Slik begynner det og sånn skal der utvikle seg (side 26)

Det med huler var kult! God idé
Inaktiv bruker
Ja, ser for meg at mosen gror over dem på en måte og man ikke ser de stygge rørene, bare fisker som bor i dem og noen hull. Tenker kanskje Gobyer.
Nice Det synes jeg du skal gjøre! Hvis du gjør det så vil jeg se bilder!
Inaktiv bruker
Tror jeg må gjøre det. Men som sagt før det blir varmere ute.
Så da kan jeg bestemme meg om det skal bli ål kanaler inni også.
(Rør som går bak veggen fra åpning til åpning eller mallehuler nederst. Mye jeg må tenke på.
Inaktiv bruker
Sitter og ser litt på Ebay, fant ut at de som jeg kjøpte plantene av har netting på tilbud!
2 dollar og noe. Billig! Så har de mose på tilbud også.
Men jeg må vente til det blir varmere, i dag var det -10C ute! :O her om dagen hadde vi +15c og pissregn! :O
Det er begynt å komme fluer ute, så jeg ser frem til mandag, da skal jeg fiske etter mygglarver i tjernet her i nærheten. Det er noen planter nedi der som ser ut som de kan trives i akvariet.

Jeg fant Kuhlii egg idag! Men da jeg skulle ta bilde var kameraet fritt for strøm! -.- Finner ikke laderen og nå er eggene borte! Men det er masse pygmeus yngel og den nye rota er DEKT med nye egg! Glad jeg har kjøpt frossen artemia!
Inaktiv bruker
De pygmeusene de pygmeusene. :P Produktive små skapninger, de har dekket ALLE veggene i akvariet da mener jeg DEKKET med egg. :O Etter at jeg begynte å fore med Artemia så ble de veldig produktive. :P Jeg ser ikke så mange yngel om dagen, men de er så små at det er ikke rart. Når det blir kveld og jeg lyser med lommelykta så svermer det, har ikke anelse hvor mange det er... :O
De har jo nesten uendelig med gjemmeplasser. :S
Hm, lurer på hvor lang tid det skal ta før de blir store som foreldrene.

Den ene sorte neontetraen har fått (Zebra striper...) Aner ikke hva som kan være galt, men den spiser som en amerikaner og det ser mest ut som pigmenter, Går i ett med gresset?

I mårra er det vannbytte hos dem så da blir det spennende og se om rota flyter opp... :P Jaja, nå er det snart natta, er så kjedelig å sitte våken alene, kaninen har sluttet å leke "hvor høyt kan jeg hoppe" Nå ligger hun langflat utover gulvet og snorker som en gammel mann... :S
Inaktiv bruker
Glemte å legge til et bilde av akvariet! Men nå blir det litt kanin kosing, så natt lysing så kommer john blund og sier god natt. "Tror jeg"
[External Image]
Inaktiv bruker
Nå kjenner jeg at usikkerheten kom rennende. Selv om jeg har sett at pygmeusene har lagt egg så ligner denne kuhlii yngelen på cory yngel! ;O
Eller, på noen av dem iallefall. :S
Kuhlii
[External Image]

Pygmeus
[External Image]
Inaktiv bruker
Tss. Er ikke alle som tar det så tungt at det er vannbytting i dag... :P
Hun kom å beit tak i buksa mi får å dra meg bort, så fulgte jeg etter og da datt faktisk et bilde ned fra veggen rett bak meg... Synsk kanin?

Sitter og vurderer om jeg skal plokke ut ALT av ting og fisker i akvariet 70L og flytte Pygmeusene dit, siden det neppe blir noe guppyer der... :P Så skal jeg få bort de gullfiskne... Det er stygt å si det men jeg er lei av dem og de er kjedelige. Greit at man får litt kontakt med fiskene, men har man prøvd å se en gullfisk inn i øynene? Er ikke mye som sier at det er noen hjemme der... :P
Uansett har de for dårlig plass og det liker jeg ikke. :P
Har også vurdert om jeg skal gjøre det om til Reke og snegle karr, er ikke sikker, skal diskutere det med Kaninen og Kjæresten min... xD
Så om noen vil ha de to gullfiskene så kom å hent dem GRATIS! :P Jeg ser heller at de får et bedre hjemm en at jeg skal prøve å selge de å at de skal gå i et lite karr. Greit de er ikke så stor enda, men det kan jo være frodi akvariet er så lite... :/ Men jeg må si at 70L er det akvariet med klarest vann og minst algevekst. Er det fordi jeg kjører to filter eller om det er fordi lyset suger, aner ikke men det er ikke så nøye for er bare fornøyd med at det er så klart vann.

De merkelige dyrene jeg så i gårkveld i 128L er borte nå som lyset er på, eneste jeg ser er Øksefiskene og de 3 sorte neontetraene.
Blir bra når jeg får flere Tetraer og yngelene er blitt store.

Ser mørkt ut for saltvanns akvariet... Pengboka sier nei og karmaen sier nei , men jeg vil... Snakket med leverandør, de klarte å knuse det første akvariet de hadde skaffet. eneste som overlevde var ene glassplata. Var en tetting som kjørte en gaffeltruck i det... Amatør...

Nei, nå er det tilbake til vasking av hus. ;P
Inaktiv bruker
Glemte å legge ved bilde av Møffin som tar livet helt Piano! :P
Kanskje det er meningen at du skal ha saltvann senere i livet? Når du en dag kanskje har et eget stort hus med stoooor plass - sånn tenker jeg om det å ha større akvarie en dag generelt, hahha. går vel gjennom golvet her om jeg har noe tyngre.

haha fiin kanin, - ja kanskje hun aner fare før det skjer?

Inaktiv bruker
Heheh :P Tja, det er mulig, tror bare jeg må vente med det iallefall, for sparepengene går nå til mat og jeg tjener så lite at det er ikke rom for sparing.
Huff, men kommer jeg over et billig saltvansakvarium som jeg har råd til så slår jeg til.

Her er det ikke mulig at noe går gjennom gulvet, betong gulv i en kjeller er ganske solid ;P (Selv om de som har lagt gulvet ikke har brukt avrettermasse...) :S
Så herlig Møffin!

Ønsker meg saltvann selv, det gjør pappa også. Vi snakket med en på akvarietmagasinet når jeg kjøpte kampfisk, han mente et 100liters saltvann akvarie med litt fisk og koraller ville koste ca 35 000 kr, er dette langt unna sannheten?
Inaktiv bruker
Det er alt etter merke. Jeg skaffer lett saltvann til 4-5 tusen på 100L Så jeg skulle betale 7-8 tusen for 450L man må bare velge riktig plass å handle på.
35 000,- for 100L var vannvittig pris Sjekk her Billige saltvannskarr

Nå skal jeg bestille karret for seg selv og utstyret skaffer Bodø båt og fritid Zoo, så da blir utstyret 3500,- og selve karret 2500,- Så kommer frakt i tillegg på karret.
Så er det salt, sand og koraller som mangler. :P
Hehe, preaching to the choir her altså, her er det også ganske labert med penger, arhhhg, herregud gleder meg til jeg begynner på jobb igjen, skal jobbe så innmari mye!! skal jeg noen gang ha saltvann så måtte det minst være 300 - 400 liter syns nå jeg, så man kan ha plass til store koraller det er så vakkert!
Inaktiv bruker
ja jeg skal ikke ha mindre enn 400L
Inaktiv bruker
AH! Her skjer det NADA! Ingenting er forandra.

Har så lyst til å finne på noe kreativt i akvariene, enten gjøre 70L om til saltvann eller fikse moseveggen i 54L å skaffe masse Pygme Gobi eller bare vanlig gobi.
Klarer ikke bestemme meg...
Uansett så er ikke pengeboka samarbeidsvillig... Lønn på fredag! :P med 60Øre på konto så skal det bli fint med lønn!
Inaktiv bruker
Nå er 54L akvariet klar for silikon det skal jeg og kjøpe på Fredag! ;P
Det er det verste jeg har sett av silikon jobb! trengte ikke kniv engang, var bare å pilke litt på den og dra, :P Så nå er det tapet sammen så det ikke faller mer fra hverandre! Så får vi se da, om jeg kommer over noen rør som jeg kan lage huler av, og kanskje litt myggnetting som jeg kan bruke når jeg skal lage mosevegg.
lever kuhlii yngelen enda???
Inaktiv bruker
Spør du meg så spør jeg deg. :P Har lagt masse Catappablader i bunnen så de lettere kunne gjemme seg, så jeg ser hverken Kuhlii ene eller Pygmeusene. ;P Ser av og til noen små hoder som stikker frem, men de er voksen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap