Leifs verden (side 23)

loffa
Solgte karret med Sodalisene i dag og den doble reolen. Har også renset opp og byttet vann på det ene klekkekarret for corydoras i dag. Jeg visste det var mange i det, men ikke sååååå mange :- =) Er enda flere i det andre tror jeg når alle eggene er klekket. Får vente et par dager til før jeg renser/bytter vann på det. I går kjøpte jeg noen edlers guppy på klubbmøte. Dette for at det ble litt tomt i midt siktet i karret, også et par nye planter til 375L ble handlet inn


Hvor mange cory yngel har du sånn ca??

Du må legge ut bilder av 375 literen din=)
Lissi87
[QUOTE=loffa]I går kjøpte jeg noen edlers guppy på klubbmøte. Dette for at det ble litt tomt i midt siktet i karret, også et par nye planter til 375L ble handlet inn

Hvor mange cory yngel har du sånn ca??
Du må legge ut bilder av 375 literen din=)


Hei Lissi. Aner ikke hvor mange yngel jeg har, men heiv.... oppi ca 100 stk fra klekkekarret og over i oppdrettskarret i dag igjen. Tar også opp noen aeneus nå og da som jeg mener er store nok for hovedkarret. Har vært i tenke boksen noen dager og vurdert salg av 375L. I så fall selger jeg det komplett med alle aeneusene, albino ancistrusene og endlers guppyene. Vurderer det en dag eller to til før jeg evnt legger det ut. Budrunde med minste pris 2000 blir det i så fall. Bare fisken har jo større verdi enn minste prisen da.Aeneusene er produktive og egg blir ofte bare liggene i karret nå da jeg ikke lenger gidder å ta dem ut hver gang.

Legger ut bilde av 375L senere Lissi
Her kommer bilder av og fra 375L karret
Tok nå en rask avgjørelse å la ut 375L for salg/budrunde. Har tittet litt på andres priser og mener selv jeg har lagt meg veldig lavt ettersom fisken i seg selv, i butikk vil koste ca minsteprisen av det som her følger med om en tar det i betraktning. Har som vanlig også plukket ut egg i dag, men ikke alle. Ellers tømt det ene klekkekarret for yngel og satt dem i oppdrettskarr, og så renset klekkekarret og satt det igang igjen. Da er det klart for di eggene som kommer fra 375L denne uken. Ellers byttet litt vann på småkarrene i dag og fått plukket ut en del snegler. Er fortsatt plaget av snegler i et par av småkarrene. Ancistrus ynglen min er også klar for salg ettersom di har fått en grei størrelse.
Etter at 375L ble solgt, ble det litt tomt i stua så kikker litt rundt etter et mindre karr til stua. Ser ut som jr også savner et karr å titte på. Vurderer et karr på 200-250L. Ellers går alt sin vantdte gang med karrene i kjelleren.
Ikke mye har skjedd siden sist. Yngelen til coryene vokser og har hatt litt frafall, men det er som det skal være. Di sterkeste overlever. Driver fortsatt å ser etter et nytt karr til stua uten at jeg har lykkes med det enda. Fant en karr på 216L her på forumet, men med en dybde på kun 30 cm synes jeg det er lite egnet til min plan, ciklider. Er i tenkeboksen på både karr og fisk, men har ikke dårlig tid. Har måkt og måkt og måkt om dagene og det har vel nå kommet ca en meter med det som kom i natt tenker jeg. Første ordentlige snøfallet var bare der ca 40-50 cm. Men men slik er det å bo i "grissgrente" strøk ;- =)
I dag fikk jeg mitt livs største sjokk når det gjelder corydoras egg ;- =)

Et par dager før jeg la ut 375L for salg tok jeg ut noen få corydoras aeneus og satte dem ned i det ene oppdrettskarret. Noen egg har kommet nå og da, men i dag før jeg reiste på ettermiddagskift tok jeg ut ei stor fin klyse med egg. Kom hjem i kveld og skulle ned for å slukke lyset. Det var egg OVERALT, ja det må være flere hundre egg. Har ikke sett maken. Riktig nok er det vel 3-4 ganske store huer der, men dette gikk over all forventning. Ikke engang den gruppen jeg hadde på 50-60 stk la så mye egg på en gang. Plukket også noen få albino egg samtidig. Hadde et lite vannbytte i går men har ikke gjort stort for at disse eggene skulle komme. Dem har heller ikke fått mygglarver på noen dager ettersom jeg har gått tom

Ellers er det en del frafall fra oppdrettskarrene og det tynnes ut så det er bra det kommer nye egg.....
Det klekket en god del av nevnte corydoras aeneus egg og mange små vimser rundt. Kom også en del corydoras albino egg i dag. La dem ned i samme klekkekarret. Det kommer ikke lenger så mye egg som tidligere med mange karr solgt, men noe kommer det likevel. Fortsatt på let etter nytt større karr
Hyggelig sammenkomst i kveld
Fotell hvordan det går med babyene da,til munnruger mammaene..Det var jo kjempemange
Inaktiv bruker
hehe, ja frosken det var koselig torsdags kvelden
varl itt spennende å tømme disse munnrigerne, var flere dusin jo:P
han tullingen som satt foran oss var jo ganske nysgjerrig der han satt:P
eller hva trine og loffen?:P
vil i hvertfall takke for meg, å si det er hyggerlig å bli kjent med deg trine, selv om jeg ikke prater så utrolig mye:P
Heisann Vegar
Takk det samme,koselig i går kveld
Ble veldig imponert over hvordan du fikk ut ynglene,får håpe alle vokser opp.Da er jeg først i køen til å skaffe meg noen.
Vi får nok pratet mer etterhvert,hvis vi kommer til når Loffa er i nærheten da.He,he

frosken
Heisann Vegar Takk det samme,koselig i går kveld:-) Ble veldig imponert over hvordan du fikk ut ynglene,får håpe alle vokser opp.Da er jeg først i køen til å skaffe meg noen. Vi får nok pratet mer etterhvert,hvis vi kommer til når Loffa er i nærheten da.He,he;-)



Hehe. Ja Frosken, jeg var vel litt vel prate/fleipesyk på akvamøtet i Drammen, men er jo bare slik lille rare meg er. Jo da yngelen er satt i et klekkekarr med luftpumpe og varme kolbe. Fruene ble satt sammen med corydoras albinoene. Dem var ikke helt tomme (det er heller ikke jeg....) for det svirrer rundt noen flere yngel i det karret. Er vel noen egg klare hos meg også... ehm. Skulle yngelen vokse opp Frosken, skal jeg huske deg vet du, men må vel prøve å skaffe meg en hann også nå da til disse fruene. Tenk deg å få 2 fruer å velge mellom eller begge to samtidig? Uff da det kan bli slitsomt det. Tror jeg ville hatt problemer da..... Ser iallefall ut som yngelen trives. Vi snx Frosken og Vegar
Heisann
Freddan i dag skjønner jeg
Trym81 ønsker å kjøpe jenter,så der er problemet omvendt.Kan ikke skjønne det....
Bare fortsett å være deg du vennen
frosken
Heisann Freddan i dag skjønner jeg ;-) Trym81 ønsker å kjøpe jenter,så der er problemet omvendt.Kan ikke skjønne det.... Bare fortsett å være deg du vennen:-)



Ja jeg er ikke lett å forandre på Frosken. Dem fleste har prød på det i x antall år uten noen nytte. Må vel fortelle dem som ikke var på møte hvilken fisk vi snakker om. Dette er PSEUDOCENILABRUS NICHOLSI, håper det var rett skrevet. Går også under navnet Kongo-dvergmunnruger. Grunnen til at jeg kjøpte disse først og fremst var at di tar snegler ble det fortalt. Ja og det stemmer. Ser dette etter bare et døyn i karret. Har som vevnt hatt dem i karret med albino coryene mine, men flyttet den yten yngel til karret med alle ancistrusene. Der får den boltre seg meg MASSA snegler. Håper en dag å få tak i noen til og ha disse i et eget karr hvor di får farget ut og komme til sitt rette. Munnrugere er litt spesielle å følle.... yngel spyttes ut og slukes tilbake, ja et eventyr av en opplevelse i seg selv. Virkelig artig å se på
Ynglen ser ut til å trives i klekkekarret og håper iallefall noen vokser opp. Kjøpte for noen dager siden 5 stk Ancistrus også, slik at det ble litt større fisk i Ancistrus karret. Hadde fra før noen mellomstore og ca 20-25 yngel. I tillegg er det noen yngel av L-144 og albino ancistrus i samme karret. Ellers blir det vannbytter i helgen og intensiv jakt etter et større karr på nettet.
Godt å høre at du er i farta

frosken
Godt å høre at du er i farta :-)



Tusen takk Frosken for ditt engasjemang i min iver i anskaffelse av nye karr etc. Kan vel si at jeg angrer på mange av salgene jeg gjore kort tid tilbake. Savner spesielt det store karret. Er i ferd med å kjøpe (håper jeg) en 128L med porsabord, men venter bare på et svar på mail om godkjent bud på pris fra min side. Men regner med at det kjøpet til slutt ordner seg. Oppbyggingen har igjen begynt Frosken
frosken
Ja da blir det litt å pusle med igjen da,når det kommer nytt kar i hus.



Ja da ble det en 128Liter på meg. Har ikke helt bestemt meg, men det er stor sannsynlighet at iallefall alle ancistrusene/mallene får plassen i det. Har flere muligheter på rokkeringer så en får se.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap