- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 24)
Tropheus Bilder (side 24)
EvolutionBildene av tropheuskarene ble bare drit i dag av 230 var 2 brukbare... pga, sollys i på karet fra vindu, samt at kamra mannen ble med på bilde... så lærdom, ta ikke bilder før det er mørkt i rommet, og at vinduene har gardiner trukket for hehehehe al heller ut et nightshot foto av livua karet samt våre små hunder, hann hunden han passer på fisken som bare det, han elsker å stirre på fisken. sist vi fanget fisken i en stamp sto han å så nede i stampen i 3 timer uten så mye som å blunke. så en gitt tropheus elsker som fortjener publisitet her!,
Fine Rottweiler dere har. En kan si at Tropheus er Tanganyikas Rottweiler. Det passer ihvertfall godt i kroppsform, personlighet og temperament. Som du sier "tropehus og rottweiler er tingen".
Jeg har pr. dags dato bare de tre karene i reol med Moorii. Jeg liker godt de rocky bakgrunnene som dere har. De er pene og ser veldig naturlig ut. Mine er bare gamle akvarier som passer til bruk i kjeller. Da gidder jeg ikke å gjøre noe mer med dem.
Postet 11.02.08 kl 20:59
Vi vurderer å kjøpe slik bakgrunn i 720'en også. Har nesten ikke sett noen andre som har slike bakgrunner. Er jo litt kjekt å ha noe som ikke alle andre har.
Men det er jo masse arbeid! Så vi gjør det kanskje til våren igjen eller noe
Det som er fordelen med rack er masse fisk på liten plass. Du merker jo ikke noe til det når du bygger i høyden
Men det er jo masse arbeid! Så vi gjør det kanskje til våren igjen eller noe
Det som er fordelen med rack er masse fisk på liten plass. Du merker jo ikke noe til det når du bygger i høyden
Postet 11.02.08 kl 22:49
Postet 11.02.08 kl 23:47
Postet 12.02.08 kl 11:35
Postet 13.02.08 kl 10:50
Postet 13.02.08 kl 18:50
Kristian HennigIkke dårlig badat! Hvilken linse er det på kameraet? Det handler om og ta nok bilder! Resultatet blir bedre for hvert bilde du tar! Har sikkert tatt 10.000 bilder av fisk selv tipper jeg., det er ikke mange av disse jeg er fornøyd med.. Tok 120 bilder av xenoene mine i dag. Kunne bruke 6 stk av dem:(
Jeg har Canon objektiv EF 28-80 mm og 3.5-5.6.
Postet 13.02.08 kl 20:15
bra bilder det der. hvordan type lysrør bruker du! vist du bruker det der på 10000k det er litt rødskjær i det, det er drit fint til de fiskene! samt et daylight og så putter du monlight på i tillegg! vi har den på livuaen! og på lufubuene! du kommer til og bli fornøyd med det! men det blir også algene!
Postet 14.02.08 kl 02:54
Endret: 14.02.08 kl 02:55
Evolutionbra bilder det der. hvordan type lysrør bruker du! vist du bruker det der på 10000k det er litt rødskjær i det, det er drit fint til de fiskene! samt et daylight og så putter du monlight på i tillegg! vi har den på livuaen! og på lufubuene! du kommer til og bli fornøyd med det! men det blir også algene!
Tak for tipset Erik!
Jeg har originale lysarmaturer fra Akvastabil med plass til kun 2 lysrør i hver. Lysrørene fulgte med da jeg kjøpte karene. Lysrørene er godt brukt alle sammen så jeg bør egentlig bytte dem ut. Forslaget ditt passer godt til røde og gule regnbuene. De trives i sterkt lys. Som du kan se på profilen min så er karene i reol har forskjellige lysstyrke. Mest lys i nedeste kar og mørkere oppover. Rød og gule regnbuer bor i de 2 nedeste. Men blåregnbuer bor i øverste kar som har minst lys. Dette er på grunn av at farge til blåregnbuer er best i mindre lys slik jeg ser det. Ellers så står alle i kjeller så lysforhold er heller ikke på topp.
Postet 14.02.08 kl 11:15
Postet 16.02.08 kl 01:04
Sånn sett var det fiskene som berget hjemturen. Rullebåndet på Gardermoen streiket. Tross god tid hadde jeg ikke nubbsjangs til å nå flyet som jeg egentlig skulle med. Det stod tusenvis i kø. Viste ikke engang hvilken kø man skulle stå i. Flyet mitt var selvføgelig gått, før jeg rakk å sjekke inn, de neste flyene var fulle. Siden jeg hadde levende fisk med, fikk jeg likevel en plass. Jeg overlever nok en natt her,men det gjør ikke fiskene, så da fikk vi ordnet det. Selvfølgelig var det ingen som skjønnte noen ting når man skal sende fisk, er det samme hver gang.
Har faktisk ikke sett fiskene enda, skal en tur innom Nils i dag.(Om han har fått tørket opp alt vannet) Hadde egentlig karet klart, men vi kom over BTN moduler til 50%, så da bygger jeg om. Vi skiller de med blåsvamp i en 400 liter.
Har faktisk ikke sett fiskene enda, skal en tur innom Nils i dag.(Om han har fått tørket opp alt vannet) Hadde egentlig karet klart, men vi kom over BTN moduler til 50%, så da bygger jeg om. Vi skiller de med blåsvamp i en 400 liter.
Postet 16.02.08 kl 09:09
Godt jobbing da gutter. En skal slitte litt for hobbyen sin, det er meningen det. Gratulerer så mye! Blir det Kiriza og Pemba eller? Fiskene må vel bo hos Nils en stund men Bengt fikser bakgrunn. Du må skynde deg da Bengt, ellers så roter fiskene sammen. Da får dere Kiriza med orange bånd til Pemba. He... he... Nå er det Tropheus i Evenes. Hipp...Hurra...
Postet 16.02.08 kl 12:16
Postet 16.02.08 kl 12:21
Må presisere at vi bor i Tromsø badat
Vi har skilt karet med en blåsvamp på midten, slik at de ikke blander seg. Hvordan er vektsraten på disse? Og når begynner dere med rekemix.
De gikk litt fort i går, glemte å få med for fra Roger i går. OSI har de ikke her i byen. Fant to varianter av spirulina, den ene var en marine greie som jeg ikke husker navnet på. Kjøpte ogsåen Tetra pro vegtabel med spirulina. Tror vi kjører på tetra så lenge.
Vi har skilt karet med en blåsvamp på midten, slik at de ikke blander seg. Hvordan er vektsraten på disse? Og når begynner dere med rekemix.
De gikk litt fort i går, glemte å få med for fra Roger i går. OSI har de ikke her i byen. Fant to varianter av spirulina, den ene var en marine greie som jeg ikke husker navnet på. Kjøpte ogsåen Tetra pro vegtabel med spirulina. Tror vi kjører på tetra så lenge.
Postet 16.02.08 kl 13:44
Postet 16.02.08 kl 13:49
Postet 17.02.08 kl 22:00
Postet 17.02.08 kl 22:02
Postet 17.02.08 kl 22:05
Postet 17.02.08 kl 22:49
Bilder fra nord
Da har jeg vært en tur hos Nils og sett på fiskene. Det ser bra ut. de tar til seg for, og er full fart i de. Tok noen bilder, blei så som så. Her må man beregne tid når det skal fotagraferes De står jo aldri i ro. Akvariet er gammelt med litt slite glass.
Litt aquaskapning på høyt plan.
Kirza
Kirza
Litt aquaskapning på høyt plan.
Kirza
Kirza
Postet 18.02.08 kl 21:49
Endret: 18.02.08 kl 21:54