Mange bøtter vann.. (side 24)

80 litern er et akvastabil kar med denne karakteriske stålrammen, 40 litern har en plastramme som sikkert skal ligne tre.
Stoler ikke helt på den rammen, men det har holdt nå i mange år, bare man ikke fyller helt opp, da det er en liten sprekk i ramma vannet gjerne sniker seg ut av.
Jeg hadde selv de første venusene fra krizoo gående oppi her før jeg bestemte meg for å sette opp 96litern.
sånn ca mål på de? bunnflata hvertfall, må jo vite om jeg har no plass å sette de.. for 10 fisk trenger jeg jo ikke fylle karet helt heller, på den store hvertfall. skal opp og spørre, er ikke no vits at du styrer masse om jeg ikke får lov. kjører dobbelt i 64 litern, så jeg kan flytte over den innvendige pumpa hvertfall
Hmm hvordan var det igjen da. Hmm hvis jeg regnet riktig er den 50x40x40=80liter.
Så er det 40 litern, Mener det er 35x35x45
jeg fikk ja, bare jeg fant en plass til den og holder mer orden her nede.. blitt litt kaos her med kanin og ting og tang. hm, 64 litern min er 60x30x35...

så nettopp på tropefisk, og der er akvastabil karene 85 liter og 70x35x35. men det er jo de nye karene, vet jo ikke hvor gammelt ditt er
Lyst på nytt karr.
Vet ikke hvor du bor og om de har tropehagen der, Men her i Bergen har tropehagen supertilbud på akvarier. Exs. 110 liter med alt du trenger for og starte opp til 1150 kr...
Ikke jeg heller, fikk det av jobben etter de gikk lei. De hadde nok ikke kjøpt det nytt, hadde jeg hatt det her kunne jeg jo målt, men det står hos min mor akkurat nå.
dette er bare ett karantene kar jeg skal låne, har desverre ikke plass til noe mer permanent ennå har tropehagen i byen her ja, men dama der sa de sleit med å få inn nok akvarier.. akvariekrise i norge kalte hun det :p

@galemor: da bruker jeg tropefisk sine mål sånn for sikkerhetsskyld. om ikke annet kan jeg sette karet på gulvet, har jeg plass til ett digert kaninbur har jeg og plass til ett akvarie. bra jeg tok vare på biltemasanden som ble til overs etter mitt forrige razzia i karet, og litt planter har jeg og. lys er det litt værre med, med mindre jeg improviserer. også må jeg skaffe en skjøteledning, har no sinnsykt mangel på stikkontakter... :p

får vel komme meg hjem fra jobb tidlig imorra da sånn at jeg får gjort det litt presentabelt her, hvis du kommer :p
Har du et tlf nr jeg kan kontakte deg på??
Karantene er jo bare for noen uker, vet ikke om de trenger planter til det, er kanskje nok om du har noe steiner eller røtter de kan føle seg trygge med.
Men om du får lov vil du låne 80 litern da eller?

Nå skal jeg sove, så får vi heller snakkes på meldinger eller imorgen
sent deg mail jeg. og ja, vil gjerne låne 80 litern, hvis det ikke blir for mye mas
oops slettet alle mailene uten å sjekke akkurat, tenkte først over det etter jeg hadde gjort det.
Har hentet 80 litern så den er baki bilen, den er ganske møkkete da, eller glassene er møkkete (utrolig hvor lite hensyn enkelte tar når de låner noe)
Tenk det er faktisk foreldrene mine oxo har de ikke giddi vaske akvariet etter bruk, bare tømt, fjernet grus og det er det lissom.

Har faktisk en lystopp du kan låne oxo.

Skal bare få spist så må jeg fange fiskene så har jeg tenkt meg avgårde.
Gidder du sende mail med nr ditt og adressen slik at jeg finner frem
erp! glemte å kjøpe skjøteledning da jeg var på butikken idag. var ganske sliten :p jeg har vatt og vann, så karet skal nok bli reint igjen ja jeg har 3 armaturer, men 2 av dem er 8w t5, altså små :p
har både skjøteledning og timer.
det er jo fint *rydde febrilsk*
He he, jeg har en egen evne til å se forbi rot, så ikke noe å rydde for.
Ferdig å spise nå, så skal bare vaske opp, så fanger jeg fisken og reiser, adressen da??
sente deg mail jeg, håper den kom fram
da står venusene til akklimatisering i det lånte karet, flyttet over powerheadpumpa og hadde et ekstra varmekolbe liggende.

funderer å bruke timer på lyset igjen, var da voldsomt så aktive coryene var ikveld... jeg pleier jo å slukke det sånn i 8 tida vanligvis..
[External Image]

[External Image]

og ei godt kamuflert reke :p
[External Image]

venusene spiser, så da har de det ikke altfor gæli hvertfall.
jeg elsker macrolinsa mi men det syns kanskje? xD

[External Image]
Ser jo eggene skikkelig nå jo
Hvor lenge går de med dem?
Tilfeldig bekjentskap
© HaakonH
Reklame for plussmedlemskap