Sissis våte drømmer (side 27)

Plussmedlem
Flotte coryer, flotte coryer... det sier jeg atter en gang
Flere skjønne grønne :d
I kveld var Cara79 innom meg 6 vakre grønninger til meg. Disse ble bestilt før jeg kjøpte den forrige gjengen, og det er så flott å se 14 skjønne grønne på en gang! Hele gjengen virrer rundt i karet, i pur glede, og utforsker alt. Med de jeg hadde fra før ble plutselig ganske små. Lurer på hvor gamle de er? De nye ble klekt 1. november ihvertfall...

Det var veldig hyggelig å treffe Cara igjen, og snakke masse om fisk, og litt om katter [External Image]
Nydelige coryer og et flott skue når en slik flokk de stimer av gårde
Mine er ganske sky for tiden,håper det retter seg når de kommer i et større kar.
Åh, så mange flotte Coryer! Heldige deg. Og heldige deg Sølvi, som får et drømmekar til dine :o)
Oooo , det var et flott syn
Det er så bra å vite av fiskebarna mine får gode hjem :o) Moro å se hvor ivrig de bartet rundt i sitt nye hjem :o)

Kjempekoselig å treffe deg igjen, se de flotte karene og fiskene, drikke te og kose med pusene :o) Fiskeprat og kattekos er kvalitetstid :o)
Det er så arti med så mange coryer :d
14 skjønne grønne danser rundt i hele karet, og det ser ut til at de har det skikkelig arti. Faktisk så arti at atroene blir med på morro innimellom Må si at jeg blir bare mer og mer forelska i disse søte bartefjesa, og har stor glede av de svarte og venezuelansene også. Heldigvis er alle mine coryer masse framme, også på dagtid, slik at jeg kan koooose meg med å se på dem...

Koste meg veldig med å studere coryer på Tropehagen Byhaven i dag også, for der var det 3 kar med aneuser som lekte! Skikkelig arti å følge med på altså, selv om det gikk ei gruppe tetraer i hvert av kara som spiste egga etterhvert...
Coryer i nye hjem er bare et artig syn ,de blir jo helt ustyrlig til tider
Sølvi Gullaksen
Coryer i nye hjem er bare et artig syn ,de blir jo helt ustyrlig til tider :)

Det har du helt rett i! De "gamle" orker ikke å være med på virringa lenger, så nå danser de nye rundt aleine. De er så flotte
sissimor
Koste meg veldig med å studere coryer på Tropehagen Byhaven i dag også, for der var det 3 kar med anauser som lekte! Skikkelig arti å følge med på altså, selv om det gikk ei gruppe tetraer i hvert av kara som spiste egga etterhvert...


Hehe, jeg så dem også i dag Syntes så synd på den ene bronchis'en som gikk alene i det ene karet, bare masse små Coryer rundt den, den så ut som en gigant
siande
[QUOTE=sissimor]Koste meg veldig med å studere coryer på Tropehagen Byhaven i dag også, for der var det 3 kar med anauser som lekte! Skikkelig arti å følge med på altså, selv om det gikk ei gruppe tetraer i hvert av kara som spiste egga etterhvert...


Hehe, jeg så dem også i dag Syntes så synd på den ene bronchis'en som gikk alene i det ene karet, bare masse små Coryer rundt den, den så ut som en gigant
Så den jeg også... Håper den blir sett av noen som har artsfrender til den
Smatt, smatt...
Fora platy-ynglene med avskallede artemiaegg i dag, og da kom det en velkjent, høy smattelyd. Og så kom det svarte barter opp av vannet, he, he...[External Image][External Image]
Inaktiv bruker
lol
Har kosa meg med å nistirre inn i Ungdomsklubben i dag, og der var det masse nyfødte platyer! Mange litt større også, så de unge damene står på. Og så kryr det av både røde og grønn mikro-reker

Og så har jeg kosa meg med å se på channoideslek i Godteskåla. Hannen virka litt forundra over at hoa snappa opp noenl av egga. Det var helt klart at hun hadde regien på det som skulle skje ihvertfall.
Kokt fisk?
Begynner å bli litt bekymra for hvordan dette skal gå til sommer`n, for i dag ble det plutselig hele 28 grader i Rio`n! Syns fiskene der var så rolige, og pusta så fort, så måtte studere litt. Varmt! Tok av dekkglasset, slo av det ene lysrøret, og hadde oppi litt kaldt vann. Tydelig at de satte pris på det...

Var 26-27 grader i de andre karene også, så dette kan bli ille... Er jo bare 10 grader ute, og i dag regnet det. Ble av en eller annen pussig grunn 24 i stua også, så det er vel en sammenheng der. Skal bli spennende å følge med på dette framover. Håper jeg ikke må ønske meg en kald og regnfull sommer... Gulp...
Du er ikke alene om det problemet ,om sommeren har jeg mye mindre lys i karene ,daglige kaldtvannsbytter når det er varmt og gjerne frosne flasker med vann til å putte i karene for å holde temperatueren
Sølvi Gullaksen
Du er ikke alene om det problemet ,om sommeren har jeg mye mindre lys i karene ,daglige kaldtvannsbytter når det er varmt og gjerne frosne flasker med vann til å putte i karene for å holde temperatueren :(

Så pass... Da er det vel bare forberede seg. Frosne vannflasker er nok en god idè ja, takk for tipset :/
Drømmer...
I dag har jeg vært på butikkrunde med et par akvarister, og det var veldig koselig

Men det dumme med å gå slik er at en får lyst på så masse en desverre hverken har plass eller råa til. Snufs... Fant ut at både nannoatomus beckfordi og rødhalerasbora er vakrere enn jeg håpet de skulle være, og så fikk jeg lyst på svarte krystallreker og c.adolfoi. Et par fantastiske kampfisker hadde de på Solsiden, men har jo ikke noe logisk sted for en sånn... (har selvfølgelig plantebollen, men vil ikke ha fisk i en bolle uten filtrering...)

Var med og hentet et lekspar ancistrus på 3,5 år, skal si den hannen hadde imponerende barter! Tidligere eier hadde også ynglende L144 på størrelse med Gullars, så nå må jeg hive meg rundt å finne en mann til henne
Ja huffameg, disse fristelsene. Har nesten funnet et triks for å øke antall liter - man må jo som ansvarlig akvarist ha karantenekar! Og det må jo være vakkert og stabilt, så man må ha planter. Og fisk som holder filterbakteriene levende. Og plutselig må man ha karantenefisk i en boks men luftesten (hvilket uansett er mest praktisk), for karantenekaret er det yngel i, de er så bittesmå og sårbare stakkars og tåler slett ikke å flyttes. Tåler de vel? Har brukt den løsningen for siste gang har jeg fått streng beskjed om...
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap