Ane sine akvarier (side 24)

Inaktiv bruker
Anen
Takk, jeg gleder meg kjempemasse! Alt er planlagt, det har gått utrolig lett og jeg forstår ikke de som trenger åresvis på å planlegge. Vi har fikset alt på 2mnd og det eneste som mangler nå er å velge vin til maten :-)

Må gratulere deg jeg også, og så var det riktig hyggelig å se at du har mitt 180l kar på favorittlisten din

Mvh
Kai R.
Jeg har plukket litt egg fra adolfoiene i dag. 11 stk, men så slukket lyset. Jeg har store problemer med å holde temperaturen stabil når yngelkarene står på loftet og min kjære har VIRKELIG IKKE LYST til å ha to boblende kar stående andre steder i huset (selv om vaskerommet kunne vært ideelt). Jeg la eggene i den dypeste og mest finmaskede hoven jeg har og hengt den på kanten.

Noen gode forslag til hvordan jeg kan holde på temperaturen? Jeg har ingen varmekolber som passer for 10 liters plastkar...

Hehe, jeg sitter å ser på hovedkaret mitt nå og sterbaiene er helt bananas! Jeg tror ikke de har vært innom bunnen i hele dag Men med så mange sultne fisk i karet blir det nok ikke noe av eggene hvis de i det hele tatt klekker, men det er nå uansett gøy å se.
kairo
Må gratulere deg jeg også, og så var det riktig hyggelig å se at du har mitt 180l kar på favorittlisten din :-) Mvh Kai R.

Tusen takk. Ja, jeg likte karet ditt, særlig fiske og plantevalgene dine.
Anen
Noen gode forslag til hvordan jeg kan holde på temperaturen? Jeg har ingen varmekolber som passer for 10 liters plastkar...

Spennende med cory egg Jeg har akkurat fått sterbai yngel som j eg er utrolig spent på om klarer seg. Satt dem over i et rekekar og de har heller ingen varmekolbe. Prøver å holde romtemperaturen stabil og grei. Ser at karet sjelden går under 22 grader. Lyset varmer jo en del opp.
Det er veldig kaldt på loftet, ca 15 grader så jeg satt de to karene ned på vaskerommet likevel. Jeg ser at det er i allefall 4 av 18 egg som ikke er befrukted, men jeg gir de noen dager til så får vi se

Fordelen med vaskerommet er at det er rett ved en vask og i alle fall 20 grader i rommet. Tror det er et bedre oppvekstmiljø for yngel uansett.
15 er nok i kaldeste laget ja Må følge med tråden din fremover og høre hvordan det går
I dag har jeg opplevd noe veldig artig! Jeg gikk opp på loftet for å pakke ned 10 literen min og gjøre den klart for salg da jeg plutselig så noe som beveget på seg. Og der godt kamuflert mot sanden var 2!! apistogramma yngel!!!

Jeg flyttet jo resten av gruppen til fru hongsloi opp hit fordi selskapskaret med tetraer ble for mye for henne, men jeg trodde alle var døde. Nå ble jeg nesten glad for at jeg i blandt er litt lat. Jeg orket ikke pakke karet ned og har bare latt det gått med pumpe og alt i, men ingen vannbytter og ingen mat. Heldigvis hadde jeg alt satt vann til lufting til i morgen og jeg tok et lynvannbytte og gav de en liten plante, noen eikeløv og en dæsj microorm.

Det er for sent nå, men i morgen skal jeg sitte artemia til klekking og så får vi bare vente å se hvordan det går
Jeg måtte titte litt tilbake i tråden min og den 12.12 var den første dagen jeg så apistogramma yngelene. Da var de frittsvømmende og det er 4 uker siden, men jeg aner jo ikke hvor gammel de er likevel... Når blir de egentlig frittsvømmende? Og de er bittebitte små!
Så utrolig. De er vel bare 2-3 dager når de blir frittsvømmende, så du kan beregne at de er ca. 4 uker. Utrolig hvordan yngel kan overleve på nesten ingenting.
Ja jeg er helt imponert! Men nå skal de få masse god pleie! Kanskje de klarer seg, men så utrolig små og det har vært iskaldt på loftet fordi det har vært sprengkulde i Bergen i en god uke nå...
Der var ukens vannbytte unnagjort. Det er egentlig ikke så veldig mye styr, men jeg måtte jo plante litt om i to av karene og rense to innvendige filter og da tar det litt mere tid. Men ikke egentlig noe pes, jeg har jo fri i dag og det er jo masse kos å putle med karene.

Nå har nabojenten vært tur med den yngste hunden vår så da slipper jeg å gå tur før etter de har spist middag og kan ta meg en treningsøkt eller to og planlegge menyen til neste uke. Det er ganske tidkrevende å tenke gjennom sunn mat for en hel uke.
Hm... Det var ikke store uttellingen det... Kun 4 av eggene jeg plukket fra adolfoikaret har klekket... Jaja, jeg skal nå prøve å holde liv i de likevel Jeg reiser vekk i helgen, vi skal til Stryn og gjøre ferdig de siste bryllupsforberedelsene. Men de har fin plommesekk som helt sikkert holder til jeg kommer hjem igjen!
Alt er bedre enn ingenting
De klarer seg sikkert gjennom helgen,putt litt mose oppi karet så har de litt reservemat.
Begynner å nærme seg bryllupet nå vel ?
Jepp, nå er det bare 6 uker til! Jeg gleder meg som en liten unge til å gå med kjolen!!! Jeg sitter å lager bordkort om kveldene nå og angrer litt på designet jeg valgte fordi det viste seg å være veldig tidkrevende... Men det blir så pent så da får det bare være

Nå er det bare en time til jeg stikker av fra jobben! Glede seg!

Og ja jeg er helt klart takknemlig for at noen yngel klekker og skal huske å gi de litt mose før jeg drar, det var en god ide!
Da var jeg hjemme etter en hektisk helg! Vi har flydd rundt i Stryn og Loen i helgen for å snakke med en haug med folk (frisør, hotell, organist og prest) og har fått utrolig mye på plass! Men det er 5 timer kjøring hver vei og det blir jeg jo littegranne sliten av.

Jeg er veldig glad for at vi reiser opp på torsdagen den helgen bryllupet er. Da får vi hele fredagen til å gjøre ingenting og det er greit siden hele lørdagen kommer til å bli stappet! Jeg skal være hos frisøren kl 10 og i kirken kl 12 og etter det blir det nok ingen tid til å slappe av. Men jeg skal svinse rundt i en aldeles nydelig kjole hele dagen og bare glise!

Adolfoi yngelen har det fint på vaskerommet og de skal nå begynne å få litt mat etterhvert. Min kjære har alt nå begynt å lure på hvor lenge de skal stå der og jeg klarte ikke å svare 4 uker til , for da blir det fort slutt på morroa. Tror bare vi skal late som om de snart skal flytt opp så drøyer vi det så lenge som mulig!
Regner med det kommer bilde av deg i kjolen når den tid kommer ?

Lenge siden jeg var i bryllupskjole ,hele 35 år i dag
Gratulerer med bryllupsdag! Veldig kjekt det også! Ja, det kommer nok plenty bilder, men vil ikke avsløre noe nå
Takk for det

Ser frem til bildene når den tid kommer .
TRØTT NO! Men jeg må likevel bytte vann på coryynglene mine før jeg kan slappe av.
Snufs... Da var det bare 2 coryyngel og 1 apistogramma yngel igjen... Jeg har flyttet de sammen i det lille karet mitt. Det har et innkjørt luftfilter og sandbunn. Jeg bytter ca 80% vann hver dag for det er alt jeg klarer å få ut mere, så får vi se hvordan det går...
Tilfeldig bekjentskap
© Tor Bristol
Reklame for plussmedlemskap