selger/bytter til oss noen ny fisker! av en eller anna grunn så digger jeg de sorte å røde fiskene, så livuaene og lunungwaene er liksom favoritten, har sinnsykt lyst på lupota siden det var min drømme fisk men de er jo stortsett helt lik livuaen he he. vi har jo 3 rottweilere å så vi kan ikke ta på oss flere kar, vi bruker jo stortsett hele søndag ettermiddag og kveld på fiskene. samtidig trenger hundene litt tur å. bruker hele helgene ute i skog og mark på dagtid.
Postet 11.02.08 kl 16:33
Bildene av tropheuskarene ble bare drit i dag av 230 var 2 brukbare... pga, sollys i på karet fra vindu, samt at kamra mannen ble med på bilde... så lærdom, ta ikke bilder før det er mørkt i rommet, og at vinduene har gardiner trukket for hehehehe
al heller ut et nightshot foto av livua karet samt våre små hunder, hann hunden han passer på fisken som bare det, han elsker å stirre på fisken. sist vi fanget fisken i en stamp sto han å så nede i stampen i 3 timer uten så mye som å blunke. så en gitt tropheus elsker som fortjener publisitet her!,
al heller ut et nightshot foto av livua karet samt våre små hunder, hann hunden han passer på fisken som bare det, han elsker å stirre på fisken. sist vi fanget fisken i en stamp sto han å så nede i stampen i 3 timer uten så mye som å blunke. så en gitt tropheus elsker som fortjener publisitet her!,
Postet 11.02.08 kl 16:44