Anders' vannverden (side 26)

Plussmedlem
Så kult Kristian! Gjett hvem som skal se på da!

Haha, hadde vært morsomt hvis jeg kom på TV med mine akvarier da :P Men man skal vel være heldig
Inaktiv bruker
Ja, nå har jeg sett på nett tv denne episoden det er sån et akvariemøte funker ja, da må jeg jo nesten dit hehe.
på noe møte en stan noen gang!
ja det var en flott episode
Gleder meg veldig til det blir norge rundt her
hehe!
Mvh Kristian.
Takk for den Anders og Erik
Plussmedlem
Det er tross alt en uke siden (og litt over det...) siden nå jeg medisinerte pandaene. De ser egentlig fine ut. Skikkelig vakker cory-art, ingen tvil om det Ingen kløe har jeg sett, og de spiser som forsåvidt før også med glupende apetitt! Med en gang larvene kommer dalende ned, hopper de fram Men man ser fortsatt på flere av dem at sykdommen har herjet, da på den måten at ryggfinnen er ganske herpa fortsatt på noen. Hvor fort vil den vokse ut igjen etter at fiskene har blitt friske? Jeg syntes det er litt rart at ingenting skjer med den heller, den vil ikke gro ut igjen. Men det ser ut til at bartene gror! De hadde fått dårlige barter også, men disse ser ut til å gro ut igjen nå. Jeg er nesten sikker på at det var dårlige bakterier i bunnlaget som førte til sykdom i dette akvariet. Forhåpentligvis er jeg helt kvitt det nå. Men altså, vil ikke halefinnen gro fort ut igjen ved frisk fisk?

Gullfiskene har også startet leksesongen sin Jeg tittet litt bort på akvariet dems når jeg våknet i dag, og jeg så at hannene føk etter hoa i en fart uten like! Gullfiskers fart kan virkelig bli stor. Dumt jeg bare har en hue nå, det kan kanskje bli stressende for henne? I den farta de har ser det sånn ut! :p
Nå vet jeg jo ikke om dette vil skje med finnen på pandaen din.Men jeg har en
Sterbai som har en ryggfinne som ikke er helt som den skal ,den mangler litt finne på midten. Dette har den hatt så lenge jeg kan huske og har hatt den i ca. 6 år. Fikk en gang et svar at dette kom av at den hadde hatt en bakteriell infeksjon en gang og dette var da arrdannelse på dette.
Har jo ingenting å si for fisken sin del ,den er bare ikke perfekt for å si det sånn.
Men det kan jo godt være at din blir helt fin igjen,men det vil vel kanskje ta litt tid.
Plussmedlem
Jeg tror faktisk jeg har en fisk (eller kanskje to) som mangler litt "midt" på ryggfinnen også.

Takk for svar, det kan jo være at arret etter dette alltid vil være der.
Plussmedlem
I dag har jeg fått tilbud om akvarierom.

Foreldrene mine har funnet ut at de vil pusse opp det rommet som en gang var et kjøkken. Det rommet er i den andre delen av huset vårt, og det kjøkkenet bruker vi jo ikke. Det rommet er et slags gjennomgangsrom for å komme inn til stue nr. 2 i huset, som også brukes veldig sjelden. Dette rommet er altså ikke det rommet jeg hadde tenkt ut, og vil heller ikke bli et kun akvarierom. Det vil også bli det nye datarommet. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg ble ikke helt i hundre noe som jeg burde blitt. Det vil liksom ikke bli mitt akvarierom. Det er absolutt jeg som bruker PC'en desidert mest her i huset, men det rommer er ikke det jeg ønsket mest. Jeg ville helst ha et rom som ikke var sånn sett for noen andre enn meg, og helst ikke et gjennomfartsrom. Men selvfølgelig er det noe å tenke på, jeg har jo sjansen nå! Jeg har for tiden gitt litt opp å mase om det rommet jeg hadde tenkt ut, og de er ganske bestemte på at de vil ha det til garderoberom. Men jeg har jo forsåvidt lagt en plan...

Så jeg skal tenke hardt på det. Men sånn som ting er i dag vil jeg helst ikke ha det. Det kan sikkert bli flott med akvarier her inne, det er ikke det. Plassen der er større enn på det rommet jeg tenkte på som var et soverom før.
Tror det kan være lurt å ta imot det tilbudet Anders, det er jo vann og avløp på et kjøkken

Skjønner jo at du helst vil ha et rom som er bare ditt selvfølgelig.... :/
Plussmedlem
Det som spørs litt er om vi fortsatt skal ha noen vask der Vannet tas ut vinduet uansett, men så er det det som skal oppi... det MÅ uansett bli iskaldt vann, da varmtvannsberederen til denne delen av huset ikke er på.
Ikke så mange på din alder(eller uansett alder) som har et sånt tilbud da
Synes du burde gå for det jeg ,kan jo være at det byr seg en annen mulighet seinere men dette virker for meg som et veldig godt tilbud
Plussmedlem
Jeg ser absolutt ikke bort ifra at jeg sier ja, men må først prøve å forhandle litt og prøve å få de til å gå med på at jeg tar det andre rommet i stedet. Noe vil nok skje uansett
Har du bestemt deg? ; )
Lenge siden du har skrevet noe her : )
Inaktiv bruker
Ja, nå venter vi i spenning her!
Plussmedlem
Dere gjør det, ja? Ingenting er bestemt enda, og det kan ta litt tid. Men forandringer blir det nok uansett- enten det ene eller det andre rommet

Og Erik: etter å ha sett i Emil sin tråd skjønner jeg jo hvorfor du ikke har oppdatert tråden din. Men har sett en slik "feil" på andre brukere også som fortsatt oppdaterer tråden sin, og tenkte at det bare var en feil, rett og slett. Og har jo fortsatt funnet tråden din. Men DA skjønner jeg, hehe

Ellers, som dere ser, har jeg vært mindre aktiv i det siste, ganske mye. Og da har vi en god grunn, og det er våren! Det er vel min unnskyldning denne gangen
Jeg skal prøve å få tatt noen bilder, det vil si, jeg har prøvd å ta bilder, men det skal vel ikke være lett når fiskene bare forsvinner når jeg vil ta et? :P Jeg trenger speilrefleks... da vil jo alle bli fotografert!
Og når det er perfekt å ta bilde er jo ikke kameraet der. Her om dagen lå en adolfoi i en super posisjon for et bilde, jeg kunne gå foran akvariet uten at den forsvant, og den lå på et sted som var perfekt for et bilde. Det kunne blitt en super avatar på AF! Men hva var det jeg ikke fant da?

- KAMERAET, FOR SVARTE!!! Det er bare så usannsynlig typisk.
Haha! : )

Jeg har det alltid klart :P
Har jo tre kameraer da og en far som er fototgraf så av og til stjeler jeg kameraaet hannes :P
Plussmedlem
Jeg tenker jo en del på akvarierommet for tiden, og tror nok at dette blir noe jeg kommer til å takke ja til. Det betyr jo ikke at det er en løsning for alltid akkurat, heller, hehe

Hvis ting blir sånn, kan det hende jeg prøver å lage en ny tråd, da jeg kan starte helt fra begynnelsen av igjen Åh, det skal bli deilig å slippe alt det ekstra styret med å ha det på mitt eget rom! Ikke bare det, men det tar plass, og bråker... det nye/brukte filteret bråker alt for mye. Jeg får mer og mer lyst på en reol til eller noe i stedet.
Jeg elsker surkle lyden!!

Sliter av og til med å få sove uten surklingen :P
Plussmedlem
Aqua360
Jeg elsker surkle lyden!!


Jeg er enig, surklelyden er slett ikke verst Men når en skulle tro at det var en eldgammel lastebil som stod og gikk inne på rommet bli det ikke like behagelig. Det durer, altså, ikke bare surkler :P
Plussmedlem
Akvarieromplanene er mer eller mindre bestemt, så jeg regner med at jeg takker ja til tilbudet Det er et ganske stort og bra rom, med masse lagringsplassmuligheter. Eneste jeg ikke liker så veldig er at familie-PC'n skal stå der inne, men jeg tenker selv, hvor kresen skal jeg egentlig være? Det er ikke mange 13-åringer som får (nesten) eget akvarierom

Jeg vil i planleggingsfasen også prøve å få inn en reol til. Jeg ønsker ikke ha storekaret lenger, for stort til mitt bruk Så hvis det ordner seg, har jeg utrolig lyst på en reol med et par litt større kar, 160 litere eller noe. Tviler på at jeg får råd, men ofte noen gode tilbud på rubrikk. Utfordringen vil bli å kjøpe en ny reol for pengene jeg selger 230 l for, så det er hvertfall ikke sikkert at det kan bli så store akvarier som 160. Me fær sjå, hehe
Skal gå nå og knipse noen bilder av rommet.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap