- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Da er jeg i gang (side 23)
Da er jeg i gang (side 23)
Postet 21.12.12 kl 22:08
Vet akkurat hvordan det er hva angår bilder. Tar først 50-60 og tror at iallefall noen av dem er bra. Legger dem inn på dataen for å se at ikke en dritt kan brukes, for så å ta turen igjen. Kan ta mange ti talls bilder for å få et jeg kan legge ut og føle det er greit nok.
Har kun et billig kamera, men klarer likevel å få frem noen som kan brukes =)
Har kun et billig kamera, men klarer likevel å få frem noen som kan brukes =)
Postet 21.12.12 kl 22:32
Jeg får dann og vann yngel på nannostomus beckfordii, og de går i et kar med 25 grader og ganske kraftig sirkulasjon og O2. De går i et kar med L-maller. Jeg har kun sett et par - tre yngel i slengen her hos meg.
Ut i fra størrelsen på disse vil jeg tro de ikke er kanskje en uke (?) gamle. De er artige når de er små miniatyrer av de voksne
Grattis med yngel, og lykke til med minimus prosjekt
Pål
Ut i fra størrelsen på disse vil jeg tro de ikke er kanskje en uke (?) gamle. De er artige når de er små miniatyrer av de voksne
Grattis med yngel, og lykke til med minimus prosjekt
Pål
Postet 22.12.12 kl 08:08
Postet 22.12.12 kl 19:12
Postet 22.12.12 kl 20:42
Postet 22.12.12 kl 20:42
Takk for det Simen, fikk godkjent to av bildene
Takk for tipsene Pål. Har litt avskallet artemia en eller annen plass. Har ikke microorm og spirinula pulver, men skal prøve å få i gang litt infusorier.
Ellers kom Apisto frua i karet ut med en flokk unger i dag i karet med nannostomus beckfordii. Apistoungene hos denne hua er små, nannostomus beckfordii ungene er litt lengere men utrolig mye tynnere. Synål blir stort i sammenligning.
Takk for tipsene Pål. Har litt avskallet artemia en eller annen plass. Har ikke microorm og spirinula pulver, men skal prøve å få i gang litt infusorier.
Ellers kom Apisto frua i karet ut med en flokk unger i dag i karet med nannostomus beckfordii. Apistoungene hos denne hua er små, nannostomus beckfordii ungene er litt lengere men utrolig mye tynnere. Synål blir stort i sammenligning.
Postet 22.12.12 kl 23:51
Nannostomus beckfordii yngel
Har ikke sett nannostomus beckfordii yngelen på fem dager. så jeg begynte å tro at ingen overlevde, men heldigvis sp jeg en i dag, den hadde blitt en del større så det lover bra.
Postet 03.01.13 kl 21:43
Postet 06.01.13 kl 21:22
Endret: 06.01.13 kl 21:23
Postet 06.01.13 kl 21:38
Postet 07.01.13 kl 06:14
Apistogramma trifasciata
Bare et bilde av to apistogramma trifasciata
Postet 23.01.13 kl 18:24
Noen bilder jeg tok i 2012
Her er noen bilder av Apistogramma jeg tok i 2012
Postet 28.01.13 kl 18:36
Endret: 28.01.13 kl 18:38
Rengjøring av eheim 2224 filteret i 128 literen.
Under vannbytte i dag, la jeg merke til at vannet i 128 literen var veldig varmt. Først
trudde jeg at det kjentes ekstra varmt ut siden jeg hadde vært ute i snø og kulde.
Men selv etter at jeg hadde holdt på en stund kjentes vannet veldig varmt. Sjekket termometeret som står litt vanskelig til. Men det viste ingen ting. Har et reserver termometer som jeg puttet nedi og jeg ble overasket, vannet var 31 grader varmt. Ikke bra.
Kan det være varmekolben som ikke slår seg av, bare står på full effekt hele tiden. Det må jeg finne ut av.
Før jeg skule bytte den hvite filtervatten i eheim 2224 filteret og rense den blå grovfiltersvampen. Røsket jeg ut en god del planter og der fant jeg en død neontetra.
Trolig pga varmen i karet. Jeg la merke til at en del av de andre fiskene ikke hadde det helt bra heller.
trudde jeg at det kjentes ekstra varmt ut siden jeg hadde vært ute i snø og kulde.
Men selv etter at jeg hadde holdt på en stund kjentes vannet veldig varmt. Sjekket termometeret som står litt vanskelig til. Men det viste ingen ting. Har et reserver termometer som jeg puttet nedi og jeg ble overasket, vannet var 31 grader varmt. Ikke bra.
Kan det være varmekolben som ikke slår seg av, bare står på full effekt hele tiden. Det må jeg finne ut av.
Før jeg skule bytte den hvite filtervatten i eheim 2224 filteret og rense den blå grovfiltersvampen. Røsket jeg ut en god del planter og der fant jeg en død neontetra.
Trolig pga varmen i karet. Jeg la merke til at en del av de andre fiskene ikke hadde det helt bra heller.
Postet 02.02.13 kl 17:32
Deffekt varmekolbe i 128 literen
Har fått testet varmekolben i 128 literen, og termostaten er defekt. Kun full guffe hele tiden. Hadde heldigvis varmekabler i karet (har ikke vært i bruk på et par år), så regner med at det skal holde med den som varmekilde til jeg får kjøpt ny varmekolbe.
Med lys og varmekabler er temperaturen 24 grader. Med bare varmekablene er temperaturen 23 grader (sjekket i dag tidlig) en grad svinging på temperaturen er ikke noe problem. (Litt flaks må man ha noen ganger)
Temperaturen i dette karet før var 25 grader.
Med lys og varmekabler er temperaturen 24 grader. Med bare varmekablene er temperaturen 23 grader (sjekket i dag tidlig) en grad svinging på temperaturen er ikke noe problem. (Litt flaks må man ha noen ganger)
Temperaturen i dette karet før var 25 grader.
Postet 03.02.13 kl 21:30
Apistogramma trifasciata
bilder av apistogramma trifasciata.
Postet 18.02.13 kl 20:58
Endret: 18.02.13 kl 20:59
Postet 18.02.13 kl 21:18
Nannostomus beckfordi yngel
Takk for det simen.
Har testet ut litt forskjellig for å få fram de fine apistoene på bilder, de gjør seg mot svart bakgrunn.
Søndag hadde jeg gitt opp at noen Nannostomus beckfordi yngelen hadde overlevd, så jeg renska kraftig opp i gulrotgresset i karet. Men nå nettopp så jeg en Nannostomus beckfordi yngel, den var blitt over dobbelt så stor som da jeg så de sist. Fikk tatt noen bilder før den forsvant inn i jungelen av gulrotgress.
De begynner å ligne foreldrene nå.
Utrolig hvordan denne har klart seg.
Har testet ut litt forskjellig for å få fram de fine apistoene på bilder, de gjør seg mot svart bakgrunn.
Søndag hadde jeg gitt opp at noen Nannostomus beckfordi yngelen hadde overlevd, så jeg renska kraftig opp i gulrotgresset i karet. Men nå nettopp så jeg en Nannostomus beckfordi yngel, den var blitt over dobbelt så stor som da jeg så de sist. Fikk tatt noen bilder før den forsvant inn i jungelen av gulrotgress.
De begynner å ligne foreldrene nå.
Utrolig hvordan denne har klart seg.
Postet 18.02.13 kl 21:43
Endret: 18.02.13 kl 21:50
Nannostomus beckfordi yngel
Har i dag sett 2 stk ca 1 cm lange Nannostomus beckfordi yngel og 3 stk på rundt 3 mm. Ser ut som om det går å få fram noe yngel av de sammen med Apistoene i karet.
Her er 2 Nannostomus beckfordi hanner som kjemper om revir og retten til å bli far til neste generasjon Nannostomus beckfordi.
Og et bilde av Apistogramma sp. ´Wangenfleck´ som vokter nylagte egg som ligger under utblåsnings røret på eheim 2224 oppe i et villnis av javabregner.
Her er 2 Nannostomus beckfordi hanner som kjemper om revir og retten til å bli far til neste generasjon Nannostomus beckfordi.
Og et bilde av Apistogramma sp. ´Wangenfleck´ som vokter nylagte egg som ligger under utblåsnings røret på eheim 2224 oppe i et villnis av javabregner.
Postet 19.02.13 kl 21:46
Endret: 19.02.13 kl 21:49
Postet 19.02.13 kl 23:28