Det var en gang et lite akvarium... (side 26)

Plussmedlem
Takk for hyggelig (som alltid) selskap... Litt morro at det denne gangen var jeg som glemte meg bort så vi måtte ta neste avkjøring.. :-p

Guppy'ene var Red Cobra, kom fra Tsjekkia forrige uke. Fantastisk farge på de...

Her koppes og ominnredes det til den store gullmedalje nå. 3 kar som måtte tømmes og ominnredes, og vi som ikke engang skulle ha fisk i dag...

Fine de nye cory'ene du kjøpte, spennende å se om du får lek på de da...
Godt å se at det er flere som går på dårlig oppdatert autopilot når man skal kjøre og prate samtidig i bilen. Rekker med en dame hos meg da, kone, datter eller datterdatter.

Thor er skummelt god til å selge, særlig når han har lette bytter på besøk i butikken :p. Han værer kjøpssignal før man aner at men her sendt dem.
530
Thor er skummelt god til å selge, særlig når han har lette bytter på besøk i butikken :p. Han værer kjøpssignal før man aner at men her sendt dem.

Hehe...jeg tror nok jeg er i kategorien "ekstremt lett bytte" I hvertfall når det fristes med corydoras, da forsvinner jeg gjerne inn i en sånn kjøpsrus og kommer ikke til meg selv før jeg er hjemme
Vet at jeg selv blir ganske så 'i min egen lille verden' når jeg er i slike butikker men idag er jeg ganske sikker på at det minst var 2 andre som var verre enn meg.......
til en hyggelig forandring.
Men noe ble det jo på meg oxo.
Pennefiskene mine er nå lykkelige med å ha fått 4 nye venner å stå sammen med mens de gule små søte danio'ene virkelig var mye flottere når de kom i mitt kar.
Og nok en gang takk for plantene!
Jeg kan tenke meg at danioene er vakre nå ja, de var jo fine allerede i butikken enda de da var litt bleke.
Er laser'ne fornøyd med det nye selskapet da, eller har du de i karantene?
Synes det var smart at du "befisker" karene etter fargekombinasjoner som passer
Nå har det blitt riktig så trivelig i karantene-karet, guppyene har blitt varme i trøya, og coryene veksler mellom å surfe i vannstrømmen og vimse bortover frontglasset.
De har denne "Tjoho, vi er i nytt kar!" oppførselen, og det er så koselig å se på.
De virker overstadig lykkelige

Jeg har prøvd meg på noen bilder av de nye guppyene, men det ble ikke stort å skryte av, jeg tror kameraet mitt rett og slett har blitt slitent, for det blir verre og verre å ta bilder med :/

Jaja, jeg får håpe på en hard pakke under juletreet

Guppy-hannene....fargen er ikke helt riktig her, de er litt mer røde.
[External Image]
En av hunnene
[External Image]
Adolfoi på tjo-og-hei-ferd gjennom karet
[External Image]
Nei akkurat på slik fisk så bruker det å gå greit uten karantene og egentlig aldri hatt noe tull heller kanskje pga mine litt ekstreme vannbytter...
Eller bare flaks?
I alle fall fungerer det fint heldigvis.
Fått sendt meld til moderator så jeg snart får begynt å skrive litt om mine daglige opplevelser men enn så lenge får Milo legge inn litt for meg.
Ett sted må en alltid begynne...
Spennende! Gleder meg til å følge med på hva som skjer hos coryene dine
Ble sittende litt på kjøkkenet og se på sverddrager hoe som føder i den hjemmesnekkra utgaven av ett kasse med nett jeg fortalte om.
Under svinset de 3 adolfiene lykkelig uvitende om hva som skjedde....
Og vips datt en liten baby i hodet på den ene sorte Cory'en som ble tydelig forskrekket over opplevelsen...
Idag har det blitt sjokokake oxo så jeg ikke skal få klager på å bruke for mye tid på kjøkkenet uten 'resultater'
Haha Jeg synes jeg ser den forvirrede coryen: Hvor kom den fra liksom?!
Steller akvarier og baker kake, det er flink husmor det, sånn skal det være

L144-hannen min har funnet seg plass i den ene hula i tillegg til at han passer på de andre hulene også, farer ut som en villmann hvis noen vil inn noe sted
Hunnen sitter utenpå hula og venter på invitasjon ser det ut til....får håpe barteliten skjønner hintet nå da.
Hehe stolt eier av 3 nye boliger ja
Ja vi får håpe på småtasser snart hos deg oxo.
Her fant min kjære ur at ungdommene av de rød har lagt hele 4 egg i hulen men ikke så flink far ennå for han forlater hulen innimellom for mat må han ha.....
men veldig ung ennå da så blir vel flinkere med alder'n.
Plussmedlem
Marita Ekdahl
Steller akvarier [I]og[/I] baker kake, det er flink husmor det, sånn skal det være ;)

Var en god grunn til at reolen hennes ble satt på kjøkkenet... :-p
milo
[QUOTE=Marita Ekdahl]Steller akvarier [I]og[/I] baker kake, det er flink husmor det, sånn skal det være ;)

Var en god grunn til at reolen hennes ble satt på kjøkkenet... :-p

Hmmm....tror jeg skal vise mannen i huset dette innlegget jeg, da får jo han en god grunn til å la meg ha akvarier på kjøkkenet :b

Litt bedre farge på disse nå, cervinusene er visst lysgrå når de ikke er blekskremte

