Liv's vannverden (side 25)

Det er ikke så lett å se, men de små hvite trådene som henger loddrett fra skumredet er faktisk ørsmå kampfiskyngel. Oppdaget det ved at den ene "ramla" litt men kom seg opp igjen. De er vannvittig små!!!
Klarte å legge inn feil bilder gitt - her er bildene!
begynte å lure, jeg så da ingen loddrette streker :p da begynner morroa med å holde flest mulig i live da eller?
Tja, jeg kommer nok ikke til å gjøre så mye annet enn å fore med liquifry som jeg har stående så får naturen gå sin gang. De går i et selskapsakvarium, så jeg regner med en del svinn
Det var skrekkelig mange grådige munner sammen med kampfisk yngelen så nå har jeg fanga de fleste og slengt dem over i et av rekekarene. Det ble nok litt temperatursenking, så får håpe det går bra. Antar jeg selv heller ville dødd av "hypothermia" enn å bli spist De er vannvittig små, tror sjansen er større for at noen skal overleve i rekekaret - både i forhold til fiender og pga lettere å finne noe å spise i javamosen. Blir spennende å se de første dagene nå om de overlever flyttingen.
Reker vokser nemlig på trær
Jeg vet at det verserer de villeste rykter her inne om reker og egg og larver og sånt. Som endelig bevis er her bilder av sannheten: Reker vokser nemlig på trær!
Betta channoides bilder
Fantastisk gøy å se nyinnkjøpte fisk virkelig farge ut fra bleke grå mus til fargesprakende flotte fisk Channoidesene ble kjøpt for 1,5 uke siden, og nå har hannen virkelig fått frem fargeprakten. Er nok litt flørt på gang også da hunnen begynner å bli tverrstripete - antar det er lekssignal som på vanlig kampfisk?
Nydelige fisk de der! Hadde vært kjempemorro om du fikk yngel på de. Ser det er bare en som har registrert oppdrett, men det behøver ikke bety at de er vanskelige. Ser forresten at han har vært veldig detaljert med hensyn til hvordan han gikk fram for å få til oppdrettet. Alt som står er: munnruger

Kanskje det går an å tolke det slik at den er lett å avle på?
Ekspeditøren i butikken hadde hatt oppdrett på et par han hadda hatt en gang og han mente de var relativt greie å få yngel på Fargeprakten de har nå er jo lovende, så en kan jo håpe Har aldri tilrettelagt for oppdrett av noen fisk utover å holde vannverdier og innredning som passer, så får resten være opp til naturen Vannet skal i alle fall være godt egnet for dem, de har kokosnøtt og det er ikke så store trusselen mot ev. yngel der (kun dvergtannkarper og reker) så da får vi bare vente og se
Liv i kampfisk yngelen
Det er heldigvis liv i kampfisk yngelen, så da får jeg håpe det betyr at mange har overlevd flyttingen fra 96 literen til 10 literen.
Kampisen savner nok yngelen sin - han er i full gang med å bygge nytt og bedre reir (det gamle fulgte med da jeg rappa yngelen over i 10 literen) og har begynt å jage rundt etter hunnen igjen Dette kan bli livat

Må ellers få utløp for min hatopplevelse i dag, hadde følgende opplevelse på Meny på Oslo City - Oslos dårligs drevne butikk:
1. Det er kun 1-2 handlevogner igjen ute (vet av erfaring at det ikke er lurt å ta dem, for sjansen er stor for at når du kommer ut igjen så er det helt tomt og du må ev. vente på kunde som ønsker vogn for å få tilbake 10-ern)
2. Står i døra og ser etter de andre kurvene på hjul (tomt der også)
3. Spør mann i døra om han jobber der hvorpå han svarer nei
4. Snur for å gå ut igjen med uforretta sak - hvorpå samme mann insisterer på å gjennomsøke både håndveska mi og alle 3 handleposene jeg hadde med fra andre butikker

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR! fæ.%&&¤#"##¤%¤% møkkabutikk!
Lampeøye killi yngelen
Nå har jeg satt lampeøye killi yngelen sammen med de 2 store som er igjen i 180 literen. Ser ut til å gå bra. Søtt å se de 7 små tassene svømme sammen med de 2 store Ser ut som de to store syns det var stas at det kom flere artsfeller også Yngelen er mellom 2 og 3 cm nå så tror og håper det skal gå bra der. Ingen store skumle fisker i det karet.
Killi bilder
Måtte legge inn et par bilder av lampene - de er så nydelige
Action om dagen
Her skjer det mye Oppdaget akkurat at Betta Channoides hunnen nå også er mørkerød over hele kroppen og vokter kokosnøtta med dødsforakt. Kanskje de har noe på gang. Det hadde vært vannvittig spennende å få oppleve munnrugende betta med lek og yngel tror jeg flytter inn på akvarierommet i kveld!
Vakker pistia
Måtte ta noen bilder av pistia røttene og da stilte jo selvsagt campus velvillig opp til posering som alltid Det finnes to typer fisk (sikkert flere og, men som jeg kjenner til i alle fall) som det er helt umulig å ta bilde av et akvarium uten å få med; kampfisk og sommerfuglciklider (Scalare og når jeg tenker meg om)

scalarer fyker jo bort til mathølet bare du nærmer deg karet :p samme med guppy, de er mer interressert i hva som foregår utenfor akvariet enn inni så lenge det er bevegelse utenfor karet :p
De faller nok også under kategorien "fotografbare" ja
Quiz
Finn kampfisk yngelen på bildene
Er forøvrig helt overbevist om at vedkommende som først tegnet aliens hadde fått inspirasjon fra fiskeyngelhoder
man kan jo bli vettaskremt av mindre :p
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap