Lettere øvet nybegynner :) (side 27)

Aha, da får jeg studere nærmere. Men hvordan vet jeg at det er riktig flekk og ikke bare *bæsj* ;D
Tror det er 3 damer og to herrer av stjernene, men skal ikke si sikkert da de ikke er veldig villige til å la meg se dem.

Kommer nok til å være lite her inne fremover, da jeg skal sette igang med å lese sagaen om isfolket (en gang til Har lest den iallefal 2 ganger før, men margit sandemo skriver så herlig at jeg kan lese det hun skriver om og om igjen. Leiter oxo etter en novelle jeg mener hun skrev, nemlig barnebruden. Leser så mye at jeg ikke lenger har kontroll på det jeg har lest. Elsker og drømme meg vekk i andres historier, for hvem vet, drømmer kan bli virkelig
jeg har vel lest isfolket minst 10 ganger de siste 15 årene... begynner å bli en stund siden sist da :p
Godt jeg ikke er alene om å synes det er en praktfull serie. Litt fantasy, litt reality og en god dose spenning.
Jeg skulle virkelig ønske den serien kunne blitt gjort om til film, tenk noe så spennende, bare de gjør det skikkelig så, i ringenes herre og harry potter stil ;D
Kos deg med bøkene da. Jeg må vel si at Star Wars-bøkene er anbefalt lesing og, de går veeldig mye lengre enn det som man ser i filmene
Galemor
Godt jeg ikke er alene om å synes det er en praktfull serie. Litt fantasy, litt reality og en god dose spenning. Jeg skulle virkelig ønske den serien kunne blitt gjort om til film, tenk noe så spennende, bare de gjør det skikkelig så, i ringenes herre og harry potter stil ;D

Disse leste jeg også for veldig mange år siden og syntes de var veldig spennende. Det som ofte skjer når man først har lest boka/bøkene og så ser filmen er jo at man blir veldig skuffet dessverre:/ Du får uansett kose deg med bøkene nok engang
Jeg leser og leser, blir nesten sur fordi jeg må avbryte for å fylle kroppslige behov, som å spise, sove ol. Verste er å måtte reise på jobb istedefor å være hjemme og lese. Tar ca 3t på en historie, på en vanlig dag rekker jeg to bøker før leggetid, nå har det desverre vært møter og slikt på jobben, så da har jeg ikke kommet så langt. Skal begynne på nr 16 idag, det er jo bare 47 bøker så
Nå skal jeg begynne på bok nr 26, men det har snødd her, så på mandag kom jeg meg nesten ikke på jobb engang. Er et evig styr med parkering til bilen når det er så usikkert om det kommer snø eller ikke, for kommer det snø sliter jeg plutselig veldig, kanskje jeg ikke kommer opp bakken når jeg skal på jobb osv. Har suset med å sove over forskjellige steder, men idag tror jeg nok jeg skal reise hjem (til hytta) og sova der. Kanskje det til og med går ann å kjøre helt til naboen nå??
selg bilen og kjøp deg traktor;p
Ta opp lån og kjøpe ATV med 4x4.
Eller bli med på jakten på kjærligheten, få deg en kjekk bonde med traktor :P
Joa, er jo kikkelig bondeemne jeg, har tross alt godt på melsom vgs, som er kjent som bondeskole.
He he, ja og så bor du jo i skogen
Har dere fått mye snø der i dag?
Ja her har det snødd masse hele helga og hele uka egentlig, meldt mer oxo. Er vel rundt 40-50cm med snø nå.
Blir mye måking idag, må ta taket og bilen må graves frem slik at jeg slipper det imorgen tidlig. Får vel ta et bilde av snøen her før jeg begynner å ødelegge med måkinga mi
Fiskene fikk vannbytte idag, noen dråper vitaminer og litt røde mygglarver, så nå koser de seg, men de habrosusene jeg har her er jo så knøtte små i forhold til de som bor i 375l hos min mor. Gleder meg til å få dem "hjem", altså hit. Venter bare på 85l som sanne låner, lurer på om jeg skal la pygmeene gå sammen med kirsebærrekene i 30l, de er jo ikke akkurat de coryene som er så mye på bunn, men jeg vet ikke, den sandgrusen jeg har oppi der minner om knust glass, ikke noe for ømfintelige corybarter altså.

Har mistet 3 perler (som jeg vet om) og de har lissom blitt helt sånn hvite inni, det ene var en voksen hunn med rogn, de to siste mistet jeg etter forrige vannbytte og de var mindre. Sett noe hvite kryp på glasset som minner om fuglelus, kan det være innvolsparasitter som dreper rekene?
De som er igjen ser heldigvis ut som de skal, gjennomsiktige med blåskjær.
Litt fiske og reke bilder, flotte gabonreka mi kom faktisk frem en tur, det var morro og måtte dokumenteres.
Pangio shelfordii i to varianter, eller jeg tror bare en av dem er shelfordii.
Da er jeg endelig ferdig med sagaen om isfolket, 47 bøker som hver tar ca 3t, det blir rundt 140t det. Det er rundt 6 dager det med lesing non stop, oi :S

Nå er det bare vannbytte i 45l igjen, har fylt på i 30l og byttet 3l i 20l.
Hos perlene har jeg ved flere anledninger sett to minier, jeg innbiller meg oxo at alle de små greiene som spretter rundt inni der er en blanding av pitte små reker og vannlopper. Helst håper jeg jo at det er rekeyngel.
Fant oxo ut at de hvite greiene jeg har trodd var sneglebæsj viser seg å være mark, digre grå langsomme ormemark.
Har jo hatt planarier før og de ligner ikke disse, nei langt ifra. Planarier er tynne og beveger seg ganske kjapt med slangelignende bevegelser, mens disse kvalme greiene jeg har nå er tykke og treige, de minner rett og slett om druknede marker eller innvolsorm.
Er masse kryp i akvariet der, men det har vel noe med at det ikke er særlig bevegelse i vannet, den luftpumpa gjør jo ikke særlig mye ut av seg. Det er bobler som går rett opp, hadde jeg ikke vært så redd for mine dyrebare små rekeryngel skulle jeg satt inn en pumpe for å få litt bevegelse i vannet.

Lurer på hvordan det er å fore med kokt torskerogn til fiskene jeg??
Da var det byttet ut litt vann hos fiskene oxo, måtte rense pumpa, den gikk så dårlig nå at den ikke fikk bort hinnen på vannet. Der reddet jeg ut en liten kirsebær som flyttet over til 30l.

Fikk hentet 85l som jeg hadde lånt sanne, igår. Det skal bli fint å få satt opp den og hentet fiskene som bor hos mamma og ha de her. Da kan mio få tilbake 54l oxo.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap