- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Elins vannvittige vannverden (side 26)
Elins vannvittige vannverden (side 26)
Det er tydeligvis forskjell på oscar. Mine er fredelige kjemper. De prøvde å true meg vekk, men jeg hadde hoven som jeg holdt mot dem. Eggene er samlet og puttet i ett terrarie med lokk. Tilsatt en skvett methylenblått og luftesten, så får vi se!
Her er eggene:
Her er de i sin nye blå verden
Foreldrene ser ikke ut til å bry seg stort. De eter og sloss som vanlig hehe.
En annen glad nyhet er at da jeg skulle fjerne 3 egg som var kommet mugg på hos c.black svømte det en nyklekket tass ut av ett egg! Og jeg som tenkte å nei mugg da blir det vel ikke noen yngel. Nå vet jeg at det hvertfall er en heheh. Jeg tok å la tilbake de eggene jeg fjernet..
Her er eggene:
Her er de i sin nye blå verden
Foreldrene ser ikke ut til å bry seg stort. De eter og sloss som vanlig hehe.
En annen glad nyhet er at da jeg skulle fjerne 3 egg som var kommet mugg på hos c.black svømte det en nyklekket tass ut av ett egg! Og jeg som tenkte å nei mugg da blir det vel ikke noen yngel. Nå vet jeg at det hvertfall er en heheh. Jeg tok å la tilbake de eggene jeg fjernet..
Postet 10.05.08 kl 11:31
Postet 10.05.08 kl 11:34
Inaktiv bruker
Hei igjen Elin det ser litt ut som at ocareggene ikke er befruktet siden di er helt hvite siden det bare var hoa med egglegningsrøret ute men det leteste å fine det ut på er å vente til den dagen som egga skule kleke men det kan vere det som gjore at oscarhanden ikke beit deg =
med vennlig hilsen david=
Postet 10.05.08 kl 11:44
Inaktiv bruker
jeg har en veldig god nyhet gulfiskene i den nye hagedamen min skal legge egg i løpav noen dager=
Postet 10.05.08 kl 14:11
De fleste egg er hvite med en gang de er lagt og blir gyldne dersom de er befruktet. Får vente og se før en faller dom og avskriver dem. Om de ikke er befruktet er det heller ikke en oscar han, men mest sannsynlig to hoer. De er ikke hissige monstre som biter disse to uansett. Oscarer har et rykte som hissige det jeg faktisk syns er vanskelig å tro på når jeg ser på mine to.
Hvordan vet du at de skal legge egg?
Hvordan vet du at de skal legge egg?
Postet 10.05.08 kl 15:09
Inaktiv bruker
his du mente hordan jeg vet at gullfiskene mine skal legge egg så ser jeg det på dem for det er hvite priker på gjelene til hangullfiskene det er et got tein og hoane er spreng feite av egg det aller beste teinet er at gutenegullfisk jager jentegullfiskene=
si i Elin fra om du hvil ha noen gullfiskbebyer når di er leveringsklare=
si i Elin fra om du hvil ha noen gullfiskbebyer når di er leveringsklare=
Postet 10.05.08 kl 15:20
Endret: 10.05.08 kl 15:26
Inaktiv bruker
David Gabrielsenhis du mente hordan jeg vet at gullfiskene mine skal legge egg så ser jeg det på dem for det er hvite priker på gjelene til hangullfiskene det er et got tein og hoane er spreng feite av egg det aller beste teinet er at gutegullfisk jager jentegullfiskene=:-D si i fra Elin om du hvil ha noen gullfiskbebyer når di er leveringsklare=:-D med vennlig hilsen david=:-D
hei elin det var bare litt skrive feil på det ene innleget i tråen din som jeg hade lagkt inn så jeg har ikke la merke til før jeg ikke kune endre innleget.
Postet 10.05.08 kl 15:55
Endret: 10.05.08 kl 15:59
Inaktiv bruker
Elin hordan gårdet med eggene på Corydoras Black dine Elin?
har alle eggene på Corydoras Black klekt?
har alle eggene på Corydoras Black klekt?
Postet 10.05.08 kl 21:22
Inaktiv bruker
Hei elin jeg har 2 kjempegode nyheter=:-d
den første gode nyheten er at jeg har tat juvelciklideneparet mitt til et eget kar for å få oppdret på dem=
den andre gode nyhten er at jeg har tat ut et sebraciklideparet mitt til et aent akvarium og det er åså for jeg vil ha oppdret på dem å=
med vennlig hilsen david gabrielsen=
den andre gode nyhten er at jeg har tat ut et sebraciklideparet mitt til et aent akvarium og det er åså for jeg vil ha oppdret på dem å=
Postet 10.05.08 kl 23:38
Inaktiv bruker
sebraciklideparet mitt er det ikke lenge til di legger egg det sjer kansje i løpav nata.
Postet 11.05.08 kl 00:14
Inaktiv bruker
hei Elin du gjeter ikke va jeg har gåt i gjenom i dag.
og det jeg har gåt i gjenom i dag er at jeg fant ut at marsvinet mitt klompen sin fetklomp hade gåt hul i det var delevis klompens skyl at det hade gåt hul i fetklopen for jeg tror han selv vile ha den bort for vær gang jeg tok på den prøvde han å bite meg men det verste var vel den fele lokta fra såret og det fant mamma ut va det skyltes det hade blit betenelse i fetklompen til klompen så mamma måte bade ham det var for det at jeg ikke klarte det jeg ble kvalm bare å se på såret=
og det jeg har gåt i gjenom i dag er at jeg fant ut at marsvinet mitt klompen sin fetklomp hade gåt hul i det var delevis klompens skyl at det hade gåt hul i fetklopen for jeg tror han selv vile ha den bort for vær gang jeg tok på den prøvde han å bite meg men det verste var vel den fele lokta fra såret og det fant mamma ut va det skyltes det hade blit betenelse i fetklompen til klompen så mamma måte bade ham det var for det at jeg ikke klarte det jeg ble kvalm bare å se på såret=
Postet 11.05.08 kl 20:24
Postet 11.05.08 kl 20:44
Inaktiv bruker
det går bra med klompen nå men lilesøstra mi forte han litt med tørfor og da hade det gåt ned på høykant så det gjalp med litt mat=
Postet 11.05.08 kl 20:50
Inaktiv bruker
hei elin hordan går det med eggene på c.blæc?
med vennlige hilsen david gabrielsen=:-O
med vennlige hilsen david gabrielsen=:-O
Postet 11.05.08 kl 23:00
Endret: 11.05.08 kl 23:06
Inaktiv bruker
hei Elin i dag måte jeg til dyrlegen med klompen det var for det gjore så vont i fetklompen at klompen så vit klarte å gå men når jeg var hos dyrlegen så fik dyrlegen ut det meste i fetklompen etter at dyrlegen var ferdig b le klompen mye mer kvikere.=
Postet 12.05.08 kl 14:32
Eggene på C. Black har klekket. Har telt 5 små coryrompetroll. Er forbauset over hvor små de er. Egentlig skal de vel begynne å ete i dag, men siden de er så små lurer jeg på om ikke artemia blir for stort. Tenker jeg skal gi dem nyklekket artemia og liquifry for eglayers. Håper veldig på at de skal vokse opp.
Så godt å høre at marsvinet er kvikkere da! Heier på Klompen Ikke noe gøy når kjæledyr er syke.
Du som er så flink til å skrive burde ha din egen tråd David?
Så godt å høre at marsvinet er kvikkere da! Heier på Klompen Ikke noe gøy når kjæledyr er syke.
Du som er så flink til å skrive burde ha din egen tråd David?
Postet 12.05.08 kl 14:37
Inaktiv bruker
hei Elin jeg har en egen tråd det var faktis den første tråden jeg startet men jeg kan ikke se den på profilen min men det er bare å se på mine innleg i forumet og tryke på den som står med navnet davids våteverden men det er 3 bilder fra gogle der for jeg var ikke så veldig flink da jeg la innd den tråen på regelverket=
Postet 12.05.08 kl 16:07
Inaktiv bruker
hei Elin hordan går det med oscar eggene dine?
et hjelpene råd på å fine ut kjønet på di to store oscarene dine er å se etter en litten utvekst på hanens hode vis ingen av di 2 oscarene dine har det er di bege jenter=
et hjelpene råd på å fine ut kjønet på di to store oscarene dine er å se etter en litten utvekst på hanens hode vis ingen av di 2 oscarene dine har det er di bege jenter=
Postet 12.05.08 kl 20:07
Oscarer får ikke kul på hodet. Det er kun mulig å se kjønn ved hjelp av eggleggingsrør. Hoa har hannen har ikke. Eggene har ikke klekket enda. Er bare 21 grader i klekketanken så jeg gir dem noen flere dager. Er ikke kommet mugg og noen av eggene har forandret farge. Ikke det at de har blitt gyldne i alt dette blå vannet he he he.
Ellers har mitt par med rød kurvciklider fått wigglers igjen. De har mye motstand i 325 literen hvor de går, men de gir seg ikke. Morsomt å se dem ta vakter for å passe sine små. På bildene er det pappan som vokter. Den er nå hvertfall størst. Ikke greit å få ordentlige bilder for de har ikke barna fremme akkurat. De legger dem lengst bortiinnihjørnetbakaltavplanter ved siden av storstein rett nedi sinnaL204lia hehe. Det er også så mye skrap på dette karet at at bildene er såpass tydlig er bare flaks.
Ellers har mitt par med rød kurvciklider fått wigglers igjen. De har mye motstand i 325 literen hvor de går, men de gir seg ikke. Morsomt å se dem ta vakter for å passe sine små. På bildene er det pappan som vokter. Den er nå hvertfall størst. Ikke greit å få ordentlige bilder for de har ikke barna fremme akkurat. De legger dem lengst bortiinnihjørnetbakaltavplanter ved siden av storstein rett nedi sinnaL204lia hehe. Det er også så mye skrap på dette karet at at bildene er såpass tydlig er bare flaks.
Postet 13.05.08 kl 17:52
Inaktiv bruker
hei Elin jeg tror det letteste er å tenke til bake til di forje egglegingene å prøve å huske om eggene ble gyldene da=
et av bildene av det største karet du har det med oscarene med egg syndes jeg faktisk at eggene var litt gyldene i fargen=
gratis med at eggene på rødkurvciklidene har klekt=
et av bildene av det største karet du har det med oscarene med egg syndes jeg faktisk at eggene var litt gyldene i fargen=
gratis med at eggene på rødkurvciklidene har klekt=
Postet 13.05.08 kl 18:32
Endret: 13.05.08 kl 18:41