- Hjem
- Forum
- Bildetråder
- Tropheus Bilder (side 28)
Tropheus Bilder (side 28)
Bengt Fossli[QUOTE=badat]Kiriza ser lovende ut. Hvor blitt det av Pemba da?
Jo, ser for meg at disse kan bli bra. Nils har pembaene. Har ikke noen innredning enda. Hadde sett for meg en masse flotte steinformasjoner, men er vel ikke det lureste med såpass mange fisk(24) i en 325 liter. Det kan vel fort bli rockn roll når de vokser seg til om de har for mange plasser som skal forsvares. De spiser bra, og foretrekker tetra framfor osi. Hva mener dere om og variere på foret ? eller bør man bare holde seg til en type.
He...he... Du er en gentleman du Bengt som lar madam til Nils får Pembaene .... Innredning for meg er sandbunn og noe steiner. Vil helst spare plassen til svømming og lek, siden jeg har ikke store nok kar. 24 stk. i et 325 liter er ikke for mye. Jeg har selv 30 stk. VF voksne troffer i like stort kar. Men noe mer enn dette er ikke bra. Har nå satt opp en ny reol med 3 ganger 375 liter. Kan forstå at fiskene foretrekker Tetra fremfor Osi. Tetra granulat passer akkurat til munnen deres. Ut fra min personlig erfaring så kan du gi dem forskjellige mat, men gjør det regelmessig. F. eks. daglig med 2 ganger Tetra og en gang med Osi. Men ikke en uke med Tetra og en uke med Osi. Enkelt akvarister forer dem med hjemmelagd rekemiks i tillegg for å få dem til å vokse fortere.
Postet 07.03.08 kl 13:00
Postet 08.03.08 kl 01:06
Postet 08.03.08 kl 08:59
Vibsiah...sukk. De var fine! Minner meg litt om lufubu med alle de prikkene i ansiktet. Hvor går disse fiskene? Har du forresten fått mail og tekstmelding av meg kristian?
Mailen min er ikke helt stabil omdagen, men fikk en melding som jeg glemte og svare på i farten! Takk takk!
Muragoene er roger sine.. Kan minne endel om lufubuene dine, men ikke andre lufubuer Prikkene lyser nok mer en lufubuene live, men de har jo ikke den fine lillafargen..
Postet 08.03.08 kl 12:31
Postet 08.03.08 kl 22:28
badatMuragoene ser virkelig flott ut. Det er ingen tvil Moorii er min favorit. Fiskene ser litt ung ut, rundt 8 cm kanskje. Er det Murago green eller?
Det er nok moba muragoer- gulmurago.. Store fisker på 9-13 cm ca, stemmer ikke det roger?
Hvordan går det med fiskene dine da badat? Får du solgt noen, og er det noen andre i kikkerten?!
Postet 09.03.08 kl 02:09
Postet 09.03.08 kl 02:42
[QUOTE=Kristian Hennig
Det er nok moba muragoer- gulmurago.. Store fisker på 9-13 cm ca, stemmer ikke det roger?
Hvordan går det med fiskene dine da badat? Får du solgt noen, og er det noen andre i kikkerten?!
Det går bare bra med både meg og fiskene. Cato var hos meg i går og tømte Kasakalawene mine. Han trenger nytt blod i gruppen sin. Har satt opp en ny reol med 375 litere. Og noe av karene er jo tomt så ...
Det går bare bra med både meg og fiskene. Cato var hos meg i går og tømte Kasakalawene mine. Han trenger nytt blod i gruppen sin. Har satt opp en ny reol med 375 litere. Og noe av karene er jo tomt så ...
Postet 09.03.08 kl 11:27
Postet 09.03.08 kl 16:00
Postet 13.03.08 kl 15:53
Postet 14.03.08 kl 00:05
Postet 14.03.08 kl 23:24
Nei nei! Hadde de enn vært det.. Det er som nevt litt lenger oppe her, rogers nye damemagneter Er vel enig i at de er for spesielt intresserte, men den gulfargen der finner du ikke på noen annen fisk!
Men hvis du tenker på simochromisene, så er de mine,. Skikkelig tøffe, fisk med mer attitude har jeg aldri vært borti!
Men hvis du tenker på simochromisene, så er de mine,. Skikkelig tøffe, fisk med mer attitude har jeg aldri vært borti!
Postet 15.03.08 kl 00:38
Ja, det finnes utrolig mange flotte Tropheuser. Med det lille jeg har får jeg prøve å hjelpe til med å holde tråden levende. Synes de vokser bra. Men de er ikke spesielt glad i OSI foret, det blir liggende. Siden de er i vekst gir jeg de det de vil ha, nemlig Tetra Pro Vegtabel. Så får vi heller prøve å lure det i de når de blir større. Jeg og Nils kjøpte hver sin kg`s bøtte med OSI. Legger ved noen bilder. Har ikke innredet noe spesielt enda.
Postet 16.03.08 kl 15:15
Endret: 16.03.08 kl 15:16
Postet 16.03.08 kl 18:07
Knallfisk dere to! Er de dubbene viltfanget badat?
Bengt; det er som favorittbandet mitt sier; Let them eat cake!
Jeg fks begynte og få nerver da et par kirsebær plutselig ikke spiste av rekemiksen., så setter jeg meg ned en stund og følger med på hva som skjer, og da viser det seg at de to rett og slett får masse juling.. Legger da 1+1= ikke så rart at de ikke vil hive seg i kampen med mobberene. Finner fram en pose med osi pellets som jeg legger i bløt.. Blander det ut i et glass med vann og heller over hele akvariet.. Da ble det fart på sakene!!
Bengt; det er som favorittbandet mitt sier; Let them eat cake!
Jeg fks begynte og få nerver da et par kirsebær plutselig ikke spiste av rekemiksen., så setter jeg meg ned en stund og følger med på hva som skjer, og da viser det seg at de to rett og slett får masse juling.. Legger da 1+1= ikke så rart at de ikke vil hive seg i kampen med mobberene. Finner fram en pose med osi pellets som jeg legger i bløt.. Blander det ut i et glass med vann og heller over hele akvariet.. Da ble det fart på sakene!!
Postet 18.03.08 kl 01:29
Postet 19.03.08 kl 00:14
[QUOTE=Kristian Hennig]Vibeke, nå har hestnesene deres begynt og leke Vet ikke hvor langt det går, men det er hvertfall to forskjellige kjønn!
åh....har så lyst å hente de du må si fra om du kjenner noen som skal vestover snart! jeg har fremdeles den pumpen din som ligger klar fo sending
Ps kan du skaffe meg noen simocromis? Sikle sikle .....
hvordan går de med tropheus? og hva spiser de?
åh....har så lyst å hente de du må si fra om du kjenner noen som skal vestover snart! jeg har fremdeles den pumpen din som ligger klar fo sending
Ps kan du skaffe meg noen simocromis? Sikle sikle .....
hvordan går de med tropheus? og hva spiser de?
Postet 19.03.08 kl 00:27
Jeg kjenner egentlig ingen utenom dere i bergen, og tror ikke jeg har hørt om noen som pleirer og reise den veien, men skal holde ørene ute!
Simochromis er tropheus på speed enkelt og greit.. Kan skaffe, men har ikke noen karantene kar el. så da må du hente rett etter fiskene eventuelt kommer.. Vet ikke når det blir nestegang, men klarer ikke se får meg at det skjer dette året her hvertfall.. Men, de er vært å vente på!
Simochromis er tropheus på speed enkelt og greit.. Kan skaffe, men har ikke noen karantene kar el. så da må du hente rett etter fiskene eventuelt kommer.. Vet ikke når det blir nestegang, men klarer ikke se får meg at det skjer dette året her hvertfall.. Men, de er vært å vente på!
Postet 19.03.08 kl 07:08
Postet 19.03.08 kl 11:59