Dette er en Corydoras bilde tråd:-) (side 26)

Hvilken ph har du hatt på egg og yngel?
Kunne vært interessant å høre litt om andres erfaringer på disse langsnutede Coryene.

Jeg mistenker egentlig at disse langsnutede, større Coryene er litt skjøre for bakterier og trenger lav ph. Kan ikke forklare det, men jeg har en slags magefølelse på det bare (høres kanskje idiotisk ut, men i veldig lav pH er det få bakterier og dermed greier yngelen seg bedre)

De eneste av mine C140 yngel som jeg klarte å redde da massedøden begynte i et yngelkar, var de jeg hev direkte over fra et kar med pH 7 og rett over i et kar med pH 5.5. Alle de i pH 5.5 overlevde... men de jeg flyttet til et annet kar med pH 7 der også, de døde.

Pussig.

Helge Waldeland
Den er faktisk så mørk som på bildet. Jeg har hatt egg på dem flere ganger, men dårlig med overlevelse. De har faktisk de misnte eggene jeg har sett, halvparten av Sterbaien sine.
PH
Jeg har ikke redusert PH i forhold til oppdrett av andre Corydoras.

Mulig det kan ha noe å si. De ble lagt sammen med Metae og Gossei eg. En god del av disse overlevde.

Jeg skal sette opp ett nytt kar til dem basert på erfaringer fra vellykkede oppdrett på C-121 og Weitzmani selv om ingen av disse er langsnutet.
Mine aller første coryer...
fikk beskjed om at dette var Corydoras schwartzi men ligner ikke på bilder jeg ser her inne....
Tommy:

Det er Corydoras metae.
Noen ordentlig fine små skatter
Takker for rskt svar Mona... merkelig at jeg aldri får det jeg skal ha... he he men fine er de... kanskje du kan hjelpe meg med det andre spørmålet jeg postet her inne på malleforumet...
Har en treitli igjen av tre. Kanskje du vil ha den Helge? Du skal vel på GAK-festen i desember, du kunne fått den da?
Ny Corydoras
Lurer på hvilken dette er - vet du det Birger???
Oj... kan det der være CW016, Helge????
HVOR har du fått tak i den!????
CW016
Ja,det er CW016. Skulle friste Birger litt.

Fikk en lokal dyrebutikk til å importere dem. Kun 6 av 17 overlevde.
Får satse på at resten holder ut.
Du fristet mer enn Birger der, you lucky b..... )

Helge Waldeland
Ja,det er CW016. Skulle friste Birger litt. Fikk en lokal dyrebutikk til å importere dem. Kun 6 av 17 overlevde. Får satse på at resten holder ut.
Tukano
Nå er det Corydoras Tukano som er neste på ønskelisten.
Tillater meg herved å rose deg for din gode smak på Corydoras, herr Waldeland!

Dette er to arter (begge de to siste du nevner) som står meget høyt på min ønskeliste også. Men jeg antar C. tukano vil være veldig dyr?
CW-016
Helge er det yngel eller voksen fisk på bilde?

Jørn
mona o
Tillater meg herved å rose deg for din gode smak på Corydoras, herr Waldeland! :-) Dette er to arter (begge de to siste du nevner) som står meget høyt på min ønskeliste også. Men jeg antar C. tukano vil være veldig dyr?


Den er billigere enn CW016, så regner med at prisen er overkommelig.
Helge Waldeland
Den er billigere enn CW016, så regner med at prisen er overkommelig.


Jeg drister meg til å spørre og håper det er ok; hvilket prisnivå lå CW16 på...?
(jeg liker ikke spørsmål om pris og penger selv, så det er tillat om du ikke ønsker å svare
mona o
[QUOTE=Helge Waldeland] Den er billigere enn CW016, så regner med at prisen er overkommelig.


Jeg drister meg til å spørre og håper det er ok; hvilket prisnivå lå CW16 på...?
(jeg liker ikke spørsmål om pris og penger selv, så det er tillat om du ikke ønsker å svare

Gå inn på Corydorasworld/forum/chit-chat/CW-016 - der er prisen.
Der kan du og se hvilke priser som betales i England og USA.
Jørn
Jørn Kåsa
Helge er det yngel eller voksen fisk på bilde? Jørn


Dette er voksen fisk.
CW-016
Gratulerer Helge.6 voksene cw-016 trur jeg du er alene om i Norge.

Jørn

NB:Har du et større/flere bilde(r)
CW016
Her kommer noen bilder til. La merke til at når de ble stresset skiftet de farge til sort.
CW16
Trodde du,Jørn, hadde vært i Peru og fanget disse.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap