Revestrekenes akvarieverden (side 23)

Knallflotte bilder av en flott Corydoras!
Jeg likte også de bildene du la ut av Green laserne, det virket som om de skinte med den smaragdgrønne fargen sin
Det er virkelig synd at det ikke er så mange slike flotte fisker her i Trøndelag.
Takk for det Tobias O, ja det er mange flotte coryer.
Du får si ifra hvis dere skal forbi Lillehammer så kommer vi med noen Green Lasere til deg

C. Venezuelanus har også vært i farta i dag, og det er noen imponerende mengder egg som kommer fra noen få hunner )) Jeg har forresten flyttet noen av Caudimaculatus-eggene til en egen klekkeboks, resten lar vi være i karet og så krysser vi fingrene for at vi klarer å få frem noen yngel
Grattis med nye egg av div. coryer

Mine Venezuelanus legger ikke så mange egg ,men de er jo heller ikke så gamle.
Har du forresten inntrykk av at disse vokser veldig fort i sammenligning med andre coryer?
Sølvi, jeg syns egentlig alle coryynglene vokser fort for tiden. Det tror jeg kanskje kommer av at de går i disse easy breedingboksene, der danner det seg et skikkelig slamlag på bunnen og yngelen har tilgang på næring hele tiden.

Caudimaculatusene fortsetter leken i dag, det er tre hunner som er i farta i dag også
Hei igjen!
Ja, jeg skal si ifra hvis jeg skal i nærheten av det området
Du må ha veldig mange Green lasere du da siden du har lyst til å gi de bort.
Sånn sett så er jeg veldig glad for det og da
Det blir ganske mange Green Lasere etterhvert og så bor vi litt upraktisk til i forhold til salg, og da syns jeg det er topp å kunne gi bort noen til unge ivrige akvarister Vi kan jo ikke beholde alle sammen selv
Hei, Rita og takk for sist. Det var jeg som bestilte super rot hos deg på LOAK sin juleavslutning :o)

Ser at du har easy breeding box, er du fornøyd med disse? De så veldig praktiske ut, så vurderer å kjøpe en par stykker selv. Har du et bilde av den i drift?

Har lest litt i tråden din, og ser mange flotte bilder. Må ta meg tid å lese igjennom hele tråden en gang :o)
Heisann cara79, og takk det samme All honnør til LOAK for et kjempeålreit julemøte!

Jeg har skrevet litt om disse breedingbox'ene på side 13 og 14 i tråden, der ligger det noen bilder også. Jeg er kjempefornøyd med boksene

I dag har caudimaculatuseggene begynt å klekke, det er 4 dager etter første lek
Venezuelanus'ene klekket i går, på dag 3.
Rita Revestrek
Sølvi, jeg syns egentlig alle coryynglene vokser fort for tiden. Det tror jeg kanskje kommer av at de går i disse easy breedingboksene, der danner det seg et skikkelig slamlag på bunnen og yngelen har tilgang på næring hele tiden. Caudimaculatusene fortsetter leken i dag, det er tre hunner som er i farta i dag også :)




Har en slik boks jeg og, men har bare brukt den en gang og da mistet jeg mange yngel. Så jeg har kanskje gjort noe feil da jeg brukte den.

Jeg hadde litt sand i bunnen,ser du har bbt, rengjør du denne eller lar du den bare være i fred ?

Sølvi, jeg har et tynt lag med sand i bunnen, en bitteliten rot og en mosedott. Noen ganger legger jeg eggene rett opp i en slik breeding box, andre ganger klekkes eggene i en egen boks og så flytter jeg dem over etter klekking. Jeg pleier også å ha en pestsnegle i boksen, regner med at den rydder opp både det ene og det andre som ikke yngelen spiser opp.

[External Image]
Caudimaculatusynglene er nå 11 dager gamle og spiser microorm som bare det
Jeg oppdaget yngel i karet til Adolfoiene i dag, og den lille pjerten av en L144 hann har tydeligvis blitt kjønnsmoden, det henger noen bittesmå malleyngel i karet han deler med en ung hunn Noen Comptayngel suser rundt omkring i 240-liter'n.
Hei.
Mange fantastiske flotte bilder å mye int. å lese.
Men jeg lurer på en ting.
Ser jo du har yngel i massevis på L134 og vannverdiene er det samme som vi har.
men har du mye sirkulasjon å evnt størrelse på det akvariet?
Har jo skjønt det at sirkulasjon er viktig.

Riktig god jul tel deg å dine.
Heisann BimBim og takk for hyggelig kommentar
Våre Compta lever i en 240-liter med moderat sirkulasjon. De har to utvendige bøttefilter, det ene filteret sender vannet ut fra bakveggen på skrå mot framveggen gjennom et langt rør med små hull. Det andre filteret sender vannet i en stråle på skrå fra motsatt hjørne på bakveggen.

God jul til dere også
Caudimaculatusene lekte i går igjen, og en av Comptahannene har damebesøk i dag.
Flott juleaktivitet i de to karene
[QUOTE=Rita Revestrek]Sølvi, jeg har et tynt lag med sand i bunnen, en bitteliten rot og en mosedott. Noen ganger legger jeg eggene rett opp i en slik breeding box, andre ganger klekkes eggene i en egen boks og så flytter jeg dem over etter klekking. Jeg pleier også å ha en pestsnegle i boksen, regner med at den rydder opp både det ene og det andre som ikke yngelen spiser opp.



Ok ,hvor lenge har du de gående der da ,de er jo ikke så store disse boksene ?
Sølvi, det kommer litt an på hvor mange yngel det er, hvilke art osv. Vi har flere slike bokser og kan fordele yngelen i dem om de er mange. Som regel pleier jeg å la dem gå til de er ca 1 cm med halen, da flytter jeg dem til yngelkaret på kjøkkenbenken
[External Image]
16 dager gammel Caudimaculatusyngel
Plussmedlem
Så søt atte! Det er lite som slår corydorasyngel sånn sett!
Rita Revestrek
Sølvi, det kommer litt an på hvor mange yngel det er, hvilke art osv. Vi har flere slike bokser og kan fordele yngelen i dem om de er mange. Som regel pleier jeg å la dem gå til de er ca 1 cm med halen, da flytter jeg dem til yngelkaret på kjøkkenbenken :)



OK ,takker for svar ,kommer nok til å prøve denne boksen igjen neste gang det kommer egg
Rita Revestrek
16 dager gammel Caudimaculatusyngel :)


Åhh, den var søøøøt!
Send det inn til bildebasen!
Den er kjempesøt, og bildet er allerede sendt inn
Hadde du yngel på dine Caudimaculatus'er Mona? Jeg er litt nysgjerrig fordi det bare er en som har registrert oppdrett her på AF, og da lurer jeg på om de er vanskelige å få frem.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap