Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 25)

mona o
Heidi Jeg vet ikke om du har sett [URLBLOCK1] før, men jeg bare må vise de til deg, du som er så glad i snegler. De er har det mest fantastiske mønstret... Skulle tro en kunstner har sittet og [URLBLOCK2] på hvert snegleskall sirlig for hånd :-) Dessverre er det ikke rene ferskvannssnegler, de lever i brakkvann i tidevannsområdene og mangrovesumpene langs kysten av Singapore. Altså der ferskvann blandes med salt hav.

Jaaa de sneglene der er nyyydelige og ligner litt på de batmansneglene jeg hadde tidligere. Jeg hadde 4 stykker og jeg klarte og knuse alle for de var veldig mye oppi topplokket og rensket det for alger så jeg så de ikke når de satt på kanten og når jeg hadde igjen lokket så hørte jeg bare knas....ops....
De pagodula sneglene har jeg 7 stykker av og har fått 9 beibiser av de. De er så nydelige og ligner litt på sulawesiene i ansiktet bare at de ikke er så fargerike. Skallet deres er jo i en klasse for seg selv da såååå fine. Den gule varianten er finest men den lyse brune er nydelig den også for det er litt blått i begge to.
Sebra sneglene mine er ikke lette å ta bilde av, hvorfor vet jeg ikke. Har strevet mange ganger med å få fine bilder av de. Har det noe med farge og mønster å gjøre kanskje? Det samme opplever jeg med marisaene at de ikke blir fine. De er jo ganske like også de to så det er litt rart det der. Men har nå fått tatt to bilder av sebraene som ikke ble så aller verst. De er så fine i fargene og disse to er to unge så fargene og mønsteret er ikke fult utviklet enda. Det siste er en grønn eplesnegle som holder på å lære seg å spise av skje....
På det andre bildet er tootsie med og se så fin ho begynner å bli i fargene....både rosa og gul...
Det nederste bildet; ser ut som et skøyeraktiv fjes - med et lurt smil.
Herlige bilder.

mvh
Nå må jeg ha litt sullebilder.
Først ute er pottifar som ser veldig konsentrert ut her, er det en dame han kikker etter tru?
Så er det en nydelig gul som strekker hals til gangs....Er noen ganger redd for at de skal strekke seg så langt at halsen løsner, eller dvs sneglen løsner fra skallet....
Det siste er en liten sitron som koser seg med novo crabs og novo prawn. Her i gården er det ingen suller som sulter ihvertfall....
Så må vi ha noen bilder av pagodul sneglene.
De to første er tydeligvis to som er på flørtern.
Det siste er et bilde er sånn jeg liker å se sullene. De er så fine å se på når de går med nesene nedi sanda på leting etter mat. Det er et sunnhetstegn og det liker jeg. De ser så rare ut også når du ser bare to øyne og et par følehorn stikke opp av sanda. De følehorna må være helt feil plassert i forhold til syn osv. For meg ser de ut til å være i veien men det er de sikkert ikke....men nydelige snegler er det ihvertfall.
Etter at jeg fikk ut sandsneglene og byttet ut sanda i sullekaret, så ser jeg sneglene mye bedre. Her er to bilder av Tootsie hvor hun koser seg med en malletablett. Har mer oversikt over hvor hun befinner seg nå for hun er lettere og se. Er livredd hun skal forsvinne for meg for den er så spesiell. Skallet som vokser ut ser ut til å bli bra det også.
Det siste er av en stooor lilla, og den er diger. Var litt redd den grønne skulle havne inni munnen på den, for hver gang den spiste så så det ut som den grønne ble sugd med inni munnen. Men det gikk bra, de delte broderligt.
Artig
Utrolig fine farger på snegla på det siste bildet.
Her er tre sullebilder igjen. Pottifar var meget sint i går da han måtte stå på høykant en stund, men så fikk han kokt potet og da ble alt bare bra vettu.
Takk for titten, Heidi. Det var artig å se hvor mye rart du har.

Nå kan jeg også legge inn bilder her
Jeg kjøpte en Kjempeeple-snegle av Heidi, og første dagen fikk den gå med malawiyngelen. Av fire arter yngel så var det bare Golden-yngelen som var interessert i snegla, og de var nærmest hysterisk etter å få tak i avføringen som snegla slapp ut.
Det gikk bare noen sekunder fra snegla hadde åpnet seg til de begynte å smyge seg innunder for å hente godbiter. Skulle tro de hadde gjort dette før. Kanskje Golden henter mat på denne måten i Malawi-sjøen? Det finnes en snegleart der som ligner på denne.
Slugger`n som snegla heter ble lei og gjemte seg i vallisneriaen, mens goldenyngelen rensket sanden der snegla hadde vært.

Håpet er at Slugger`n liker rødalger. Algene er gjenstridige og malawi spiser ikke disse.

Pomacea canaliculata: Brun kjempe eplesnegle

Golden-yngel vil ha sneglebæsj:
[External Image]

[External Image]
Her er en rosa posthorn snegle som har fått beskjed om å legge mange egg.
Så må jeg bare ha med pottifar i kveld for han var så aktiv i kveld. Var helt propell. Fartet rundt og overalt i karet. Han elsker å klatre på trepinnen som står i karet. Så der har han vært mye i dag. De fleste henger litt etter de trepinnene, det er sikkert trening til de som er nødt til å dra på det lange huset. Han er helt klart sjefen i karet pottifar. Jeg hadde tatt ut noen stener som var røde fra det karet, så tok jeg å la oppi to gule og du verden så nysgjerrige de ble. Men pottifar sprang nesten bort for å undersøke den fine gule glass steinen jeg hadde lagt oppi. De andre var noe avventende og de søkte til hverandre , nesten som de skulle diskutere om den var fin nok. Men etterhvert så brydde de seg ikke noe om den. Sullene søker sammen og legger hodene inntill hverandre hvis de blir utrygge eller noe de ikke liker. Når de blir trygge igjen så begynner de å farte fundt igjen. Men de er veldig sosiale og liker å ligge sammen med hverandre. De er veldig kosete snegler.
Blirmed på den tråden jeg
blå epelsneg

vet ikke va den heter vet dere?

off jeg er trøt jeg tar meg en liten høne blun ZzZzZzZzZzZzZzZzZ
En av mine tre eplesnegler - gul og fiolette.
Christoffer Helland
blå epelsneg vet ikke va den heter vet dere? off jeg er trøt jeg tar meg en liten høne blun ZzZzZzZzZzZzZzZzZ

Den sorten eplesnegle du har heter Pomacea bridgesii. )
Okei
takk
leger den vite eller røde egg ?
Hvordan tar man tydelige sneglebilder?
Her er tre sullebilder igjen. Det i midten er av lille Tootsie som nå snart nærmer seg 1 1/2 cm. Måtte lete henne opp i kveld for ho har det med å utforske absolutt hele karet og da er ho ikke å se på flere dager. En liten propell det der. De to andre er voksne og tar livet mer med ro...
1. Hvorfor er det ingen av de lekre lilla damene som legger merke til meg når jeg ligger her og later som jeg er død....Puh nytter ikke å få kontakt.
2. Her er to av mine nye pagodulaer. Den som sitter øverst er en ny farge som jeg ikke har fra før. Skallet er mørkegrønt. De er så nydelige...
3. Hjelp ....jeg har høydeskrekk...denne sebra eplen ser tydelig forskremt ut der den dristet seg helt ut på tuppen av en rot. I tillegg så har den en lilla eple hengende fast på siden. Klamrer seg skikkelig fast i rota.....
Her bruker alle solidox både morgen og kveld....null hull...
Hehe. Etter å ha sett på det første bildet i forrige innlegg så ble jeg overbevist om at det finnes levende vesener på andre planeter :~@
Her er tre bilder av lille tootsie. Den er stadig like aktiv og er overalt til enhver tid. Når den er i nærheten så må jeg bare frem med apparatet og ta bilder med en gang. For plutselig kan ho være borte i flere dager.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap