Elins vannvittige vannverden (side 24)

Odd Espen
Huff, det var synd :( Noen aning på hvorfor den døde?

Drageålen var litt tynn og skral da jeg fikk den, så jeg tror muligens det var lang reise hit til meg samt at den sikkert ikke fikk i seg nok næring sm tok på. Drageåler er ikke enkle å få til å spise... Den spiste her hos meg, men da sikkert ikke nok...
Var leit å høre ja.. Spes når det er innkjøpsstopp også...
Til info.. Skal til Oslo 28/4.. Kanskje via Dahls D på hjemveien..

Hilsen meg !
Mulig at jeg hadde prioritert ny drageål som så viktig at innkjøpsstoppen hadde gått i glemmeboka hehe. Men tviler på at det finnes så mange av dem selv i Oslo eller dahls dyrerike.... Om du ser en skrik ut hehe
Inaktiv bruker
Trist å høre om det som har sjed.
det har åså sjed med meg sist lørdag mistet jeg 5 diskus og da blei jeg veldig leimeg så jeg synes det var syn det som sjede med Drageåler din.

med vennlig hilsen david=

Treg til å skrive i det siste ja..

Skjedd litt av at hvert her. A.Bitaeniataene har blitt 8 uker og de ser ikke akkurat ut til å bli borte med det første. Har maange av dem. Blir så gøy å se hva slags kjønn de er

Endelig har også utstillingsguppyene med undersverd og begynt å vise meg im de er gutt eller jente. Trodde en stund de bare var jenter. Nå har det kommet noen flotte gutter og. Pluss at nytt kull er født. Nesten så jeg vurderer at disse må få ha karet alene. Det går jo noen c.adolfoi som jeg aldri ser der og.

Trist nyhet er at den ene L090 døde. Den hadde slik innover mage så jeg tenker at den hadde begynt å ete seg selv innenifra. Har lest om dette, og da er det intet å gjøre for dem. Prøvde med masse forskjellig for, og den spiste men ble aldri tykker slik som nummer 2. Han/hun har jo til og med fått mønster på kulemagen sin og er såå pen og kjekk att.

I går hadde jeg og en sjau i 540 literen. For en god uke siden så jeg noe som jeg tror er BGA på kjempevallisnerian og fikk litt panikk og byttet straks vann. Har endelig fått ordnet meg med vannslange fra badet slik at jeg slipper bøtter her og. MEN så fant jeg bga på ei rot i går og startet å lese om det var noe mer jeg kunne gjøre enn hyppige delvannsbytter og råd var å finne. Kan komme av filter som har trengt rens en stund. Da måtte jeg innrømme at jeg er en filtergris! Har visst om at fluval fx5 min har vært nesten tett i lengre tid, til og med kjøpt noen nye svamper for en liten evighet siden. Dette filteret er så svært og gørr å flytte så rens har blitt utsatt og deretter har utsettinga blitt utsatt slik at den har stått der og såvidt sildra. Off og off. I går ble den renset og halvparten svamper ble skiftet. Jeg skjønner ikke helt at noe vann har kommet gjennom i det hele tatt. Møkka var nesten som sement.. I dag er vannet krystallkllart og alle fisk svømmer fornøyd rundt.

Mer nytt er at A.borelli hoa er i hula så jeg håper på nytt kull som da ikke blir ett opp. >vurderer å flytte den ekstra hoa og hannen ut når jeg ser yngler
Vi må nok kjøpe et par av de bitaeniataene dine når de blir store nok, hvis vi klarer å finne plass til et kar da.. Har nok kar men ikke nok plass til å sette de opp..
Hadde vært kjempekoselig om ett par A.bitaeniata kom til dere, da vet jeg at de får det godt.

Må bare få nevnt det igjen: så deilig med hageslage fra badet og rett i akvariet i stua. Slippe 20-30 bøtter å bære ved hvert vannbytte! Nå blir det oftere byttet i 540.
Inaktiv bruker
Juvelciklide
juvelciklide har fåt kul numer 3 nå som jeg tror komer til å kleke i moren.
Nye bilder i dag. Jeg satt nemlig og kikket på dragefinnene og deres flakking med finnene. De har blitt kjempefine i fargen og er ordentlig morro å se på. Prøvde fortvilet å fange dem med linsa, men resultatet ble så som så. Av 100 bilder ble det noen som i en serie kanskje gir dere noe. Det første tar jeg med selv om det er elendig kvalitet for å vise hvordan de ser ut med finnene utspilt

[External Image]

[External Image]

[External Image]

[External Image]

Så bilde av min flotte guppy hoe, som jeg syns er merkelig at ikke føder...
[External Image]

To bilder av mine to corydoras weitzmani som vokser kjempefort.
[External Image]

[External Image]
Noen som tar kjønnene på C.Weitzmaniene? *krysser fingrene for en gutt og en jente* hi hi hi
Så store og fine de er blitt! Helt skjønne altså.
Oscaren min ser veldig sliten ut i dag Ho ligger på siden og er blek, finnene er klemt inn til siden. Vannverdiene er temp 23 grader, nitritt 0, kh 4, ph 6, gh 10 og alt ser bra ut ellers. De andre fiskene er som vanlig. Ingen plager henne, men så trist å se på.. Tok et lite vannbytte i kveld og tar ett lite i morgen. Er bare 3 dager siden det ukentlige 30% vannbyttet.

Inaktiv bruker
det er vikrelig ikke bra tein det er sikert eter det 30% vannbyte du tok det kan hene hun dør i løpet av naten og vis oskarhun dør så varer det ikke lenge etter det så dør oskarhanen av sårg.
David Gabrielsen
det er vikrelig ikke bra tein det er sikert eter det store vannbyte du tok det kan hene hun dør i løpet av naten og vis oskarhun dør så varer det ikke lenge etter det så dør oskarhanen av sårg.

De har hatt større vannbytter enn det før. Og vi trenger ikke ta sorgene på forskudd....
Inaktiv bruker
det jeg nå tror er at det kan ha vert klorforgifting etter det nye vanne eller retere sakt lit vel i sjok til stan eter vannbyte.
Inaktiv bruker
det jeg nå tror er at det kan ha vert klorforgifting etter det nye vanne eller retere sakt lit vel i sjok til stan eter vannbyte.
tror du burde ta noen bilder av oskarhua sån at det er letere å si va det er.

med vennlig hilsen david=
4 dager etter vannbyttet? Tar ikke så lang tid å få sjokk. Klor er det ikke i vannet i Arendal heller så er nok ikke det. Nytt rensesystem slik at vannverket får alt ulumskt under kontroll uten å bruke klor.

Trenger ikke ta bilde av henne for jeg tror jeg vet hva som er galt. For mye egglegging og jaging av hannen rett og slett.
David Gabrielsen
det er vikrelig ikke bra tein det er sikert eter det 30% vannbyte du tok det kan hene hun dør i løpet av naten og vis oskarhun dør så varer det ikke lenge etter det så dør oskarhanen av sårg.

Hvorfor i alle dager tror du at en fisk dør av friskt vann??
Det er vel heller motsatt virkning; et vannbytte kan få en svekket fisk til å kvikne til igjen.

Dersom noe ikke ser ut til å stemme helt i et av mine akvarier, så er det første jeg gjør å foreta et vannbytte. Alltid! Ofte så skal det ikke mere til enn et vannbytte eller to før ting retter seg opp igjen, og fiskene kvikner til igjen etter hva det nå enn var som var galt.
Inaktiv bruker
nå sjøner jeg.jeg tror oskarhunen nesten trenger en ferie.
Inaktiv bruker
mona o
[QUOTE=David Gabrielsen]det er vikrelig ikke bra tein det er sikert eter det 30% vannbyte du tok det kan hene hun dør i løpet av naten og vis oskarhun dør så varer det ikke lenge etter det så dør oskarhanen av sårg.

Hvorfor i alle dager tror du at en fisk dør av friskt vann??
Det er vel heller motsatt virkning; et vannbytte kan få en svekket fisk til å kvikne til igjen.

Dersom noe ikke ser ut til å stemme helt i et av mine akvarier, så er det første jeg gjør å foreta et vannbytte. Alltid! Ofte så skal det ikke mere til enn et vannbytte eller to før ting retter seg opp igjen, og fiskene kvikner til igjen etter hva det nå enn var som var galt.

di dør ikke av frisk vann men di kan dø av stres.
Tilfeldig bekjentskap
© Signe Lill Mørland
Reklame for plussmedlemskap