- Hjem
- Forum
- Personlige akvarieblogger
- Da er jeg i gang (side 27)
Da er jeg i gang (side 27)
Postet 04.05.13 kl 22:37
Postet 04.05.13 kl 23:04
Postet 09.05.13 kl 19:54
Rett før vann bytte i ett av akvariene i dag hørte jeg drypping
Fikk virkelig skrekken og var sikker på at akvariet oppe i trappa hadde lekkasje.
Lette febrilsk etter hvor det dryppa, ned i kjelleren, så ingen ting langs veggen der det mest naturlig ville renne. "drypp drypp" gikk helt ned i kjelleren, der fikk jeg vann i hodet. Hvordan kan det ha kommet så langt fra akvariet. Det kom igjennom trappa, sprang rett opp igjen for å se hvor det rant og begynne å tørke opp. og evakuere akvariet. Heldigvis minste pia hadde satt fra seg drikkeflaska si uten å skru på toppa skikkelig, så vannet rant utover trappa gjennom og ned i kjelleren.
Oh det var så deilig at jeg ikke klarte å bli sint på henne heller
Litt tørkepapir og 3 til 4 dl var historie.
Ellers målte jeg konduktivitet i akvariet før vannbytte, resultatet var 103 microsimens. Litt mindre enn kranvannet som jeg hadde målt til 110 microsimens.
Skal teste regnavann eter vært også.
En spennede dag som akvarist.
Fikk virkelig skrekken og var sikker på at akvariet oppe i trappa hadde lekkasje.
Lette febrilsk etter hvor det dryppa, ned i kjelleren, så ingen ting langs veggen der det mest naturlig ville renne. "drypp drypp" gikk helt ned i kjelleren, der fikk jeg vann i hodet. Hvordan kan det ha kommet så langt fra akvariet. Det kom igjennom trappa, sprang rett opp igjen for å se hvor det rant og begynne å tørke opp. og evakuere akvariet. Heldigvis minste pia hadde satt fra seg drikkeflaska si uten å skru på toppa skikkelig, så vannet rant utover trappa gjennom og ned i kjelleren.
Oh det var så deilig at jeg ikke klarte å bli sint på henne heller
Litt tørkepapir og 3 til 4 dl var historie.
Ellers målte jeg konduktivitet i akvariet før vannbytte, resultatet var 103 microsimens. Litt mindre enn kranvannet som jeg hadde målt til 110 microsimens.
Skal teste regnavann eter vært også.
En spennede dag som akvarist.
Postet 12.05.13 kl 18:57
Postet 12.05.13 kl 20:42
Postet 12.05.13 kl 21:56
Postet 14.05.13 kl 20:11
A. sp. ´wangenfleck´
Mine Første Apistogramma, var Apistogramma sp. ´Wangenfleck´
Her kommer et bilde av en hanne. A. sp. ´Wangenfleck´ Det er kanskje ikke en av de mest fargerike, men tar det igjen med masse personlighet og vesen. A. sp. ´Wangenfleck´ er en av de mindre Apistogramma og perfekt for nybegynnere som vil prøve seg på litt oppdrett. Eller bare ha en spennende fisk i akvariet.
Her kommer et bilde av en hanne. A. sp. ´Wangenfleck´ Det er kanskje ikke en av de mest fargerike, men tar det igjen med masse personlighet og vesen. A. sp. ´Wangenfleck´ er en av de mindre Apistogramma og perfekt for nybegynnere som vil prøve seg på litt oppdrett. Eller bare ha en spennende fisk i akvariet.
Postet 27.05.13 kl 21:51
Endret: 27.05.13 kl 21:55
Postet 28.05.13 kl 21:15
Postet 29.05.13 kl 22:27
Postet 30.05.13 kl 20:30
Postet 30.05.13 kl 22:12
Svarte mygglarver
Jeg er som vanlig lite aktiv på forumet om sommeren, men syntes det kunne være artig å dokumentere litt mygglarve jakt.
I dag var det endelig fint vær her, og mine to yngste ble med på mygglarve jakt.
Det ble en bra fangst, og nok mygglarver til alle fiskene.
I dag var det endelig fint vær her, og mine to yngste ble med på mygglarve jakt.
Det ble en bra fangst, og nok mygglarver til alle fiskene.
Postet 30.06.13 kl 21:20
Endret: 05.12.13 kl 21:42
Sommeren er over
Lite action i min akvarieverden i sommer, men nå er høsten her.
Her er noen bilder av noen nye Otocinclus. Ikke sikker på hvilken av Otocinclus det er.
Her er noen bilder av noen nye Otocinclus. Ikke sikker på hvilken av Otocinclus det er.
Postet 19.08.13 kl 21:52
Opprydding i 128 literen
Etter ferien var det helt fult av planter i 128 literen. Etter litt opprydding ble det ikke så ille.
Postet 29.08.13 kl 20:07
Endret: 29.08.13 kl 20:08
Postet 13.09.13 kl 19:04
Bilder av otocinclus macrospilus
Noen bilder av Otocinclus macrospilus
Postet 31.10.13 kl 21:33
Prøver meg på en Apistogramma trifasciata film.
Litt problem med lys og uskarpheter men ellers ganske kul
<embed src="//www.youtube.com/v/3nCj0EARwPU?hl=nb_NO&version=3" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="281" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Etter flere forsøk ble det endelig rett :S
Litt problem med lys og uskarpheter men ellers ganske kul
<embed src="//www.youtube.com/v/3nCj0EARwPU?hl=nb_NO&version=3" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="281" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed>
Etter flere forsøk ble det endelig rett :S
Postet 07.11.13 kl 21:28
Endret: 07.11.13 kl 21:34
Postet 24.11.13 kl 21:26
Apistogramma trifasciata med yngel
Da har det kommet Apistogramma trifasciata yngel igjen.
Dette er ei lita hue (F1) med sitt første kull.
Utrolig fin
Dette er ei lita hue (F1) med sitt første kull.
Utrolig fin
Postet 05.12.13 kl 21:30