Anders' vannverden (side 25)

Plussmedlem
I Green Laser-karet (øverst i reolen) putta jeg inn ny mangroverot når jeg satt opp akvariet, oktober i høst. Men det er jo såpass lenge siden, tviler på at det kan være en grunn? Da ville det sikkert gjort utslag fort.
I etasjen under har jeg en rot der også (har jeg jo egentlig i alle kar...), og PH er omtrent det samme der, men den rota fikk jeg av Mona når jeg kjøpte akvariene/reolen.

Skal få testet KH denne uka, skal hvertfall prøve
Røttene har nok ikke noe å si vis det er så lenge siden du puttet de i.
Plussmedlem
Aqua360
Røttene har nok ikke noe å si vis det er så lenge siden du puttet de i.


Nei, det er netopp det. Så jeg holder på teorien om lav KH.

Men det virker som om fiskene trives hvertfall ;D Det er full fart i karene her nå, særlig det i midten. Aktive om dagen, det er bra De leker litt, ser det ut som. Nå er det snart påskeferie, nå kan de holde på de eggene sine til ferien er startet.. de kan legge de i ferien, så jeg kan plukke egg når jeg kommer hjem igjen fra ferie :p Jeg puttet oppi litt microorm i det karet i dag, og de var framme på "matsletta" (som nå er ganske gjengrodd) og var nysgjerrige. Egentlig putta jeg oppi dette for det meste for kampfiskens skyld, og noe for coryene også, da. Men Harry skjønte ikke at det var mat, bare var oppe og snuste litt på det virket det som. Dumme, gamle fisk :p

Det er ikke alltid så lett å gjøre lekser når skrivepulten står ved en reol full av liv, hehe Jeg drømmer meg litt bort noen ganger når jeg titter bort på akvariene, det skal være sikkert og visst!
Plussmedlem
Jeg har tenkt svært mye i det siste, jeg har hatt liten tid, tanken på vannbytter gjør meg kvalm og ting er ikke så moro med akvariehobbyen lenger. Har derfor tatt en stor, men viktig beslutning for meg.

Ettersom at ting gikk svært fort nedover, så kommer vel dette litt brått på... men altså, jeg har bestemt meg for å selge alle akvariene mine.
Først vil fiskene selges litt etter litt. Jeg orker ikke omplassere dem i andre kar eller noe før de selges, så tror jeg selger ut alt av fisk før jeg selger akvarier. Regner med at reolen går først ut, så storekaret. Pandaene vil jeg få helt friske og være helt sikker på at alt er bra med før jeg selger de, så 54 l står inntil videre. Greit egentlig, det haster ikke så med å få solgt den. Lite styr med så lite kar.
Det er absolutt trist dette, men på en annen side godt, også. Det skal bli godt å få god plass, mer tid og ellers mere fritt. I tillegg litt bedre råd når ting er solgt ut, uten at det er noe jeg vil tenke noe særlig på. Men jeg har hatt utrolig glede av hobbyen min den stunden som har vært, og jeg regner med at jeg kommer tilbake for fullt i voksenlivet! Men nå er det altså stopp, med blandede følelser fra min side. Og jeg vil selvfølgelig savne alle fiskene, de utrolige coryene jeg har/har hatt. Fiskene som står og alltid forblir i mitt hjerte!

Så da gjenstår det og takke for meg og en helt fantastisk tid med dere her inne! Finnes ikke mange hobbyer det finnes mer glede i enn akvariehobbyen. Tusen takk alle sammen for hjelp og veiledning gjennom tiden som har gått. Jeg vil aldri glemme dere flotte personer her inne, eller den flotte kunnskapen og personligheten deres Vil savne ting, men jeg kommer fortsatt til å være innom her iblant å se hvordan det går

Takk for meg.

- Anders
Istedenfor å selge alle ville jeg ha beholdt et akvarie med for.eks green laserene dine
Det var leit å høre og kom nesten som et sjokk!
Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt vare på ivertfall et akariet siden du sikkert kommer til å savne fiskene og ikke minst boblingen og susingen fra akvariene : )

Har du tenkt å begynne med noe annet?

Emil
Jeg håper inderlig at dette er en aprilsnarr?
Om ikke syns jeg det er veldig trist...
Hei anders.
har vært en fast smugleser av tråden din. Har gledet meg over tråden din. Håper som di over, at dette er en aprilsnar. Men om dette er alvor, så håper jeg at du beholdet et karr. Du er flink med akvarium. Ønsker deg lykke til med evt nye hobbyer. Å vil savne å smuglese tråden din.
Inaktiv bruker
Hei Anders!!!
Jeg har fått et eneste stort sjokk, det ble akuratt som da mona O her på forumet solgte siste karr
Men det er vel sån at man finner nye interesser noen ganger det er ikke mye å gjøre noe med. Jeg har derfor sendt deg en e-post bare så du vet det.
Å ønsker deg veldig lykke til med nye interesser!!!

Mvh Kristian.
Håper inderlig at dette er en april-spøk for dette var ikke noe kjekkt å lese i det hele tatt.
Håper du svare oss som ble fortvilet nå og oppklarer dette ?
Plussmedlem
Uffameg, her sitter jeg med dårlig samvittighet.. fikk det allerede fra første innlegg fra Emil, men tenkte "jeg skal jammen holde litt på den..."

Det har jeg gjort, og nå er det på høy tid å si; aprils-narr! :p Det var litt morsomt å se at noen gikk på den, men samtidig vet jeg at det var litt slemt av meg til de som allerede hadde begynt å interessere seg for fisk og sånt. Vel, vel, jeg hadde tenkt litt på denne spøken, og klarte ikke dy meg

Så jeg beklager, alle sammen, men jeg har altså litt dårlig samvittighet her nå. Huffameg!
Men da er det avklart, jeg fortsetter. Men jeg gjorde en del for å få folk til å tro det. Fjernet bla. profilteksten min (som jeg kopierte og lagret i Word).

So, back to normal... og igjen, beklager! Alle coryene beholdes, ikke bare en art
Det var godt å høre Anders ,det ville være for gale hvis du hadde gitt deg altså.
Hater aprilspøker
Plussmedlem
Jeg kan trøste dere med at jeg tror ikke jeg gir meg før jeg blir for gammel... hehe

Og skjønner meg godt på dem som ikke liker aprilspøker, de kan være kjipe. Læreren vår fortalte en voldsom historie om dette i dag. Hun trodde hun hadde fått være med på Bli Ny-show i Oslo en gang i tiden. Hun gikk og var helt i hundre i mange timer. Men det var en annen lærer som hadde vært slem med henne. Tenk deg skuffelsen! :p

Hvis dagen plutselig skulle komme og jeg plutselig vil selge alt (noe som forhåpentlig ikke skjer) poster jeg det nok ikke på 1. april uansett
Plussmedlem
Så noen forresten på Norge Rundt i dag og om innslaget om akvariehobbyen? Var utrolig intressant! Kjente igjen folk fra nettet der, til og med
Fikk sett slutten av det! Var på den auksjonen jeg, og slapp akkurat å bli med på tv (heldigvis)...
Aarghhh det glemte jeg ,hadde tenkt å få med meg det programmet
Sølvi Gullaksen
Aarghhh det glemte jeg ,hadde tenkt å få med meg det programmet :(


Blir et lite program om det til uka; "Folk"
Plussmedlem
http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/725639/

Link til Norge Rundt-programmet på Nett-tv Sølvi

Var det auksjonen i Trondheim forresten? Var det sikkert
Inaktiv bruker
HEHE!!! Bra Anders!
Hadde faktisk ikke tenkt på det, men du skulle hørt jeg fikk en god latter

Jeg skal gå på norge rundt på nett og se episoden der dette må jeg få med meg, hvilke "fiskefolk" var der.
Norge rundt har ringt meg så til høsten kommer jeg på tv, men kaninstall og akvarier

Men bra Anders stor lettelse dette her da
Bra!
Mvh Kristian.
Tilfeldig bekjentskap
© T.K.
Reklame for plussmedlemskap