Sissis våte drømmer (side 25)

Feiga ut og tok "perm" fra rehab allerede første helga, men det er jo så kos å være hjemme hos samboer, katter og fisker!

Ser ut til at coryene begynner å finne seg skikkelig tilrette, for nå stimler til og med atroene rundt i åpent lende. Både de grønne og venezuelansene har ikke lest at de er bunnfisk tror jeg (eller er det tenåringstrass?), de vimser ihvertfall over alt i karene. De er så søte atte.

Ser mer til de orange sugekoppene også, til og med den bittelille (men det er ikke den det er bilde av altså) ;D
Her kommer mini-sutte ;)
Som jeg har nevnt før, så er den bittelille super-roten ganske så fremmelig, og i kveld var den førstemann av gjengen som var borte for å smake på agurk (ihvertfall det jeg har sett). Gul-lars (L144) ble jo plutselig kjempestor! Men mini-sutte har helt klart vokst etter at den kom. (Agurken er 4 cm i dm)
Ah, hvorfor er jeg ikke hjemme nå??? Snufs...

Har muligheten til å få drømmefisker i hus i morra, og så må jeg nøye meg med statsministerbesøk på rehab. Nedtur...

Håper virkelig sjansen byr seg igjen, om ikke alt for lenge. Hm... Kanskje jeg må begynne å planlegge strategier for å få inn et kar til? Eller to?
Nei og nei, holder de deg fanget slik at stasministeren skal slippe tomme stoler? Høres jo mer ut som dehabilitering enn rehabilitering, du må flykte, det gjelder jo fisk! Hva kan være mer rehabiliterende enn det?

Men sånt gjør jo ikke voksne mennesker, bruk tiden på å komme opp med en kjempetrategi for innsmugling av flere liter vann da, jeg er i ferd med å gå tørr for argumenter her :o)
Plussmedlem
Statsministerbesøk? Sissimor! Prat om akvarier med Jens Stoltenberg, så kan du få han interessert også! Kan du hilse fra meg og si at hobbyen anbefales???

xD
Det skal være offisiell åpning av rehabiliteringssenteret, og jeg har IKKE tenkt å prate med Jens nei Anders. Tror ikke han ville være mottakelig for akvarieprat uansett desverre...

Skulle mye heller vært hjemme og tatt imot fisk...
Plussmedlem
Hehe ;P Merk deg: det hender jeg kan spøke, det er godt å vite til senere! Haha

Men hadde jo vært artig, da, Jens stoltenberg på akvaforum...
Anders Kaste
Hehe ;P Merk deg: det hender jeg kan spøke, det er godt å vite til senere! Haha :) Men hadde jo vært artig, da, Jens stoltenberg på akvaforum...

Skjønte jo at du ikke mente det seriøst da Ville bare understreke at jeg ikke syns det er noe stas med alt oppstusset som blir her i morra...
Plussmedlem
Skjønner det godt
Pastakalas!
Tok perm fra rehab denne helga også jeg, for måtte jo hjem å se om mine reker ville ha pasta! Ble jo så innspirert av tråden om spaghetti til reker, så dette måtte prøves. Tror trygt en kan si at det falt i smak både blandt de røde og de grønne. (De blå også, men de har jeg ikke bilde av)[External Image]
Så at ei av de blå rekene har egg i dag, og det var tidlig syns jeg, de er da så små enda. Og i Ungdomsklubben er det ei fantastisk vakker grønn reke med egg. Håper på mange fler slike som henne.

I Ungdomsklubben er det masse små platy-barn nå, og de er ikke redde i det heletatt, så det er tydelig at neontetraene ikke er på jakt.
ferdigkokt eller ukokt?
Er det bra næring for de?

Hvilken rehab du er på? Hvis det ikke er for frekt å spørre.

Espen
Black_Flys
ferdigkokt eller ukokt? Er det bra næring for de? Hvilken rehab du er på? Hvis det ikke er for frekt å spørre. Espen

Ukokt. Fikk inspirasjon fra denne tråden...

Er på Hysnes Helsefort (Hasselvika/Rissa). Og det er helt i orden å spørre
rekeperm ;oD

Spiser ikke pasta selv, men vurderer å kjøpe for å gi rekene en smakebit, det ser jo ut til at det faller i smak :o)
En fantom mindre...
Tok perm fra rehab denne helga også, men det var ikke bare koselig. Måtte avlive den ene fantomtetra -hannen min...

Den har hele tiden hatt fortykninger ved halerot og finnefester. Den har nesten ikke vokst, og var mye mindre enn de andre, men har virket frisk og aktiv hele tiden. Men i dag hadde det blitt hvite sår på fortykningene, som også hadde blitt mye større siden sist. Det så ikke godt ut, så da ble det avliving da... Han var lett å fange, så da hadde han det nok ikke så godt.

Men mini-sutte lever i beste vellgående, og det kryr av platy-bebiser overalt
Danio danio?
Var forresten innom dyrebutikken på Byhaven i dag. Skulle kjøpe kattemat, men måtte selvfølgelig titte i akvariene når jeg først var der. Der så jeg noen knøttsmå vakre fisker! Danio Danio (hanner) stod det på lappen, og syns å huske at de skulle bli opptil 1,8 cm... Men jeg finner den jo ikke noe sted på nettet?

Og så hadde de en nydelig kampfisk... Lilla og rød. Veldig staselig der den svømte rundt mellom danioer og rasbora
Feilmerking? Står ingenting i bøkene her heller. Bla i bilder? Ikke enkelt det heller kanskje, hvis det var ungfisk...
sissimor
Var forresten innom dyrebutikken på Byhaven i dag. Skulle kjøpe kattemat, men måtte selvfølgelig titte i akvariene når jeg først var der. Der så jeg noen knøttsmå vakre fisker! Danio Danio (hanner) stod det på lappen, og syns å huske at de skulle bli opptil 1,8 cm... Men jeg finner den jo ikke noe sted på nettet?

Ligner på denne faktisk; Dario Hysginon Det står at hannene er hissige mot hverandre, og det var de helt klart...
Som har skilt lag med Dario dario en gang i en fjern fortid....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap