Black_flys akvarier i Trondheim (side 26)

Tusen takk for hyggelig besøk og fiskeprat ,alltid kjekkt å få deg på besøk

Håper det blir oppdrett på Ancistruser nå da
Sølvi Gullaksen
Tusen takk for hyggelig besøk og fiskeprat ,alltid kjekkt å få deg på besøk:) Håper det blir oppdrett på Ancistruser nå da ;)


Tusen takk for god kaffe, fiskeprat og hundekos. hehe.
Ja håper jeg får de til. Hun er iallefall aktiv og spiser av glasset

Får klekke ut en idee med miljøskifte som vi snakket om for corydorasene.

Det synes jeg du bør prøve på ja ,de orange laserne burde kunne trykke ut noen egg nå etterhvert
Glemte foresten å spørre deg om du ville ha noen gulrot-planter?
I så fall kan jeg sende deg noen om du vil .
Sølvi Gullaksen
Glemte foresten å spørre deg om du ville ha noen gulrot-planter? I så fall kan jeg sende deg noen om du vil .


Vi får ta det på auksjonen.
Handlet i går kveld 2 nye L-107 av Frode Storheim og fikk litt mer informasjon om arten. Alltid gøy å se akvarieriommet og storkaret.

Rett etterpå gikk turen til Rune Birkeland og handlet noen flotte grenmaller av sorten Rineloricaria SP Argentina. Får håpe den snart kommer inn i databasen.

Utrolig gøy å se det store akvarierommet til Rune og gleder meg til å komme tilbake på besøk.

[External Image]
Bilde fra Rune sin annonse.
Heldige dere som har slike fine fisk tilgjengelig. Har siklet litt på Frode Storheim sin annonsen selv.. Men det får nok bli med drømmen!
Rineloricaria sp argentina
Rineloricaria SP Argentina

[External Image]
afinis og Rineloricaria
[External Image]
otto og banjomalle i skjønn forening
[External Image]
liker å suge seg fast på glasset
Rineloricaria sp argentina 2
Rineloricaria SP Argentina 2

[External Image]
Sitter jeg helt i ro, ser han meg ikke.
[External Image]
se hvor flink jeg er til å skjule meg. Ingen som ser meg.
[External Image]
nam nam. algekule smaker godt
Rineloricaria sp argentina 3
Rineloricaria SP Argentina 3

[External Image]
ciklide far vil også være med på foto.
[External Image]
Speil speil på veggen der.....
[External Image]
ikke noe svar å få. jaja får slurpe i meg litt alger da.
For en søt og arti skapning ;D
sissimor
For en søt og arti skapning ;D


ja ikke sant. Utrolig snodig og flott.
Fikk kjøpt 6 stk i går kveld. De fleste har funnet seg til rette i jungeldelen.
Egg i pygme karet
Pygmene har lagt egg. Ser ett i javamosen.

[External Image]

[External Image]
Synes jeg ser flere egg i mosen jeg

Artige fisker du har fått deg og
Flott at fiskene falt i smak.
Det er jo en liten godbit dette da og ikke mange som har tilgang på denne arten.
Flott at de ser ut til å trives. Viktig å få spredd arten også.
De er ikke så veldig vanskelig å holde og en fisk du helt sikkert får glede av.

Bare hyggelig med besøk av andre akvarister, så føler en seg ikke så alene og sær som når ikke akvarister kommer på besøk...

Vi snakkes..

Rune Birkeland
Flott at fiskene falt i smak. Det er jo en liten godbit dette da og ikke mange som har tilgang på denne arten. Flott at de ser ut til å trives. Viktig å få spredd arten også. De er ikke så veldig vanskelig å holde og en fisk du helt sikkert får glede av. Bare hyggelig med besøk av andre akvarister, så føler en seg ikke så alene og sær som når ikke akvarister kommer på besøk... Vi snakkes..


Hehe. Var virkelig flott i rommet ditt da. Kunne vært der hele kvelden, men lovt meg bort til samboer. hehe måtte hente henne etter trening.

Hvis du har mer info om arten så sier jeg ja takk. Også hvis du kan få laget en profil.
Sølvi Gullaksen
Synes jeg ser flere egg i mosen jeg ;) Artige fisker du har fått deg og :)


Ville ikke rote for mye, mens de holder på med slikt. Så lekstendenser igjen før jeg skulle legge meg. Så får se når lyset slår seg på.

Men først sage sage og tilpasse overskapene til kjøkkenet.....
Ble litt fisk i går også.

180 literen: 13 stk Riotetra/Flammetetra Hyphessobrycon flammeus de fleste ser ut som bilde 2. Vil det si hanner?

[External Image]
bilde fra akvaforum sin artsdatabase

Kjøpte også av TonjeR her på forumet en Bunocephalus coracoideus Tofarget banjomalle til 180 literen.


[External Image]
bilde fra akvaforum sin artsdatabase

Til 63 literen kom to stk Parotocinclus jumbo Pitbullpleco L-nummer: LDA25

[External Image]
bilde fra akvaforum sin artsdatabase

Flame tetra fire tetra ~ von rio tetra - hyphessobrycon flammeus
Flame Tetra Fire Tetra ~ Von Rio Tetra - Hyphessobrycon flammeus

info fra animal-world.com

The coloring of the Flame Tetra, also called the Fire Tetra or Von Rio Tetra, is generally silver in the front but becomes a fiery red on the back, especially at the base of the fins. When they are exposed to a lot of disturbances, they become very timid and their coloring will pale. They don't always show off real well in pet store aquariums where they are exposed to a lot of activity, and for this reason are not the most popular of tetras.

To keep them best in your aquarium, provide them with a pleasant envorinment with friendly tankmates. Once the Flame Tetra is established in a calm aquarium they become very active. They are no longer timid and are a very pretty fish. They are happiest in a school of 6 or more and do best if kept with other smaller fish in a peaceful environment. They are hardy fish and are very easily bred. As a matter of fact, they are recommended for a beginner that wishes to experience fish breeding!

Distribution:
The Flame Tetra, also called the Fire Tetra or Von Rio Tetra, was described by Myers in 1924. They are found in South America in coastal riversin Eastern Brazil, around Rio de Janeiro where they feed on worms, small crustaceans, and plants.

Status:
The species is not listed on the IUCN Red List.

Description:
The Flame Tetra is a deep bodied fish with the typical tetra shape. They are silver in the front but becomes a fiery red on the back, especially at the base of the fins. There are two black stripes that run up and down behind the gills and they have a blue eye ring.

Size - Weight:
These fish get up to 1.5 inches (4 cm).

Care and feeding:
Since they are omnivorous the Flame Tetra, Fire Tetra, or Von Rio Tetra will generally eat all kinds of live fresh and flake foods. To keep a good balance give them a high quality flake food everyday. Feed brine shrimp (either live or frozen) or blood worms as a treat.

Water Region: Top, Middle, Bottom:
These fish will swim in all areas of the aquarium.

Acceptable Water Conditions:
Hardness: to 25 ° dGH (prefers 10 °)
Ph: 5.8-7.8 (prefers 6.5 to 7.0)
Temp: 72-82 ° F (26-28 ° C)

Social Behaviors:
The Flame Tetra is a good peaceful fish recommended for all community aquariums. They are happiest in a school of 6 or more and do best if kept with other smaller fish in a peaceful environment.

Sexual Differences:
The male has a blood red anal fin while the females is lighter and sometimes yellow. The black tip on the pectoral fin is seen only on the female.

Breeding/Reproduction:
The Flame Tetra, Fire Tetra, or Von Rio Tetra are egg layers. See the general description of how to breed egg laying fish in Breeding Freshwater Fish.

Availability:
The Flame Tetra, also called the Fire Tetra or Von Rio Tetra, is readily available.

Author: David Brough. CFS.

[External Image]

Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap