Revestrekenes akvarieverden (side 26)

Jeg har prøvd å ta noen bilder av ynglene i boksen nevnt i forrige innlegg. De går på rådasand 0,4-0,8 mm så da kan dere jo tenke dere hvor små de er, og det grønne som ser ut som vasspest er javamose

[External Image]

[External Image]
Dette regner jeg med er en venezuelanus, de er ganske så mørke i starten

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Plussmedlem
Kjenner at jeg gleder meg til mine Orange lasere er kjønnsmodne nå.. Da håper jeg virkelig at de starter å legge egg! Corydorasyngel er jo bare så utroolig skjønne!
Kanskje på tide med en liten oppdatering her... har brukt de siste dagene til å forberede papirmølla til årets første dachshundutstilling og den var i dag så nå har jeg fri ))

[External Image]
Jeg knipset noen bilder av Corydoras sp C134 her om dagen, disse har vi hatt siden april 2009. Det er utrolig hvor langt ned i sanden de får bartene sine

[External Image]
C134 er gyllengråbeige i kroppsfargen og de eneste tegningene er den sorte masken, den fargeløse stripen på "skuldra" har alle sammen, første gang jeg så det trodde jeg det var en skade helt til jeg så at alle var slik. Fine er de.

[External Image]

Jeg så forresten 4 oiapoquensisyngel svirre opp og den langs ruten for litt siden, det er nok flere yngel i det karret enn jeg trodde
Flotte nærbilder som vanlig! ;-D

Det nærmeste jeg har kommet en sikker dato nå er 23. februar.
Det er mulig at det blir dagen før også, men det er iallefall en av disse datoene
Det passer ihvertfall best for meg for da har jeg vinterferie.
Jeg håper inderlig at det passer for deg også for jeg gleder meg til å få noen skjønne grønne i hus nå.
Jeg forelska meg nesten i fiskene dine. Pga bilde nr 2 *ler* Nydelig!
[External Image]
Bilde tatt 16/1

[External Image]
Samme type yngel knipset i dag, en uke senere, jeg er spent på hvilke art det er
Den ser ut til å få prikker

Morsomt og se at de fremdeles har "rompetroll" hale..
[External Image]
De første Caudimaculatus-eggene klekket for 6 uker siden og nå begynner de virkelig å ligne sine foreldre
I dag henger det mange små comptayngel på rutene i 240-liter'n Jeg skal fange dem inn og fóre dem opp i eget kar, de vokser raskere med den metoden har jeg funnet ut.
Det er utrolig morsomt og følge med i tråden deres. Utrolig mye flotte bilder, og ikke minst utrolig flotte coryer dere har.
Tusen takk for det Lena Jeg er nok ikke så flink til å skrive lange tekster om fiskeriet vårt, men tråden er grei å bruke som en huskeliste for meg selv. Og så må jeg jo ha et sted å legge ut fiskebilder ))
Jeg må vel på sikt lage meg en personlig tråd her jeg også? Er nå endelig i gang med rom til karene og reolen jeg kjøpte av dere, skal bli godt og få alt samlet i kjelleren. Tror ting blir litt lettere og att jeg fåt igjen litt inspirasjon da. Nå er alle kar nedgrodd av alger og ting ser slettes ikke ut her. er ikke sånn att man får lyst til og vise frem ting. Men jeg fikk reker i posten i dag. 5 White Pearl som skal bo i en 14l på kjøkkenet. blir moro og følge dem
Så fint at du er i gang med akvariekjelleren din Lena, det er veldig greit å ha alt samlet i reol eller ihvertfall i samme rom Vi har jo den ene reolen i stua, ellers er resten i den andre enden av huset. Jeg bytter vann i stua en dag og i resten av karrene en annen dag så går det så greit så Du må lage deg en tråd og skrive om fiskeriet ditt, og legge ut noen bilder av de nye rekene.

Legger inn et bilde av en bitteliten H. contradens som har tatt plass på et vallisneriablad

[External Image]
Åh...
De contradensene er så søte! Jeg må nok ha sånne etterhvert
sissimor
De contradensene er så søte! Jeg må nok ha sånne etterhvert ;)

De er kjempesøte som små, flotte som voksne og greie å holde i akvariet

Legger inn et dårlig bilde av vår enslige Ancistrus sp, L107, vi må nok få tak i flere slike også Denne er bare ca 6 cm lang med halen så jeg er usikker på om den er for ung til å bestemme kjønn, blir den hele 18 cm som voksen så er den nok det. Den har ihvertfall ikke antydning til barter enda
I går var det vannbytte- og mygglarvetid i stuereolen...

[External Image]
C. oiapoquensis i matfatet

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Jeg så ihvertfall 7 yngel i oia-karret (fra microbestadiet til 6-7 uker gamle) så det er tydelig at de voksne ikke spiser alle eggene sine

I morgen er det auksjon i Oslo så nå skal det gjøres klart til pakking av fisk og planter. Nå er det litt overfyllt i noen kar her så da er det greit med en slik fiskeauksjon Vi skal ha med oss endlers med lokasjon, leksgrupper med C. green laser og C. venezuelanus. Yngel av H. contradens og ancistrus sp. "super rot" + et lekspar med slike ancistrus, og to Dekeyseria sp. L052... og endel planter. Vi må nok stå opp kl 04.00 skal vi rekke å pakke alt sammen og rekke frem til Oslo i tide ))
Ja det blir nok litt av et stress på morran, men kan jo fange og bevare fisken i bøtter med ei luftpumpe over natta, slik at man i det minste slipper innfanging på morran.
Ja vi må nok fange inn noe fisk i dag, andre går i egne kar fra før så da er det jo enkelt og greit. Plantene pakker jeg i kveld tenker jeg, men vi har ett par timers kjørevei så vi må tidlig opp uansett
Gårdagen ble lang, men hva gjør vel det når man har det ålreit, det er sosialt på fiskeauksjon Vi stod opp kl 05.00 for å pakke fisk/planter og rekke å være i Oslo kl. 10.00. Auksjonen var lang med over 1000 objekter, vi var vel ikke ferdige før 19.30 og hjemme igjen i ti-tiden på kvelden. Vi fikk solgt alt vi hadde med til gode priser, selv kjøpte vi ikke så mye men noe ble det da... fiskefór, en pose med Cryptocoryne willisii, to poser med haugevis av Japan Blue endlers og en pose med tre fine Corydoras polystictus... og en roteboks til Atle, full av luftpumpeutstyr, en kraftig og stillegående pumpe, ørten koblinger, slanger m.m

[External Image]
Jeg legger inn et hodebilde av en polystictus, vi tror kanskje det var en hunn og to hanner i posen, ellers får vi prøve å få tak i flere slike Jeg har faktisk ønsket meg disse siden jeg så en annonse fra Bergen her på AF så det var jo bare kjempeflaks at noen dukket opp på auksjonen
Tilfeldig bekjentskap
© Viggo Gausvik
Reklame for plussmedlemskap