Bildetråd - kampfisk (side 23)

Der skal du se Vegard at det kommer småttiser snart. De er jo knallfine begge to. Jeg ser bittesmå yngel i karet til Åshild og Jørgen også,Så håper noen overlever. Jørgen er i fullsving med å bygge nytt skumredet og har nå begynt å vise seg frem for Åshild igjen. Så det blir ikke lenge før det kommer et nytt kull der ...Det er ikke snakk om å vente 2-3 år før nestemann kommer her nei..
Jeg må vise frem en av mine første kampfisker jeg hadde. Han het Daniel og gikk i 60 litern. Han er faktisk den eneste jeg har fått til å leke i en 60 liter. Det ble i alle fall masse yngel og tror det var 12-14 stk som overlevde ...og ungene var i alle regnbuens farger. De var så fine ...Det er bare enkelte man husker bedre enn andre...
Heidi Ingdal
Der skal du se Vegard at det kommer småttiser snart. De er jo knallfine begge to. Jeg ser bittesmå yngel i karet til Åshild og Jørgen også,Så håper noen overlever. Jørgen er i fullsving med å bygge nytt skumredet og har nå begynt å vise seg frem for Åshild igjen. Så det blir ikke lenge før det kommer et nytt kull der ...Det er ikke snakk om å vente 2-3 år før nestemann kommer her nei.. Jeg må vise frem en av mine første kampfisker jeg hadde. Han het Daniel og gikk i 60 litern. Han er faktisk den eneste jeg har fått til å leke i en 60 liter. Det ble i alle fall masse yngel og tror det var 12-14 stk som overlevde ...og ungene var i alle regnbuens farger. De var så fine ...Det er bare enkelte man husker bedre enn andre...:-)

Wooow..! Han var helt fantastisk! Det siste bildet var hvertfall nydelig, det ser ut som det går elektrisk strøm gjennom finnene hans
Her er noen av Daniels etterkommere. Det var fantastiske flotte farger på de.
Flere etterkommere ....Jeg husker Daniel og damen lekte på nytt mens det fremdeles var wigglers i redet...
Dette er også en av mine gamle ...så nydelig han er...husker ikke hva han het...det har vært så mange opp gjennom årene at man kommer ut av tellingen.
Her er Daniels etterkommere blitt litt større. De var veldig fargesterke.
Endelig fikk jeg tatt kampfiskene på fersken. Har nå fått stått og studere og knipse mange omganger med lek.

Om jeg har plukket ut riktige bilder nå, er det første en av gangene hunnen kommer opp til hannen. Ser de loddrette stripene.
Neste bilde vrenger hannen seg i en omvendt U over hoa (som ligger med buken opp.
Så seiler hoa av gårde med buken i vèret mens hannen plukker eggene. Og så på an igjen....og igjen og igjen
Heidi Ingdal
Her er Daniels etterkommere blitt litt større. De var veldig fargesterke.
De var fantastisk flott fargede de der Veldig, veldig flotte. Legger også merke til de flotte bildene du legger inn. Kjempefine alle samme !
Alle disse etterkommerne til Daniel var jo utrolig fine. Har du beholdt noen av dem og avlet videre på de? Eller så var den noe for seg selv den lyse hannen med røde og blå finner
Her er ei nysgjerrig blondine;o)
Bente Kråkenes
Endelig fikk jeg tatt kampfiskene på fersken. Har nå fått stått og studere og knipse mange omganger med lek. Om jeg har plukket ut riktige bilder nå, er det første en av gangene hunnen kommer opp til hannen. Ser de loddrette stripene. Neste bilde vrenger hannen seg i en omvendt U over hoa (som ligger med buken opp. Så seiler hoa av gårde med buken i vèret mens hannen plukker eggene. Og så på an igjen....og igjen og igjen

Så gøy med lek
vegard
Jeg beholdt de fineste hannene og hoene og resten ble gitt bort eller levert til dyrebutikken. Dette var et stort kull som overlevde ca 12-14 tror jeg. Jeg husker de gikk sammen så lenge at en av hannene holdt på å legge egg sammen med søsteren sin....da ble de skilt. Da ble alle hannene tatt ut.
Latte og Tussi har lekt i dag og det var enormt med egg ho bar på. Ho var så rognstinn at jeg trodde egenlig ho hadde forspist seg men neida, eggene bare rant ut i stoore mengder. Mange ble liggende i sanden. Da de var ferdige så gikk de og sirklet over sanden og plukket iopp egg som hadde falt ned. Så håper nå at Latte gjør jobben sin som en mann....
Her ser dere den store magen til Tussi, nå er ho helt flat...
Utrolig mange pene fisker i denne tråden. Liker spesielt hunnene på de to siste sidene. Veldig flotte

Jeg kjøpte nylig et 5 stjerners malaysisk kampfiskpar, altså den varianten som fremdeles avles frem spesielt for aggresjon og brukes som kampfisker i malaysia. Paret er importert, men jeg har seff ikke noe planer om å bruke dem som kampfisker
Her er kampfisken min,han spiser røde myggiser sammen med corydorasene.
Hvordan får jeg hannen min til å lage reir??
Jeg kjøpte både hann og hunn i går. I dag er hun stapp full av egg. Ser faktisk ett egg som kommer ut av enden også

MEN hannen vil overhodet ikke. Han er ikke aggresiv. Han bare blåser opp hodet vifter litt for så å stikke av. Men hunnen svømmer etter og legger hodet nedover og på en måte venter på ham. Hvor lang tid kan det ta før han evt lager reir??
Å få hannen til å lage reir er ikke så enkelt bestandig.. Hvis du kjøpte de i går så er det for tidlig for han. Han må få bli kjent i karet og føle seg trygg osv. Så må han finne ut hvor han skal lage det hen. Så du må la de få venne seg til sin nye tilværelse. Jeg hadde også en hanne som lekte uten reir og alle eggene datt jo ned selvfølgelig. Det er eggleggingsrøret du ser og ikke egg. Man kan se eggene inni magen på noen av hoene og spesielt de lyse. De ligger i en trekant bakover på magen. Pluss at ho kan bli trill rundt som ei kule.
1. Her er Latte i full stas. Han er blitt så stor og fin. Eira er bare en pingle i forhold.
Dette er tatt under leken.
2. Her er tussi som Latte lekte med . Ho er ei nydelig og spesiell hoe. Reiret var tomt dagen etter så de får prøve igjen.
3. Dette er Nusse som går sammen med Julian i en 60 liter. Her ser man godt eggene som ligger i en trekant bakover mot halen. Det går ikke an å se striper på de lyse hoene men man kan se om de har den rette vinkelen. Mine pleier å svømme oppi reiret og legger seg med hodet pekende litt nedover.
1. Latte hadde fult opp med å fange så mange egg som mulig da de lekte. Mange havnet i sanden og begge krøp nesten nedi sanden for å lete opp egg som hadde ramlet ned. Det er det Tussi gjør i bilde nr 2.
Fantastisk bilde av Latte med eggene Heidi

Her har Ragnar og Lilja lekt i dag. Han ble litt vel hissig mot henne etterpå, så jeg flyttet henne for sikkerhetsskyld. Han skal få flytte etter henne om ikke så lenge, for de har lekt i karantenekaret hans (15 liter)...
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Heidi Ingdal
Å få hannen til å lage reir er ikke så enkelt bestandig.. Hvis du kjøpte de i går så er det for tidlig for han. Han må få bli kjent i karet og føle seg trygg osv. Så må han finne ut hvor han skal lage det hen. Så du må la de få venne seg til sin nye tilværelse. Jeg hadde også en hanne som lekte uten reir og alle eggene datt jo ned selvfølgelig. Det er eggleggingsrøret du ser og ikke egg. Man kan se eggene inni magen på noen av hoene og spesielt de lyse. De ligger i en trekant bakover på magen. Pluss at ho kan bli trill rundt som ei kule.

Nå er reriet laget. Så nå er det skikkelig kjør mot lille frøken blue moon. Hun har klinkekule mage som er hvit/gul. Hun henger med hodet når han kommer på besøk, men gir ham ørefik hvis han blir for innpåsliten

Så nå har jeg mere trua på egg her altså
valtam
[QUOTE=Heidi Ingdal]Å få hannen til å lage reir er ikke så enkelt bestandig.. Hvis du kjøpte de i går så er det for tidlig for han. Han må få bli kjent i karet og føle seg trygg osv. Så må han finne ut hvor han skal lage det hen. Så du må la de få venne seg til sin nye tilværelse. Jeg hadde også en hanne som lekte uten reir og alle eggene datt jo ned selvfølgelig. Det er eggleggingsrøret du ser og ikke egg. Man kan se eggene inni magen på noen av hoene og spesielt de lyse. De ligger i en trekant bakover på magen. Pluss at ho kan bli trill rundt som ei kule.

Nå er reriet laget. Så nå er det skikkelig kjør mot lille frøken blue moon. Hun har klinkekule mage som er hvit/gul. Hun henger med hodet når han kommer på besøk, men gir ham ørefik hvis han blir for innpåsliten

Så nå har jeg mere trua på egg her altså
Dette med jaging og alt dette de gjør før de leker , er jo en del av leken. Det er sånn det skal begynne. Det kan se brutalt ut der og da men det er personligheten hans mellom eggleggingen som er viktigst.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap