- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 27)
Tropheus Bilder (side 27)
Postet 22.02.08 kl 13:59
Postet 22.02.08 kl 14:05
ja sånn har jeg også gjort det i alle år.Roger KaasaPH en varierer faktisk fra 7,5 til 9,5 i Tanganyikasjøen. Jeg viser også her til gamle gode ciklidblader med historier av de som har vært der. En klump med utah ice liggende og ett par spisesjeer med natrium bikarbonat ved vannbytte fungerer bra for meg.
Postet 22.02.08 kl 14:35
Postet 22.02.08 kl 14:59
Postet 22.02.08 kl 22:13
Postet 22.02.08 kl 22:37
Dem har jeg solgt, og kjøpt meg 50 stk voksne og fabrikken er i gang he-hebadat[QUOTE=Magnar Langeng][QUOTE=badat]Hyggelig at du er innom siden her Magnar. Har Pembaene dine blitt store eller?
Jøss. Det gikk fort med de små Pembane. Nå 50 store og 45 av dem er hunfisk? Du må snart kjøpe flere kar du da? fordeling vet jeg ikke, det holder med de 30 stk karra jeg har .
Postet 23.02.08 kl 12:56
Postet 24.02.08 kl 20:38
Endret: 24.02.08 kl 20:40
Postet 24.02.08 kl 22:52
Postet 24.02.08 kl 23:29
Ja Kristian. De har vokst godt, har en fin kroppform og delvis voksens farge. Noe av dem har begynt med lek, men det blir bare lek.
Så du kan tenke deg å dra over fjell igjen da Stig. Hva slags fisker som frister deg nå da? Jeg har ikke flere kar ellers så det hadde vært fin med en gjeng Red Molliro. En større reol er under planlegging. Jeg får vente litt å se hva som byr seg i nærmest fremtid. Ellers så må jeg gi disse to bort før de lager hybride her i huset. Vet om en som har arten i Oslo.
Ps! Legg bilde av Red Molliro'ene dine ut da Stig.
Så du kan tenke deg å dra over fjell igjen da Stig. Hva slags fisker som frister deg nå da? Jeg har ikke flere kar ellers så det hadde vært fin med en gjeng Red Molliro. En større reol er under planlegging. Jeg får vente litt å se hva som byr seg i nærmest fremtid. Ellers så må jeg gi disse to bort før de lager hybride her i huset. Vet om en som har arten i Oslo.
Ps! Legg bilde av Red Molliro'ene dine ut da Stig.
Postet 26.02.08 kl 19:41
Endret: 26.02.08 kl 19:42
Er det noen av dere som har kjennskap til denne instant cichlid salt, er det så at fikser både ph og gh. Ellers går jeg enda å venter på disse modulene, så ingen fisk i karet enda.
Postet 28.02.08 kl 21:14
Jeg bruker den ved siden av både Gh og Kh. De sørger for andre mineraler i vann og erstatter ikke Gh og Kh. Du skal ikke ha så mye av den i vannet. Følg dosering nøye. Ellers så er du ikke nødt til å ha den i vannet. Det er bra nok med Gh og Kh. Bare de "kresne" som bruker den. Utah Ice, som Roger bruker, duger også, for den inneholder rikelig med mineraler.
Postet 28.02.08 kl 22:26
På tide med en oppdatering fra nord. Det gikk skeis med BTN greia, det var woodrock som kom. Så da blei Aquarock bakgrunnen stående. Vi har nå fordelt fiskene, og jeg har nå Kirizane og Nils Pembaene. Dette siden jeg har det minste karet, tok jeg den minste gruppen som også er minst av vekst. Så får vi se hva tiden bringer. De er jammen ikke enkle å få tatt bilder av. Jeg vet ikke, men synes de ser lovende ut, mye gult i de.
Postet 05.03.08 kl 23:55
Endret: 05.03.08 kl 23:58
Postet 06.03.08 kl 00:58
her er noen flotte fisker også:
http://www.youtube.com/watch?v=xppXsB6yKAg
http://www.youtube.com/watch?v=xppXsB6yKAg
Postet 06.03.08 kl 01:00
Postet 06.03.08 kl 19:35
Postet 06.03.08 kl 22:57
Se her ja blitt litt fart i tråden igjen. Da er det vel på sin plass og fortelle at jeg har nettopp kommet hjem fra sverige med 30 stk tropheus sp. "black " bulu point f1. Endelig klart å fått tak i kirsebær.
Hadde lovet meg selv å begrense fiskebestanden før flytt til nytt hus, men kunne ikke dy meg når jeg fant ut at det var kirsebær til salgs.
Det skal sies at de er i det minste laget syntes jeg personlig, men med god foring skal de nok vokse seg store og fine. De største er ca 3 cm.
Noen som har noe godt råd til hva man skal bruke som for til disse små? For å få bra tilvekst på de?
Hvordan går det med dine kirsebær Kristian? Noen nye bilder kanskje?
Og sier som alle andre fine kiriza Bengt, de vil du nok få mye glede av.
Hadde lovet meg selv å begrense fiskebestanden før flytt til nytt hus, men kunne ikke dy meg når jeg fant ut at det var kirsebær til salgs.
Det skal sies at de er i det minste laget syntes jeg personlig, men med god foring skal de nok vokse seg store og fine. De største er ca 3 cm.
Noen som har noe godt råd til hva man skal bruke som for til disse små? For å få bra tilvekst på de?
Hvordan går det med dine kirsebær Kristian? Noen nye bilder kanskje?
Og sier som alle andre fine kiriza Bengt, de vil du nok få mye glede av.
Postet 07.03.08 kl 00:30
badatKiriza ser lovende ut. Hvor blitt det av Pemba da?
Jo, ser for meg at disse kan bli bra. Nils har pembaene. Har ikke noen innredning enda. Hadde sett for meg en masse flotte steinformasjoner, men er vel ikke det lureste med såpass mange fisk(24) i en 325 liter. Det kan vel fort bli rockn roll når de vokser seg til om de har for mange plasser som skal forsvares. De spiser bra, og foretrekker tetra framfor osi. Hva mener dere om og variere på foret ? eller bør man bare holde seg til en type.
Postet 07.03.08 kl 10:47