[External Image][External Image]
Det er alltid like spennende å rusle ned på akvarierommet dagen etter man har fått ny fisk, det er jo ikke godt å vite hva som har skjedd i løpet av natta, og jeg er alltid like redd for å bli møtt med synet av fisk med buken i været.
Sånt skjer jo, det er ikke alle som tåler tilvenning og flytting like godt.
Men her har det altså gått bra, så langt, og alle virker i fin form

Jeg grubler litt på om jeg kanskje skulle flyttet en cory-gruppe opp i juwelen etterhvert, en jeg ikke skal ha oppdrett på, for det hadde vært koselig å ha noen coryer å se på her oppe også...
Men så var det dette med l-mallene da, de kan jo være litt grinete mot coryene når de vimser respektløst rundt hulene deres :/
Hmm...får tenke litt på den

Jeg har lest litt rundt om C. cervinus nå på morningen, det er jo viktig å sette seg inn i hver art man har, det er jo små forskjeller på noen
Ser at i basen her er det bare et bilde av disse, så jeg har fått cervinusene til å stille som modeller og knipset noen bilder med den lite samarbeidsvillige mobilen. Det ble noen bilder som kanskje kommer gjennom nåløyet og jeg har sendt inn et av de for godkjenning.
Mine cervinus er også lysere enn de som er avbildet fra før, og det kan jo være greit å ha eksempel på variasjoner innen arten

Her er et av bildene av de nye, vakre [External Image]
Det var jo ett kjempefint bilde!
Og så vakre de er nå som de ikke er avskrekket lenger.
Alltid spennende å se hvordan ny fisk klarer seg når de flytter, jeg selv sjekker gjerne litt for ofte at alt er bra de første dagene...
Cory og maller går oftest greit sammen, kun hatt en slem malle med hule som tok en cory som forvillet seg inn i hulen hans når han lå på egg.
Så er det gså det da at uansett akvarie, hva er det vel uten en liten søt gjeng som roter rundt i sanden?
Ja, jeg savner sånn å ha coryer i nærheten
Det blir litt tiltak på en måte når man må traske helt ned i kjeller'n for å ta en titt. Men det er veldig greit å ha oppdretts-karene på eget rom da.

Tror egentlig agassizii'ene kunne passet i selskapskaret, de gjør jo mest ut av seg sånn utseendemessig.
Jeg skal prøve med de, så fort jeg har flyttet ferdig alle salvatorisene.
Himmel for en utfordring de fiskene er, de må bare ha en veldig høy intelligens, det er ikke snakk om annet, for de vet at jeg skal ha tak i dem. Uten tvil!

Jeg må ha med et bilde til jeg, det er en av cervinusene som er en anelse mørkere i fargen, litt sølvaktig.
Og litt ukomfortabel, stakkars, ryggfinnen liksom dalte ned i sakte film mens jeg zoomet inn [External Image]
ja ikke alltid de stiller villig fremfor kamera her heller.
Er helt enig med deg i at Salvatorene er smarte for her holdt de seg langt unna håven når det ble fanget fisk i det akvariet...
I dag har jeg gjort en utrolig idiotisk tabbe nede på akvarierommet
Det var litt småkaldt der nede på morgenen så jeg satte varmovnen på full spiker der, mens jeg gikk ned i barnehagen med småtten.
Meningen var jo at jeg skulle ned på rommet og mate fisk og skru av ovnen igjen når jeg kom hjem etter 10 min....

Sånn ble det ikke, for når jeg kom hjem lå det hentemelding fra posten om at pakken min med fisk hadde kommet, og da glemte jo jeg hele ovnen og hastet avgårde ut i snøen igjen :/
Når jeg kom hjem igjen ble jeg opptatt en stund med disse småfiskene i pakka, flesteparten var nemlig døde, det var bare tre stk. igjen det var liv i så jeg glemte jo selvfølgelig alt annet da..

Det var først noen timer senere, da jeg skulle ned med de nye fiskene som hadde overlevd tilvenning til varme fra isvannet de gikk i, at jeg husket varmeovnen jeg hadde satt på.
Det var hett der inne ja...
Yngelkaret står på øverste hylle i reolen, oppunder taket der all varmen stiger, og det har heldekkende topp som jeg aldri bruker lyset i for den varmer opp vannet alt for mye. I dag hadde jeg satt på det lyset en stund for å studere de nyeste eggene....og jeg hadde glemt å skru det av

Altså, varmen i rommet og det lyset hadde gjort at tempen i yngelkaret sto på 34,5 grader!
Jeg turde ikke titte inn i yngelkaret en gang, jeg bare slokket lyset, åpnet døra for lufting og løp opp trappa.
Jeg hadde ikke lyst å se flere døde fisk, i hvertfall ikke mine egne små yngler, og jeg kunne jo ikke gjøre noe fra eller til heller, vannet må bare kjøles ned mens jeg krysser fingrene for at noen har klart seg i varmen.

Så i dag har jeg forårsaket både frossen fisk og kokte egg.
Det skulle ikke vært lov å være så vimsete og i tillegg ha ansvaret for levende vesener. *himle med øynene*

Plussmedlem
Huff da, det var ille... Håpe det har gått nogenlunde bra da?

Var det de fiskene du snakket med oss om du fikk?
Plussmedlem
Huffameg, det er så fort å glemme! Det er typsik meg også, og glemme slike små-ting som fort blir til store og fæle ting...

Det skjer alle, men utrolig leit er det, og noe man irriterer seg over hvis en har mistet fisk.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap