Anders' vannverden (side 27)

Plussmedlem
ENDRING:

DOBBELTPOST ble det... Derfor tok jeg "vekk" dette innlegget.
Plussmedlem
Her er noen bilder av rommet. Det vil selvsagt bli totalt forandret når vi pusser opp, ikke noe kjøkken-preg på det Også skal det for all del ikke være gult!
Kanskje lager jeg en ny tråd når ting er litt mere klart, kan være litt morsomt å ha en tråd fra starten på akvarierommet og videre. "Anders' akvarierom" eller noe? :P Kom med forslag til navn, uoppfinnsom
Plussmedlem
Hehe, syntes hvertfall jeg, også blir alt lettere Blir godt å slippe å ha det på rommet mitt... også blir det godt å bare kunne kalle et rom "akvarierommet", hehe ;D

Jeg får vel ta opp en liten reolsak i heimen igjen, da... *sukk* men det blir forhåpentlig vis litt lettere når jeg selger ut et kar for det. Det blir jo ikke til at jeg kommer til å bruke noe særlig av bank-penger på det, så det bør jo være greit. Og jeg elsker jo forandring og nye akvarier! Men jeg vet ikke om det kan bli så store kar som 160 liter, altså, men jeg tror jeg må se hva jeg isåfall finner. Men det store karet er alt for stort og høyt til mitt bruk. Men jeg får nok en litt annen oppfatning av det likevel når det blir et litt flottere planterike Nå kan jeg jo ikke vise det fram til folk.
________________________________________________________________________
Fortsettelse følger! :p
Plussmedlem
Oy, herremann, dette måtte jeg bare markere! :p

Jeg skriver nå mitt 1001. innlegg på AF Jammen har det blitt 1000 innlegg. Det har gått overraskende fort... men mange timer har jeg brukt her inne. Utallige.
Håper det blir mange flere tusen også mens tiden går! Det blir det nok, hehe

Det var dagens lille, uintressante tema.
Plussmedlem
Jeg får jo aldri tatt "ordentlige" bilder med kameraet jeg har nå, men det er vel bedre å bare poste noen litt dårlige enn ingen. Det hender jeg er heldige med noen, men ikke denne gangen :p

Jeg blir ikke sjelden sittende i stolen ved siden av reolen og 230 l når jeg har fôret for kvelden og betrakte fiskelivet. Sånn sett er det veldig fint å ha akvarier på rommet sitt! Men jeg må vel ha en godstol på det nye rommet også tenker jeg!
Jeg kan endelig igjen studere C. panda og bli glad. Bartene har vokst mye ut igjen, og jeg ser igjen hvordan de lykkelig tøffer rundt på sandbunnen og siler sand og slurper mygglarver. Dette er det en Corydoras skapt for! Jeg blir så glad ved å bare se på de! Og panda er jo en nesten ubegripelig søt art, liten og utrolig sjarmerende Jeg skal nyte tiden så lenge jeg har de i hus, for jeg er nok fortsatt bestemt på at den arten må ut.

Åh, det er herlig å være akvarist! Det koster deg noe tid, arbeid (og penger hvis du vil drive litt seriøst...) men det er verdt det! Kunne vel ikke tenke meg noen bedre hobby, vel

Til slutt, noen bilder jeg fikk tatt i går kveld. Som sagt, dårlig kvalitet.[External Image][External Image][External Image]
Nydelige coryer og fine bilder

Blir spennende med det nye akvarierommet ditt,heldig du.
Legg gjerne ut bilder etterhvert som det formes.
Plussmedlem
Sølvi Gullaksen
Legg gjerne ut bilder etterhvert som det formes.


Det skal jeg absolutt gjøre, det er vel en av grunnene til at jeg kunne tenke meg en ny tråd Er det sånn at jeg kan starte ny tråd hvis jeg kjøper plussmedlemskap?

Vet jo ikke når vi starter, men forhåpentlig vis om ikke så alt for lenge
Du må gi beskjed til en adminstrator så sletter de den gamle tråden og gjør sånn du kan starte en ny
Plussmedlem
Aqua360
Du må gi beskjed til en adminstrator så sletter de den gamle tråden og gjør sånn du kan starte en ny :)


Jeg vet at dette går an, men bare lurte på om plussmedlemskap "løste" det også, hehe
Tror ikke det, men er ikke sikker : )
Du gjør slik som jeg gjode det Anders, når jeg stoppet Leifs verden og begynte med med den tråden jeg har nå.

Send en mail til moderator og be om å få stengt tråden for at du vil starte en ny.

Den gml tråden vil bli liggende på forumet, men vil ikke synes på din profil side
Plussmedlem
Jepp, er klar over at mange har gjort det sånn

Men venter en stund til, det kan være et stykke frem i tid til det skjer noe enda. Og den nye tråden vil jeg jo helst (at i starten) skal kun handle om "oppbyggingen" av det nye akvarierommet. Greit å ha denne tråden inntil videre, her kan jeg skrive om alt, vet du Skal ta en prat om det om når ting skjer. Men det vil ikke skje på noen få uker, det kan jeg vel nesten love Når det gjelder akvarier og flytting tenker jeg å få gjort noe med noen av dem når de skal inn i nytt rom. 54 l og 230 l vil jeg ha sort bagrunn på, i stedet for den fæle plastgreia i 230 l og ingenting i 54 l. MYE skal skje fremover, huttemegtu! Vi får ta det steg for steg... mitt aller største ønske er jo en reol til, da.
Inaktiv bruker
hei Anders!
jeg gleder meg extra til å følge med videre nå syntes det nesten er like morsomt å lese om amdres fiskeliv som drive mitt eget
men jeg vil ikek du skal slette tråden! får å vere helt erlig, om en stund så kanskje du savner å kunen lese denne... :P
men du kan jo få stengt tråden bare da å kalle den nye kanskje: Anders' akvarierom, del 2...? hadde ikke det varty fint da du kan jo stenge denne på det 1000 innlegget da, hehe så hadde det vert litt morsomt, hehe
men du skal ha lykke til videre ! Så føller jeg deg her i tråden og den nye tråden :P
Plussmedlem
Jeg sletter selvfølgelig ikke tråden, den vil bare bli stengt, men fortsatt være å finne

Navn på ny tråd får bli noen enket som "Anders' akvarierom" eller noe, ja. Del 2 trenger jeg jo ikke ta med, for jeg har jo ikke noen annen akvarerom-tråd, men skjønner hva du mener Åpner ny tråd når vi starter å pusse opp nytt rom.
Plussmedlem
Litt om planene fremover.

Ganske sikkert skal ihvertfall nesten alt av fisk i reolen omplasseres og pandaene selges. Pandaene må ut så fort som mulig, samme med gullfiskene, det er det som haster aller mest tenker jeg. Når det gjelder omplassering av fisk vil ikke dette bli gjort før flyttingen av akvariene skal starte, vil bare bli et ekstra styr å starte med det før. Jeg vil forhåpentlig vis ikke ha 230 l heller lenger, derfor vil jeg ha gullfiskene ut så fort som mulig! Da kan det karet tømmes, og evt. selges. Jeg tenker på å kjøpe en reol med et par kar på f. eks noe over 120 liter eller noe, litt etter hva jeg finner på rubrikk. Plassen er ihvertfall ingen hindring i dette rommet, men jeg orker ikke ha så store akvarier lenger. Har smått startet med å nevne planene om å selge det akvariet og kjøpe en ny reol i stedet. Regner med at antall kar vil være 5-7 akvarier i akvarierommet, sier jo ikke at jeg ikke kommer til å kjøpe en 3-akvariers reol.

Men jeg vil gjerne ha litt større kar i ny reol, da kan jeg ha større fiskegrupper og kanskje 2 arter i enkelte kar. Men absolutt, ingenting er bestemt enda! Det er ikke sikkert det blir mulighet for å kjøpe nye reol i det hele tatt, alt er avhengig av hva foreldre sier og hva jeg kan få for 230 l. Jeg må ha noe for det også for å få rå til ny reol.

Så vi får ta litt om gangen her, det er mye å gjøre og mye som skal ut i det nye rommet, og litt fiskeopprydding blir det her Men jeg gleder meg veldig til å starte, og få bedre plass på rommet og til akvariene. Krysser fingrene for at det blir noe nytt også, er så lei av det høye karet... Corydoras er bunnfisk Men altså, lite vil bli gjort før akvarierommet er klart, bortsett fra å selge fisk da.
Plussmedlem
Lykke igjen: corydoras-yngel :-)
Jeg hadde i går kveld akkurat fôret ferdig, og satte meg ned i stolen ved reolen for å kikke på fiskene som slurpet mygglarver. Jeg satt der en stund, og kikket i karene i reolen, hvertfall de to nederste, det øverste ser jeg jo ikke bunnen på.

Etterhvert fikk jeg øye på en liten skapning i det nederste karet. Det tok ikke lang tid før jeg skjønte hva det var;
Corydoras-yngel! Jeg ble så glad at jeg nesten hoppet. Yngel på Corydoras panda! Og etterhvert så jeg 2, så det er sikkert en del oppi der. En stund har jeg jo sett lekstendenser, og de var ikke annet enn klin gærne i går kveld... suste rundt i karet og inn i mosen i turbofart. Jeg regner med at det er der de har lagt eggene.

Plommesekken på yngelen så ut til å være brukt ogg, så de er nok noen få dager gamle allerede. Dette er nesten for godt til å være sant, har ikke sett noen egg, og plutselig dukker det opp 2 yngel! Endelig, her har jeg bevis på at all sykdom er kurert! Vet ikke hva som skjer, kanskje jeg venter litt ekstra med å selge de? Eller skal jeg beholde de hvis jeg får en reol til? Det frister egentlig.
Grattis Anders. Samme erfaringen har jeg med Pandaene. Plutselig dukket det bare opp yngel i karet, uten at jeg så egg. Hadde gjemt dem godt :- =)

Om du skulle selge gruppen din, er jo ikke Panda akkurat den vanskligste Corydorasen å få tak i. Ser de stadig til salgs her for 30-40 kr stykke.

Skal bli gøy å følle prosjektet ditt i det nye rommet når det kommer i gang.

Lykke til med ynglene Anders
Plussmedlem
Takk De vil ikke bli solgt så dyrt nei, hvis de skal selges. Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre noe ekstra for yngelen, de skal få være i fred også får jeg bare håpe noen vokser opp på egen hånd. Det er jo det som skjer i naturen, så det bør ikke være umulig!
Så arti med yngel Anders! Mine svarte holder også på sånn, og gjemmer eggene så godt at jeg ikke ser noen. Håper det dukker opp noen nusselige, små en dag ;D
Tilfeldig bekjentskap
© Rune Evjeberg
Reklame for plussmedlemskap