Bildetråd - kampfisk (side 24)

Her kommer noen bilder av akten i dag

Har satt henne i eget kar med Esha 2000. Hun har jo virkelig fått gjennomgått den søte dama der :S

Red Devil passer nå iherdig på sine egg ^^
Her er tre bilder av Åshild...ho er så komisk på de bildene tatt forfra. Jeg tok ut ho og Jørgen fra karet i går for det skulle gjøres klar til jegersneglene kom i dag. Men de kom ikke i dag. Jeg hadde rensket karet for snegler og plantet på nytt og shinet opp litt. Nå ser jeg ingeting til ynglene jeg så for noen dager siden. Så jeg tror kanskje de ble med andematen ut ....shit au..Ikke sikkert de tålte alt det styret. Jørgen og Åshild skal få komme tilbake til karet sitt når det begynner og gro igjen litt. Nå går de i en annen 30 liter og der gjøres det klart til egglegging igjen...
Jeg mangler også min egendrettede hoe. Den lille rødblå er borte vekke. Fant noen beinrester i karet så mulig ho er død og med så mye snegler så er det borte på en to tre...Det var virkelig synd.
1. julian er sånn at når jeg kommer med kameraet så klapper han sammem finnene.
2. Her klarte jeg nesten å få tatt et praktbilde av han. Han er så flott mår han brer finnene ut. Men det er en liten luring det der...
3. Her er Erik som jager to albino coryer.
1. Dette er Blådamen til Eira som begynner og bli leksklar.
2. Her er Eira som venter på Blådamen sin. Det kan ta på tålmodigheten noen ganger.
3. Kommer ho ikke snart da? Må ut og lete...
Her er Jørgen og Tussi i full gang med lekingen. Tussi har så utrolig masse egg at det er helt uvirkelig at det får plass i den lille magen. Så håper det blir noe av de denne gangen. Sist Jørgen og Åshild lekte så ble det masse yngel ,men jeg ødela jo alt da jeg gjorde om karet til Jegersneglene skulle komme. Så der overlevde ingen. Jeg ser det er liv i eggene for de faller ned og prøver å svømme, så Jørgen får det traveldt de neste to døgnene. Skulle ønske det kom en hvit yngel...
1 og 2. Her er de to turtelduene på jakt etter egg.
3. Gjett hvem dette er?
Så fine de er Heidi!
Er den siste der Erik kanskje?
Jepp det stemmer Mari.

De to her er veldig like i fargen. Den første er en hanne ..tror jeg..sløret blir bare lengre og lengre og han ble kjeppjaget av de andre hannene. Så nå går hann i et annet kar. Den andre er en hoe. De er mye finere i virkeligheten enn på bildet. De er mye mer svart enn det som vises. Så er spent på hvordan hannen blir. Kan være en Plakat også, men vi får se.
Sist men ikke minst så har vi latte som har blitt så stor og fin.
Fikk tatt noen bilder av Reidar i dag, da han flottet seg for Lotte (nyinnflyttet dame). Hun virker ikke spesielt imponert, men det er jeg
[External Image]
Ragnar er jo rene kunstverket...så nydelige farger..En skikkelig Monet bildet det siste der.
Har vært hjemme i dag og sjekket opp litt og så yngel i karet til Jørgen og Tussi enn så lenge. Håper de klarer å gjemme seg ...
Disse to går nå sammen pga at jørgen passer på egg igjen. Åshild holder godt styr på Julian som ikke skjønner at han må bygge skumredet. Her er det ho som er sjefen. Det var antydning til flørting da jeg dro i går.
Åshild er jo så vakker, det er noe med ho som gjør at ho ikke ligner en kampfisk....ho mangler det sure trynet. Så håper jeg får spleiset sammen Jørgen og Åshild igjen for de passet veldig godt sammen. Jørgen har nå lekt to ganger med Tussi som har akkurat samme fargene som jørgen har. har sett yngel fra første lek så håper det ikke blir for mange.....:-8
Julian og Åshild lekte i går utenfor isoporkoppen, så han hadde det travelt med å holde eggene på plass. I dag henger det masse haler fra eggene og han styrer og ordner med de. Det er ikke så igjengrodd i det karet som det var før, så mulig at ingen klarer seg men shit...
Jørgen og Tussi Har lekt 3 ganger nå i samme karet og i morgen blir den fjerde. Jeg får liksom ikke flyttet de to hannene.
1. dette er av en av ynglene til Julian og Åshild tatt i dag. Håper noen av de klarer seg.
2. Se på Julian, han har kjempelangt slør og er så flott og se på. Han er veldig snill mot hoene også. Han er så elegant når han viser seg frem for Åshild at jeg blir helt paralysert når jeg ser på han...Samtidig som han passer ynglene så bygger han skumrede og flørter med Åshild samtidig. Tipper det blir lek der igjen ganske snart. De passer veldig godt sammen de to så kan hende jeg gjør noe dumt når jeg skiller de. Men har lyst til å spleise Jørgen og Åshild for å se hvilke farger som kommer frem. Hvis det ikke går så gjør jeg det ikke. Har sett kampfisk bli tullerusk når han har blitt skilt fra damen sin og har da nektet å ha noe med den andre og gjøre. Hadde et slikt par en gang som jeg skilte. Det ble ikke populært så jeg måtte sette de sammen igjen. De lekte et par dager etterpå så det var gjensynsglede.
Fortsettelse fra innlegg 468.
Det er en Plakat hanne den mørke på bilde nr 1.
I dag lekte de og hannen er så flott. De er begge veldig fine i fargene for de er like. Den er mørk svartblå og ferskenfarget på finnene og ytterst så er de lysere blå. Et flott par i alla fall. Men for en rar leking har jeg ikke sett maken til.
De startet i går ved at hoa var oppe hos han, og så tok de en runde, og så forsvant ho, og ble lenge borte. Dette gjentok seg flere ganger til lyset slukket.
Så idag startet på samme viset, men utover dagen så ble det sånn at ho kom i redet og de lekte og ho stakk av. Han satt tålmodig og ventet til han ikke orket mer. Så da han begynte å lete så svømte ho oppi redet og satt der og ventet. Da han kom så ble ho redd og stakk av igjen. Han ventet og lette og samme visa om igjen. Tilsutt så ble det bedre, de lekte, ho stakk av, han lette og ho svømte opp i redet. Men nå stakk ho ikke av men lekte før ho stakk av igjen. De var veldig agressive mot hverandre begge to, beit etter hverandre osv. Så tilslutt da det begynte å komme egg så ble ho roligere og holdt seg i redet til de var ferdige. Noen små svippturer inni kokosnøtthula hadde ho , men da kom han og hentet henne ved at han svømte foran hula og viste seg frem. Da ble ho med oppi redet igjen. Jeg ble sittende å se på dette og jeg var helt utslitt etterpå...det var det mest kaotiske leken jeg har sett. Skulle absolutt vært filmet.
1. Disse er tatt i går som viser at hoa er mer enn klar.
2. Dette var da en prøverunde..
3. Her er hannen, som er så fin. Liker fargene på de veldig godt.

Bilder fra dagens lek ligger på fotoapparetet enda så de kommer senere.
Her er to bilder til av hannen som ordner med redet. Tittet oppi redet i kveld og de fløt litt fritt så jeg så det spørs om det er igjen noen egg til i morgen.
den hannen der ligner veldig mye på huen min, Heidi
Ja hoa mi er likedan bare kortere finner. Eggene var borte i dag men det blir leking på nytt der før uka er omme. :-0
Jeg lurer på en ting... Blåser hunnene også ut gjellene?
Ja Mari , hunnene blåser også ut gjellene. Jeg har sett at de hoene som gjør det får mer respekt hos hannen. Åshild og Tussi gjør det her, og derfor får de være i fred for de får motstand fra dem. Julian og Åshild har lekt i dag og yngelen fra forrige lek svømmer rundt dem. Et under at de ikke blir spist.
Okei, interessant! har kjøpt seks vakre hunner og visste ikke dette, så ble litt redd de var hanner.. Bra det finnes svar her inne

Får håpe yngelen lever opp da Heidi
Her er noen bilder av min stolthet Inferno Skulle hatt en litt større blender på optikken så jeg kan buke kortere lukketid, men det må bli til en annen gang !

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap