Sissis våte drømmer (side 26)

Linda & Ove
Som har skilt lag med [URLBLOCK1]en gang i en fjern fortid....

Oi, du fant du
Elsker gåter, veldig moro! Bare vi kom på riktig spor står det til og med litt i basen. Veldig vakker liten fisk. Sukk. Ønsker meg reol! Reoler! Godt vi ikke har plass :o)
1000 mini-reker :d
Eller ihvertfall føltes det sånn...

Ved vannbytte i Asylet fant jeg ut at det var på tide med en liten filterrens, for det var såvidt fluvalen sikla. Tok filteret ut i bøtta, og skviste det godt (modifisert Fluval 2+ med blåfiltermatte). Bøtta ble stående en god stund etterpå, og da jeg skulle tømme den ut, kom jeg på at jeg kanskje burde sjekke om det hadde blitt med ei reke eller to, bare sånn for sikkerhetsskyld...

Og der var det jaggu ei lita grønn ei! Prøvde å fange den, og oppdage da ei lita rød, og enda ei , og enda ei... Det krydde av micro-reker av begge farger i mudderet! Endte med å helle av det meste av vannet, for så å tømme mudderet over hornbladen... Helt umulig å sortere ut så små reker

Regner med at de hadde sittet og plukka på svampen, og ant fred og ingen fare, og der kommer jeg og skyller dem ut i ei bøtte! Makan.
Nå har jeg lest gjennom omtrent hele tråden din En veldig koselig tråd! Ble skikkelig inspirert av bakgrunnene du har laga. Skikkelig fine ble de. Om jeg får et større kar til etterhvert tror jeg jeg skal prøve meg på noe sånt. Hehe bare så synd at jeg ikke har plass i leiligheten. Finnes det superstillegående pumper så jeg kan ha et stort kar på soverommet? :P
Snufs...
Kom hjem fra rehab i dag, og titta spent inn i kara. Så ikke Guri Honninggurami da jeg dro på søndag, og har vært litt bekymra. Det hadde jeg tydeligvis grunn til, for hun er vekk... Lette grundig etter henne, og fant en død, liten fisk. Det var Mini-sutte, så nå er jeg dobbelt lei meg

Trodde jeg så en død channoides-hann også, men da jeg skulle plukke den ut, så var den heldigvis ikke det. Er ikke helt sikker på hvem av oss som skvatt mest, men det var ihvertfall et gledelig sjokk.

Sjekket for ammonium og nitritt, og testene var heldigvis fine. De andre fiskene ser ut til å ha det bra, men det er veldig trist med Guri og Mini-sutte...
Her skjer det jaggu ting gitt
Hvordan går/ gikk det med plantene du henta hos meg?
Wargtass
Her skjer det jaggu ting gitt:) Hvordan går/ gikk det med plantene du henta hos meg?

Joda, det har gått fint med de fleste vallisneriaene. Og pistian trives for å si det sånn
Huffameg. Snufser med deg! Særlig den lille knerten. Håper helgen blir god likevel :o)
Plussmedlem
Kondolerer med død fisk. Alltid trist.
Ja, det er fryktelig trist med død fisk. Det er jo "bare" en fisk, men det hjelper ikke. Jeg blir lei meg. Og Henning er på evig leting etter dama. Han er blek og stressa, og svømmer hektisk rundt overalt i hele karet...

Legger ved et bilde av Channoideshannen som leker "spill død". Er det rart han lurte meg i går? Han har ligget sånn flere ganger i dag, for så å plutselig kaste seg ut i strømmen fra utblåset. Egentlig er han veldig aktiv til at han tygger...[External Image]
Velkommen Gurine!
Syns så synd på Henning at jeg tok en tur på dyrebutikken. Orket ikke se ham blek og stressa på evig leiting...

Nysgjerrig som han er kom han fram da jeg satte aklimatiseringsboksen i karet, og hva fikk han se? Dame!!! Han farget ut på få sekunder, og danset rundt boksen. Så søt atte! Men han syns det var en smule frustrerende at den søte frøkenen ikke kom etter når han prøvde å lokke henne med seg ;D

Håper virkelig alt går bra, selv om hun ikke har vært i karantene. Hun gikk sammen med en livlig gjeng sjokkiser, så håpet er der...[External Image]
Det må da være mulig å få frisk fisk i hus, hun ser så fin ut at vi bestemmer at det går bra. Henning tar nok godt vare på henne :o)
Det er yngel i Godteskåla! Regner med at det er en channoideshann som har spytta.
Blir spennende å se om noen overlever denne gangen ;D
Gratulerer! Veldig spennende med disse små, nesten som en slags eksamen :o)
Linda & Ove
Gratulerer! Veldig spennende med disse små, nesten som en slags eksamen :o)


Ja, det er kjempespennende! Etterhvert må jeg nok ordne meg "spyttbakke", slik at jeg kan prøve å fore opp et kull...

Ved vannbytte i Godteskåla i dag bestemte jeg meg for å gå til krig mot andematen. Tok ut alt jeg fikk med, inkludert all pistian. Skylte noen pistia godt og slapp disse oppi igjen, for disse vil jeg jo ha... Skal si det ble lyst i karet

Må gjøre noe i Rio`n i morra, for der er det alt for mange svarte tuster. Evig kamp dette
Gleder meg til å se de nye karene dine på onsdag :o)

Lurer på om du vil ha thiara winteri sandsnegler? Kan ta med noen om du vil ha noen litt anderledes sandsnegler. Bare om du vil altså, hehehe.
cara79
Gleder meg til å se de nye karene dine på onsdag :o) Lurer på om du vil ha thiara winteri sandsnegler? Kan ta med noen om du vil ha noen litt anderledes sandsnegler. Bare om du vil altså, hehehe.


Gjerne det! Disse er jo mye finere enn de vanlige
Skal bli koselig å treffes igjen...
Lek :D
Tydelig at Henning setter stooor pris på ny dame, for nå leker de! Er så flott å se dem, der de danser rundt verandre. Så tar hun seg en liten pust i bakken, mens han febrilsk samler egg, og så er det på`n igjen med ny spiraldans...

Typisk at de leker rett før jeg skal bort, men Henning pleier å gjøre det sånn, slik at jeg ikke har mulighet til å sanke egg og prøve meg på oppforing. Men de leker vel flere ganger kanskje?
Gunnar perlegurami stjal egga til Henning
Sånn ar han aldri gjordt før... Hm... Prøvde å redde et par egg, og ha de over til blårekene i Barnehagen. Blir helt sikkert ikke noe ut av det, men da har jeg ihvertfall prøvd...

Tok stort vannbytte i Rio`n i dag, og luka skikkelig. Fjerna masse med svarte tuster på...
Sommerfugldamene har flæsha skikkelig mot hverandre i dag, men ser heldigvis ikke noe jaging. Håper de fortsetter å være venner, for det er jo ingen hanner der.[External Image]
Og et par bilder fra Ungdomsklubben...
Venezuelansene liker også pasta [External Image]
Neontetra er egentlig ganske fine...[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap