Mange bøtter vann.. (side 28)

Er vel bare å slenge noen planter oppi det?
det er noen planter, mest noen vallisneria jeg haar liggende. men, det er veldig lite sand da jeg bare hadde litt til overs. så planter får ikke helt satt seg skikkelig. flyteplanter kan jeg bare gi opp, 3 forsøk og allt bare råtner opp... bunnplanter og mose gror som bare fy, men flyteplanter bare dør o.o
Motsatt av meg da, klarer ikke få mosa til å leve, men flyteplantene trives veldig godt :S
fakta: slammsuging av et kar som står på GULVET er plent umulig.

nam nam brokkoli!

[External Image]

begynner å bli store nå

[External Image]
Sanne
fakta: slammsuging av et kar som står på GULVET er plent umulig.

Neida :P Du må bare suge hardere, eventuelt ha en vakuumpumpe som gjør det for deg
ikke pokker om jeg suger akvarievann med mindre det står om livet :p har en sånn slammsuger med pumpe, hjalp ikke i det hele tatt
Det er bare godt for immunforsvaret
Hell litt Fun Light i akvariet først, så smaker det ikke så vondt Er jo bare sunt oppi der og, ikke noe sukker :P Så vil jo ikke skade fiskene ( ha ha) .

Jeg har kjøpt en liten, enkel pumpe på clas ohlson som man kobler på drillen. Den tar inn vanlige hageslanger, og kan brukes til det meste av vannflytting :P Takler en del skit i vannet og, men vannet som kommer ut av den igjen kan du ikke bruke til fiskene da. Koster bare 100 kr ellerno
Du får bruke et litersmål da vettu og slamsuging får bare være imens. Ellers går det jo å feste slangen på pumpa.
tør nesten ikke gå ut av rommet da jeg må passere akvarie akkurat nå. en del av coryene stimer opp og ned ett hjørne og noen av de dundrene er digre altså :p

men tviler på at det blir noe, de er trossalt vf fisk alle sammen og triller er ikke de som leker lettest av de etter hva jeg har hørt... men de er i det minste aktive :p skal få plukket litt eikeløv i helga, så da blir det kalas etter vannbytte :p
ser noen av amanorekene mine også springe rundt som gale... og jeg har faktisk sett to gravide blue pear samtidig, så der blir det og forøkelse :p
Så, har det blitt noen yngel på deg?
neida, de bare erter meg :p
ånei.. frykter jeg har fått porselenssykdom i rekekaret mitt.. mista ei reke for en drøy måned siden, nå ser jeg en til... den blir hvit innvendig, akkurat som kjøttet dør mens reka ennå lever.. finner ikke ut av om det er noe å gjøre heller =/ og ikke får jeg tak i reka, den er tregere enn andre men den skvetter unna... aner heller ikke om det bare er disse 2 som har fått det, ser jo sjelden mange reker på en gang.. men har fremdeles 2 gravide, så kan bare krysse fingrene og forsøke å finne ut mer.. desverre kan jeg ikke tysk og det meste spesialiserte infoen jeg finner er på nettopp, tysk -.-;
når det gjelder levende vesener, stoler jeg ikke på online translator. har sett en del merkelige oversettelser, så jeg tar ikke mye sjangser der...
tror likevel ikke det fins noen medesin for reker siden det er så få tilfeller
Sånne automatiserte ting er gode på å oversette bortsett fra gramatikken og ordene de velger

Kjipt med syke reker da :/

Kan du ikke bruke håv for å få tak i dem?
i det lille karet som er halvfull med røtter og mose, er det nærmest dødfødt å få tak i ei reke.. men det lille jeg har funnet ut er ikke spesiellt oppløftende. virker som om sykdommen er 100% dødelig, spredningsfare varierer fra veldig raskt til lite eller ingenting. frustrerende, jeg som hadde så lyst på de rekene og få dem til... tok ett vannbytte for sikkerhetsskyld. vannverdiene er helt normale, de jeg har mulighet til å teste hvertfall...
dærsken.. ser ut til at jeg har fått yngel på venusfisken gitt. ser små svarte sædceller svømme omkring. vet ikke helt hva jeg skal gjøre ennå, finmaler litt flakfor så de har litt mer sjangse... men de har kommet så lang, uten hjelp, så får bare håpe at noen klarer seg. får fore de voksne godt så de ikke er altfor sultne. matvrak er de dog...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap