- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 27)
Hvorfor ikke ha en bildetråd med sneglebilder? (side 27)
Postet 19.05.09 kl 14:32
Den tiden jeg hadde sandsnegler la jeg aldri merke til hvor artige ansikter de hadde, jeg så bare den vanvittige mengden (det er utrolig hvor fort 6-7 snegler blir til tusenvis). Eller, jeg burde ikke si "den tiden", for nå har det plutselig dukket opp sandsnegler igjen i et av småkarene mine. Hvor de kommer fra, aner jeg ikke. Jeg har ikke hatt sandsnegler i huset på noen år. Jeg kan ikke si jeg hoppet i taket av glede da jeg oppdaget at sandsneglehusene rørte på seg og levde. Men nå får jeg i hvert fall sjansen til å se om mine også har søte sandsneglefjes. De du avbilder er i hvert fall utrolig søte.
Postet 19.05.09 kl 14:49
Ja de er utrolig søte og fine i skallet også. De andre jeg har som jeg kaller big nose er enda større men ser akkurat ut som alle de andre sandsneglene. De er så morsomme å se på når de kravler frem med nesen som må borti absolutt alt den kommer borti. I sulle karet så fjernet jeg alle sansneglene for de var ikke nedi sanda i det hele tatt. Jeg tror de innbilte seg at de var suller for de oppførte seg likedan som dem. Mine må ha det veldig godt for de blir kjempestore syns jeg. Noen av de vanlige sandsneglene er nesten 4 cm lange og det syns jeg er stort. De spiser jo mye god mat også da. ....)
Her er tre bilder av søte gule suller.....
Her er tre bilder av søte gule suller.....
Postet 19.05.09 kl 18:00
Postet 30.05.09 kl 16:03
Se på disse nydelige kjempe eplene. De to første bildene er av samme snegle. Det første bildet så sluker ho en stor wafer mix i en jafs. Det andre viser hvor stor den er i forhold til den lille tassen den lukter på. Den er så fin med den mørke foten. Den ser nesten nifs ut.Det siste er også av en ensfarget men denne er bare barnet enda, selv om den er som en fullvoksen eplesnegle. Denne har lys fot og er så nydelig å se på.
Postet 04.06.09 kl 00:15
Det første er også av en kjempe eple. Syns den så så komisk ut for den snurper sammen hele ansiktet så den ser ut som et skrukketroll..
2. her er et nydelig farge eksemplar av en posthornsnegle. Har funnet to stykker som er like intense blå og svarte i foten og hatt i et eget kar. Så håper jeg får frem den klare fargen i flere.
3. Her er en rosa hann eple som leker seg med en liten stripete kjempe eple.
2. her er et nydelig farge eksemplar av en posthornsnegle. Har funnet to stykker som er like intense blå og svarte i foten og hatt i et eget kar. Så håper jeg får frem den klare fargen i flere.
3. Her er en rosa hann eple som leker seg med en liten stripete kjempe eple.
Postet 04.06.09 kl 00:20
1. og 2. bilde er av en av mine store pagoduler som faktisk ikke er fult så lat som de andre store. Jeg tok to stykker og flyttet de over i 25 litern på kjøkkenet. Den ene stor og den andre liten. De er nå like aktive begge to heldigvis. Hadde også oppi 4 små sullebeibier for å se om de vokser fortere i et lite kar der det ikke er så mange om beinet.
3. er av en av mine nuuuudelige lyse gule suller. Disse er jo bare til å spise opp så nydelige er de.
3. er av en av mine nuuuudelige lyse gule suller. Disse er jo bare til å spise opp så nydelige er de.
Postet 04.06.09 kl 00:25
Postet 04.06.09 kl 00:36
Inger Anne[QUOTE=Heidi Ingdal]Disse er jo bare til å spise opp så nydelige er de.
...escargot...
Den blå posthornsnegla di var utrolig vakker, forresten! Jeg har ikke sett en slik før, ikke den fargevarianten.
Har hatt noen før også som har vært helt knall men de kunne hatt antydninger av svake prikker i seg eller litt rødskjær. Disse er bare helt uten innblanding av andre fargenyanser både i skall og kropp. Så håper at jeg klarer å beholde den intensiteten i de. Det vil vise seg når de får avkom. ...Spennende er det ihvertfall.
Postet 04.06.09 kl 00:53
Postet 07.06.09 kl 14:07
Endret: 07.06.09 kl 14:09
Postet 07.06.09 kl 14:13
Postet 09.06.09 kl 02:30
Postet 09.06.09 kl 02:35
Postet 09.06.09 kl 13:38
Endret: 09.06.09 kl 13:38
Postet 09.06.09 kl 14:06
Postet 15.06.09 kl 02:06
Postet 15.06.09 kl 02:10
1. Denne eplesneglen er så nydelig i fargene. Den er både lilla, grønn og gul.
2. Her er java tornsnegle. Sjekk den lange "nesen". Den er så rar når den strekker den ut og utforsker alt rundt seg.
3. Her er den på vei opp glasset. Den har forresten veldig stor fot i forhold til sullene og pagodullene.
2. Her er java tornsnegle. Sjekk den lange "nesen". Den er så rar når den strekker den ut og utforsker alt rundt seg.
3. Her er den på vei opp glasset. Den har forresten veldig stor fot i forhold til sullene og pagodullene.
Postet 19.06.09 kl 00:34
Postet 19.06.09 kl 00:40
1. Her er en av mine nye suller som jeg hentet i dag. De ble lagt på en tallerken og denne var veldig nysgjerrig på hva som var under tallerkenen. Den ser så pussig ut når følehorna ligger klistret inntill hodet på den.
2. Her er den nye med de rare følehorna. Nydelig kropp på den.
3. Her er en av marisa eplene som jeg slapp oppi malawikaret hvor kjempe eplene går. De vokser som bare det oppi der. Det ser ut som det går bra med de to sortene sammen med malawifisk. Har noen epler oppi der også men de vokser ikke så veldig fort ser jeg og de ligger mye skjult på dagtid men kommer frem om natta. Det er vel også tryggest for dem.
2. Her er den nye med de rare følehorna. Nydelig kropp på den.
3. Her er en av marisa eplene som jeg slapp oppi malawikaret hvor kjempe eplene går. De vokser som bare det oppi der. Det ser ut som det går bra med de to sortene sammen med malawifisk. Har noen epler oppi der også men de vokser ikke så veldig fort ser jeg og de ligger mye skjult på dagtid men kommer frem om natta. Det er vel også tryggest for dem.
Postet 19.06.09 kl 00:56