Leifs verden (side 26)

Da har jeg hatt et alvords ord med småfisken.
Pluss et vannbytte og deilig mat,så får vi se.


Men lørdagskveld,får vel tusle ut i stua til tv n og et glass vin før leggetid..
frosken
Da har jeg hatt et alvords ord med småfisken. Pluss et vannbytte og deilig mat,så får vi se. Men lørdagskveld,får vel tusle ut i stua til tv n og et glass vin før leggetid..



Kjører vel ikke penest sånn til vanlig, men når jeg har fisk i bilen (fiskebil) kjører jeg pent for at ikke fisken skal bli slengt frem og tilbake og få hodet tømt for celler.... hehe. Ja håper du ga dem inn ei lekse som di der sent kommer til å glemme. Så da er det bare å vente egg i løpet av et par dager da......

Har selv hatt vannbytter og pumperensing i dag, samt mating med myggiser. Fant en ny ancistrus død i dag så spørs om di klorekene er litt røffe med di litt mindre ancistrusene. Er det en eller flere døde ancistruser i morgen, ryker klorekene ut. Høh oppføre seg sånn da : (

Ellers ikke noe nytt. Nå skal kvelden nytes med en kald AASS og det skal bli godt. God lørdagskveld
Skål for oss og fiskene
Ja skål for oss Frosken. I går fulgte jeg selv rådet jeg gav deg....
Fjernet di dverg ciklidene jeg kjøpte på auksjon fra hvert sitt cory karr.
30% vannbytte
matet med røde myggiser....

og i dag har jeg plukket egg igjen. Fleste parten i aeneus karret var spist opp så det ble bare noen få der, men i albino karret... ja der var det en del. Fra albino karret har jeg plukket egg 3x så langt i dag så ingen tvil om at dette funker Frosken ; - =)

LOFFA
Jada,jada skjønner poenget ditt
frosken
Jada,jada skjønner poenget ditt



Leser jeg en form for fortvilelse her Trine? Var jo bare så enkelt..... Skjønner ikke hvorfor disse ikke legger egg hos deg. Her var di ganske aktive og egg pluppet ut i hytt og pine. Men kan ta en prat med dem jeg og kanskje et lyn kurs????
*Hmmpf.*enkelt og enkelt.
Tok et bilde av de i hvetfall,og sa at hvis de ikke oppførte seg nå såå..
Er de ikke fine
frosken
*Hmmpf.*enkelt og enkelt. Tok et bilde av de i hvetfall,og sa at hvis de ikke oppførte seg nå såå.. Er de ikke fine :-D



Så kommer Loffa..... Javisst er dem fine Frosken. Er svært få corydoras som ikke er fine.... om noen i det hele tatt. Håper etterhvert på å kjøpe noen midre karr igjen og noen nye grupper i håp om oppdrett igjen. Har kikket på flere, men vanskelighetsgraden varierer veldig. Litt mer lesing/studier på cory må til....
I morgen kommer det 6 ancistrus til i hus, og deriblant minst et leikspar. Kommer også nye 20 aeneus som får godt selskap. Skal også denne helgen bytte substratet i c.albino karret. Skulle gjort det før i uka men har ikke hatt tid. Trenger sårt et lite karr til så får granske annonsene litt her etter et som ikke er alt for langt unna. Ellers ikke noe annet nytt enn at det har kommet noen nye div cory egg
Ja da er nye corydoras aeneus og ancistrus i hus og velplassert.... Aeneusene, de 20 jeg kjøpte privat er ungdyr og ser ut til å trives med de som var der fra før og de 4 nye store huene jeg kjøpte i butikken i går. Så nå er det livlig der etter at jeg hadde vannbytte og rikelig foring meg røde myggisser tidligere i dag.

Ancistrusene hentet jeg i dag og det er etter hva jeg tror 3 av hver, og iallefall ett leiksparr. Fikk også med ei hule og en god del yngel på kjøpet. Faktisk så små at posen fortsatt hang under. Antatt antall yngel er mellom 60 og 80 samt noen som ikke overlevde. Dette er gøy.... ;- =)

Ettersom jeg ikke ville blande disse ancistrusene med de jeg selv hadde fra før pga det nye leiksparret har jeg satt denne gruppen sammen med c. albinoene. Derfor tok jeg og renset opp i dette karret- tømte det og tok vare på 60-70%av vannet, byttet sand og vasket karret. Tok også ut en del planter slik at det ble plass til to ancistrus huler. Noe av yngelen har funnet veien inn i disse hulene, men meste parten er rundt i karret. Et vittig syn ettersom jeg ikke har hatt ancistrus yngel selv på en stund. Men selger sa det vanligvis var egg i hula omtrent før siste kullet hadde forlatt hula. Så her kan det bli mye yngel etterhvert.
Flere bilder

Vil samtidig takke Christoffer for kjøpet av ancistrusene og at jeg fikk med hula og yngelen på kjøpet. Virkelig fornøyd og glad. Hyggelig også å høre at fisken du hentet her tidligere i vinter gratis fortsatt lever og har det bra.
Yngel av alle slag vokser fort. For øyeblikket er det cory, Aeneus og Albino- Ancistrus, Guppy, Endlers og dverg ciklider. Guppyene er de som vokser raskest. Ancistrusene har blitt brune og yrer rundt i karret sammen med Corydoras Albinoene. Er vel ca 70 Ancistrus yngel, så det er et artig syn. Har ikke hatt frafall på dverg ciklidene enda, så det ser ut til at det blir en del der. Plukket noen få Aeneus egg i dag også. Venter spent også på nye kull med Ancistrus egg. Har en del voksne individer nå, fordelt på to karr.
Ja da ser det ut som det kommer en 720Liter i hus neste helg. Må bytte silikon, men tar litt nå og da så blir det vel ferdig. På vei hjem fra ettermiddagskift i gårkveld, over Hanekleiva traff jeg/så jeg ei GAUPE. Hva himmelens navn gjør ei gaupe i Hanekleiva egentlig? Bare 200 meter etter jeg passerte den, tok jeg to rådyr på fersken i å kline..... hehe så iallefall slik ut. Alle var vi like forfjamset iallefall, og di spratt til side.... Ser ofte rådyr over der når jeg jobber kvelden, men ei gaupe da gitt. Må være en som bare streifer da jeg aldri har sett gaupe på disse trakter. Blir en del jobb med karrene her i helgen ettersom jeg blir borte fra søndag til torsdag. Skal på landsmøte som rep for Buskerud NNN i Oslo. Rekker akkurat hjem igjen til møte i akvarieklubben hvor det venter iallefall 5 nye corydoras albino. Har mistet 2 stk Aeneus de siste dagene uten å vite hvorfor. Noen yngel er vel såppas store at di kan flyttes til hovedkarret når jeg er hjemme igjen. Ellers ikke noe nytt annet enn at jeg gleder meg til å få et stort karr i hus igjen
loffa
På vei hjem fra ettermiddagskift i gårkveld, over Hanekleiva traff jeg/så jeg ei GAUPE. Hva himmelens navn gjør ei gaupe i Hanekleiva egentlig? Ser ofte rådyr over der når jeg jobber kvelden, men ei gaupe da gitt. Må være en som bare streifer da jeg aldri har sett gaupe på disse trakter.


Så kult!! Jeg opplevde akkurat det samme for to mnd siden i Sør-Trøndelag. Vi kom kjørende og langt borte i horisonten så vi noe vi trodde var en katt el.l. Det merkelige var at den flyttet seg ikke før bilen var virkelig nærme. Den hoppet ut i grøftekanten og ble faktisk stående å se på oss i veikanten, så vi fikk studert den skikkelig. Personlig har jeg aldri sett Gaupe på nært hold før. Selv den i Kristiansand Dyrepark har aldri vist seg de utallige gangene jeg har vært på besøk der. Utrolig vakre dyr!
Så moro med gaupe og rådyr

Ellers har jeg tatt bilde av sussebassene som skal flytte snart:





[External Image]
frosken
Så moro med gaupe og rådyr :-) Ellers har jeg tatt bilde av sussebassene som skal flytte snart: [IMG]http://akvaforum.no/images/forum/12970_090327004650_1.jpg[/IMG]



Ja det var virkelig gøy. Har ikke sett gaupe siden jeg var på Langedrag for flere år siden. Skjønne dyr. Ja sussebassene skal få selskap her sammen med de andre albinoene. Blir vel til å ha ciklider og en gruppe ancistruser i 720L. Blir nok noen uker til den er klar her, men tar tiden til hjelp. Da har jeg hatt 375L og 500L. Nå blir det en 720L. Neste blir vel basseng i hagen daten min....... Da kan du jo komme å bade med meg Frosken... eller hva?? Hehe. Eller skal vi ta en tur sammen i 720L når den står ferdig???Ser frem til å se deg igjen og omgås ditt gode humør og ditt blide åsyn. Alltid en glede det Frosken
Tar med snorkel og svømmeføtter jeg når hagedammen står klar
Gleder meg til ny date,har ingen grunn til å være sur da vettu.
frosken
Tar med snorkel og svømmeføtter jeg når hagedammen står klar ;-) Gleder meg til ny date,har ingen grunn til å være sur da vettu.



Om det ikke snør i morgen skal jeg begynne på hagedammen for dette vil jeg ikke gå glipp av ;- =)
Med en sprø galing som meg på akvamøtene er det nødt for å bli mange smil og noen ristinger på hodet.
Får vel grave i hagen bak huset da så vi blir litt skjermet for omverdenen. Ikke godt å vite hva du skal dykke etter.....

Får vel rote meg til sengs. Var oppe tidlig i dag og jobbet sent. Men blir vel å ligge å tenke på hvordan 720*n skal være, etter at handelen gikk i boks nå i kveld. Åh som jeg gleder meg. Nå tok ole lukkøye meg......
Hæh,har du sett ut?
Det snør.........Og det kommer mye.Jaja,da får vi vente enda lengre ut på våren da,så vi får utsette skattejakten inntil videre.
frosken
Hæh,har du sett ut? Det snør.........Og det kommer mye.Jaja,da får vi vente enda lengre ut på våren da,så vi får utsette skattejakten inntil videre.



Ja du skulle bare vite hva skatter jeg har frosken.... rødme. Jaja vi får smøre oss med tolmodighet. Har hentet guttungen på skolen da det er helgen min igjen. Vi skal bytte vann på alle karrene, slamsuge og rense pumper samt litt ekstra rydding av akvarierom og annet. Svigers kommer på besøk og da skal det være fint vet dere. Mulig jeg legger ut litt bilder fra karrene senere
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap