Tropheus tråd (side 27)

Jeg støtter linken til linda 100% slik kristian gjør.

kan jo være greit og styr unna de mest agresive, men hvorfor kjøpe moliro vist man ønsker seg red cheeks

Evolution
Jeg støtter linken til linda 100% slik kristian gjør. kan jo være greit og styr unna de mest agresive, men hvorfor kjøpe moliro vist man ønsker seg red cheeks:-)

Hehe.. nei du sier noe der Evolution. Mitt eneste svar blir da at man må lære og krype før man kan gå..hehe

Man kjøper sef. den fisken man ønsker seg. I mitt tilfelle så gikk jeg mer på pris enn hva slags troffe. Siden det er første troffegruppen min ønsket jeg ikke og kaste 6-7000 kr i potten. Just in case, men vi er alle forskjellige.
Ja jeg ønsket meg virkelig Ubwariene... visste de var aggresive... så kan ikke skylde på det.
Nå når de tygger for harde livet, håper jeg på å få opp bestanden til rett over 30. Har 5 yngel, + 4 tyggende hunner....

Har alle troffe yngel striper??? (unntatt duboisi som har prikker...)
Mariflyfly
Har alle troffe yngel striper??? (unntatt duboisi som har prikker...)

Jepp, og selv duboisi har striper når de er helt nyfødte. Mine begynner nå å gå over til mer prikkete. Apropos yngel, fikk nettopp 6 stk. nå. Så nå har jeg 16 stk. duboisi yngel
Strippet du, eller i spytte kar... siden du klarer å telle??? *LER

Hvordan da se forskjell på yngelet???
Jeg strippet og hadde de over i yngelkaret der det allerede går 10 stk. duboisi yngel. Hvis en blander flere yngel arter i samme yngelkar, så kan det være vanskelig å se hvem som er hva til de blir litt større

Og det er ikke vanskelig å telle, jeg stripper i en hvit balje med litt akvarievann. Da er det jo bare å telle de før en har de over sammen med de andre
Tenkte om de spyttet i hovedkaret... da er det ikke lett å få øye på de.
Trodde du sa du ikke skulle strippe flere ganger.....?
Hvor lenge venter du føt du stripper?
Har en hunne på 21 dager...
Det var de andre troffene jeg mente at jeg ikke kom til å strippe. Jeg tok henne nå, gjellene stakk ut og god pose under haka. Legger ved et par bilder av de eldste dubbe ynglene, ca 3 uker gamle.
kontaktet vetrinæren i dag, til dere alle vist dere ønsker og bestille metronidazol (metro) så er det faktisk bare en tlf som skal til og de skriver ut resept til dere. slipper dere det stresset med og lure det inn i norge. dere får det helt lovlig på samme dag eller dagen etter. det finnes både som flytene og pulverform, tabletter. de jeg ringte var klar over at dette ble brukt til behandling av fisk og sykdom. kanskje dette kan hjelpe mange som ikke tar sjansen og bestille fra nette. Vetrinæren ikke legen.
Statens Legemiddelverk sier følgende angående innførsel av medisiner: "Legemidler til dyr er ikke tillatt å få tilsendt fra utlandet." Kilden dette er funnet finner en her.

Så det er ikke hjelp i å få en resept hos en veterinær for så å kjøpe i utlandet.

Er det disse medisinene veterinæren kunne skaffe Erik?
- Metronidazol «Actavis»
- Metronidazol «Actavis»
- Metronidazol Baxter Viaflo «Baxter»
Vidar Alfei
Statens Legemiddelverk sier følgende angående innførsel av medisiner: "[I]Legemidler til dyr er ikke tillatt å få tilsendt fra utlandet.[/I]" Kilden dette er funnet finner en [URLBLOCK1]. Så det er ikke hjelp i å få en resept hos en veterinær for så å kjøpe i utlandet. Er det disse medisinene veterinæren kunne skaffe Erik? - Metronidazol «Actavis» - Metronidazol «Actavis» - Metronidazol Baxter Viaflo «Baxter»

Disse står i felleskatalogen og er å finne i norske apotek... 500mg tab, intravanøs væske og i krem. Står at det er ofte brukt innen behandling av dyr og spes. gnagere.
100% ren metronidazol i pulverform, men kunne få det som flytene. og tabletter. bare og ringe når jeg trenge sa de, fikk det samme dag eller dagen etter. pris veit æ ikke. har jo kjøpt av deg vidar. men undersøkt så dere alle veit hvordan dere skaffer dere dette.

du kan aldri handle på resept i utlandet dsv.
men ser ikke helt grunnen til og handle fra utlandet når du bare kan gå til apoteke og hente ut det du trenger når du trenger eller om du har en liten dose hjemme
I kveld skulle jeg sette meg ned og se noen av opptakene jeg har på pvr boksen fra Get, men jaggu ble jeg sittendes og stirre inn i karet. Det er definitivt noe på gang her og i flere hold.

Jeg tror med meget godt sannsynlighet at to av hestenesene har funnet hverandre. Dette er ganske morsomt, men også, som dere kan se av film senere hvis jeg får lagt det inn, utrolig fasinerendes. De er så vare og kjærlige med hverandre. På filmen vil dere også se at S. multipunctatus hunnen ligger på lur i bakkant og venter. Hannen er noe rastløs og svømmer rundt.

Ellers har sjefen for den høyre steinrøysa skaffet seg dame og prøver med alle kunstens regler og fri til henne. Han er skikkelig storkar skal dere se. Dette fikk jeg desverre ikke på film da jeg var litt vel opptatt av hestenesene...kremt..

Det er helt utrolig å sitte og se inn i karet. Kan ikke få nok av det. Skal se om jeg får lagt ut noe av filmen jeg tok så dere kan se selv.

Mariflyfly
Er det disse medisinene veterinæren kunne skaffe Erik? - Metronidazol «Actavis» - Metronidazol «Actavis» - Metronidazol Baxter Viaflo «Baxter»Disse står i felleskatalogen og er å finne i norske apotek... 500mg tab, intravanøs væske og i krem. Står at det er ofte brukt innen behandling av dyr og spes. gnagere.

Nå har jeg vært på felleskatalogen.no og lest om disse. Det må jo være Metronidazol Actavis tabl. som kan brukes. Disse skal sikkert løses opp i vann før det has i karet. Jeg leste ingenting om at det brukes til dyr, men prisene står der: "Pakninger og priser: 8 stk. kr 53,00. 14 stk. kr 72,10. 30 stk. kr 123,20"

Jeg fikk Metronidazol Actavis av vetrinær idag...
Men fikk beskjed om at Flagyl var den som er mest brukt...
Ren Merto det også bare annet navn fra annen levrandør....
Hm... interessant. da er vi vel like langt å vår "krangel" om flagyl?

Mariflyfly
Men fikk beskjed om at Flagyl var den som er mest brukt...
Til hva?
Tilfeldig bekjentskap
© Torkild Olsen
Reklame for plussmedlemskap