Liv's vannverden (side 26)

uuuuuuæææææææææææhhhhhhhhh
"Det er mye stygt i havet sa mannen (mens kona var ute og svømte)
Om jeg får mareritt i natt så vet jeg hvem jeg skylder på

Vi får kanskje være takknemlige for at disse lever på dypt vann
hehe absolutt, ellers hadde jeg nok holdt meg til svømmebasseng heretter
Hadde jo vært stilig å ha i akvariet da men ville vel vært ganske vanskelig å holde:P
i og med at disse krever enormt trykk for å overleve tror jeg det
ville vært vanskelig nok ja.
tenk på hvor vanskelig det skulle være å få den opp uten at den eksploderte på grunn av trykkforandringene.
Wow de leker igjen jo!
Jamen leker ikke kampfiskene mine igjen - bare et par dager etter at første kull ble klekt Har tatt litt bilder, men ville ikke forstyrre for mye - skal sjekke dem nå - håper noen av dem ble bra.
Litt kampfisk lek bilder
Dessverre litt mørke, ville ikke forstyrre med å bruke blitz - og vanskelig å ta bilder sånn på toppen av akvariet rett under lysrørene. Dette var gøy å se Fikk ikke sett forrige runde.

1. Paret
2. Action
3. Nede og fanger opp egg
Og noen få til :

1. Puh!
2. Puh!
3. Du glor på da?
Thomasi yngel allerede jo!
Dette må jo nesten være rekord. Kjøpte 4 thomasi ciklider fredag for vel en uke siden og nå oppdaga jeg frittsvømmende yngel!! Har plukket opp 15 stk som jeg har satt over sammen med tigerrekene. Så spennende!! De mo jo nesten ha lagt egg 2 eller 3 dagen hos meg?! Har stussa litt over hvor ivrig den ene var på å holde til ved rota på ene lotusen, men hadde overhode ikke mistanke om at det var noe på gang
Bilder thomasi yngel
Her kommer første bildene, var få yngel så noen har nok forsynt seg grådig - så at hun ikke var så veldig flink å passe dem - flere stakk av - så jeg sugde opp 15 stk. med hevert i håp om at noen skal overleve Så gøy!!!
Her skjer det om dagen!
De stakkars små lampeøye killiene ble i dag "oppdaget" av thomasiene og har hatt en stri tørn til jeg nå fikk fiska opp siste mann (alle 7 i god behold heldigvis) Godt det var mye flyteplanter å gjemme seg i i det karet (cornutaen er genial pga den lager en dyp skog å gjemme seg i) Måtte også fiske opp de små klovnkilliene jeg kjøpte i går som også hadde en stri tørn sammen med de større fiskene der oppi. Kjøpte 7 i går, men har bare funnet 6 som er redda. Alle går i 54 literen nå.

Mens jeg fiska dem over i 54-en oppdaga jeg for første gang formosa yngel i 54 literen Voldsomt som det yngler her om dagen gitt
skikkelig yngletid altså :p istedet for å spre det utover året
Det hadde vært litt mer praktisk ja Men skal ikke klage, det er kjempegøy! Får ta det som et tegn på at jeg gjør ting riktig og at fiskene trives godt
jeg har med vilje valgt meg fisk som ikke yngler så lett da jeg ikke har mye plass, men er selvfølgelig morro med yngel =D har sett ei gravid blue pearl hoe og

forøvrig får jeg ett heller morbid mentalt bilde av at du sugde opp yngelen... trenger visst en hjerne "vask" :p
Så gøy da Morsomt med rekeyngel!

Hehe sliter med det samme ja Du får reprogrammere .... slange... slange... slange...slange.....
Hmmm det hjalp kanskje ikke heller..... prøver igjen... hevert...hevert...hevert...hevert...!!!! Bedre nå?
Snufs... finner ikke igjen den siste klovnkillien, så den har nok avlidt ved spisningsdøden. Får håpe den skyldige thomasien får skikkelig dårlig samvittighet og ordentlig magevondt av forspisning! Slemme fisken!

En meget spennende helg i akvarieverdenen:

- Kampfisk yngelen som jeg flyttet over i 10 literenfredag ser ut til å greie seg fint
- Kampfisk paret har lagt nye egg allerede i dag
- Oppdaget Thomasi yngel - et par yngel går fortsatt med mamman i 180-en men ca. 15 flytter over til et av rekekarene (og forsvunnet inn i javamose, så regner ikke med å se dem på en stund)
- Sjøsatt lampeøyekilli yngelen i Afrika karet, men måtte fiske dem ut igjen da thomasiene "la sin elsk på dem"
- Kjøpt klovnkilli, men ørsmå så måtte fiske dem ut også (Slemme Thomasi fått seg en smakebit er jeg redd)
- Mulig lek på Channoidesene, venter i spenning
- Oppdaget første formosa yngel
- Ancistrus i 110 liter gravd seg grop under rot igjen (faktisk samme rot som ved forrige kull) og hunnen er rund og fin i magen

Definitivt ingen kjedelig helg selv om jeg har måttet holde meg i ro pga forkjølelse og bihulebetennelse!
Og da var resten av yngelen til thomasiene sporløst forsvunnet fra hovedkaret. RIP! Godt jeg fikk rappa over noen i ene rekekaret.
Men.. hannen er klar for ny runde, graver og viser seg frem - så kanskje det går bedre for dem neste gang. Får se om han får lurt med seg hunnen - hun virker bare litt halvinteressert ennå.

Atropersonatusene er blitt henta og er på vei til sitt nye hjem på Hamar. Eget kar står klart til dem så de får det nok kjempebra!

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap