Tropheus tråd (side 28)

Til de som var ute etter ren metro.... til blandt annet fisk
må bare si dette en gang til da noen absoult ikke får dette med seg. FLAGYL har metronidazol som virkestoffet. du trenger så sinnsykt mange tabletter av 400mg flagyl for og kjøre en kur til 1000 liter, du skal bruk 1 gr metro pr 100 liter gjerne kjøre kuren 2 ganger da trenger du 20gr metro så kan jo dere selv finne ut hvor mange tabletter dette er. har du da i tilegg 2 kar du er litt usikker på så må du bruke 40gr og hvor mye blir det?
derfor er ren metro det beste, den har ingen andre stoffer i seg, en flagyl tablett på 400mg veier 1,5gr så av den tablette så er 400mg metro resten av den 1,1gr med annet som vi ikke trenger.
derfro er ren metro det beste.

20gr= 50 taqbletter
40gr= 100 tabletter

Litt film av hestenesene.

<embed src="http://www.youtube.com/v/qfOB2-nMPHM&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
Flotte, gleder meg til å se dem live på mandag;o)
flotte troffer og hesteneser
Vibsi
FLAGYL har metronidazol som virkestoffet. [...] En flagyl tablett på 400mg veier 1,5gr så av den tablette så er 400mg metro resten av den (1,1g) er noe annet som vi ikke trenger. Derfor er ren metro det beste.

En tab på 400mg metro inneholder 400mg metro. En Flagyl tab på 400mg inneholder 400mg metro!
Er virkestoffer i tillegg... Ivertfall dette vetrenæren fortalet meg idag
Ja det er riktig at en 400 mg flagyltablett inneholder 400 mg metro. Men en tablett veier i seg selv 1,5g, dvs at 1,1g av tabletten inneholder annet en metro.
For behandling med metro skal du ha 1 gram metro pr 100 liter vann.
LIVUA
[External Image]
[External Image]
[External Image]
litt flere bilder av mine favoritt tropheus
[External Image]
[External Image]
[External Image]
Det var nydelige bilder av nydelige troffer. Kjenner at jeg virkelig ønsker flere kar så jeg kan ha flere arter.

Legger ut del to av tanganyika karet jeg da.

<embed src="http://www.youtube.com/v/QnARVakIbrY&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed>
vi fikk ren metro av dyrlegen igår. Ville bare forklare hva 400 mg flagyl inneholdt eg..
maryflyfly
At din vetrinær sier at flagyl er den mest vanlige måten og skaffe seg metro, hvorfor ikke bare få ren metro slik vi har gjort i ren form av vetrinæren? er jo ikke vanskeligere en det.

blir som og kjøpe piazza med paprika og plukker paprika når du kunne kjøpt den uten paprika som ligger ved siden av.

1,5gr veier tabletten
400mg er metroens vekt i dette,
så da blir regnestykke

1,5gram veier 1 stk fagyl tablett 400mg
-0,4gram metronidazol som er innholdet i tabletten
=1,1gram som er andre stoffer som vi ikke har bruk for eller kan dempe virkningen av metro, derfro er ren metro uten urenheter det beste.

Flagyl er ikke den mest brukte medesine til behandling av tropheus, det kan jeg si med 100% sikkerhet, pga i utlandet kan du kjøpe 100% ren metro i butikk men i norga da den er for sterkt og ulovlig i salg i butikk,

flagyl innholder metro som virkestoff kan du få det med deg, flagyl er ikke det samme som 100% ren metro.
100% metro går under navnet METRONIDAZOL du får ikke kjøpt FLAGYL som innholder 100% metronidazol.
Ihave tried several treatments during this time: Furanace®, Clout®, both together, Metronidazol solely, Minocicline Hydrochloride and Terramicine. I did save some Tropheus with some of them, but I have lost many others. I was looking for any totally effective treatment in the bibliography, between friends, local dealers and across internet, but I was not satisfied with the results. Finally I made a trip to Germany in Spring of 1998 and I talked with several dealers and breeders. There I learned of the only treatment which is really effective, saving 100% of my fish, when the disease is treated at an early stage. The treatment is the following

* 1 grs. of Metronidazol each 100 liters of water tank
* 2 grs. of Aquafuran for each 100 liters (Furanace in double dose is also useful)

flagyl i seg selv er en alt for svak kur til og behandle bukvansott alene og derfro er det unasvarlig og anbefale bare flagyl som behandlingsfor av tropheus sott.

1. flagyl er for svake for og behandle sykdomen alene.
2. 10 tabletter som du sa dekker ikke til 500 liter en gang alen når anbefalt dose som er 1gr metro pr 100liter.
3. de innholder andre stoffer vi ikke trenger.
4. slik du forklarte det den gangen gi de litt flagyl og vips så er de friske er en så stor overdrivelse at en kan ikke tenke det seg.
derfor kan jeg si at det rett og slett er uansvarlig og komme med slike utsagn.

Jeg kjøpte Metronidozol i går i tabl. form. Men vertrenæren sa at det var samme menge innhold av metro i denne som i Flagyl... Bare refererte til vertrenærens ord.
Hvor mang tabletter trengs til ett kar på 500l da??? Av ren metro?
Dere som lar troffene spytte ikaret
Hvor mange yngel overlever?
Gjemmer de seg mye i starten?

Har en hunne som nå har spyttet, men ser ingen yngel,,, er de da spist eller bare gode til å gjemme seg?
begge deler.. kan være spist eller gode til og gjemme seg det er jo ikke godt og si. det må du bare følge med og se om du ser noen. er ikke noe annet og gjøre der.. hvor mange som overlever er ikke godt og si.. alt fra 0 til alle
FLAGYL og METRONIDAZOL er det samme, men innolde er det som er viktig.
Du skal ha 100% ren C6H9N3O3 som er betegnelsen for METRONIDAZOL.

EN gang til
400mg flagyl tabletter = 400mg ren METRONIDAZOL
1gr METRONIDAZOL = 1gr rent METRONIDAZOL

jeg har 2 typer her nå

nr 1 er Flagyl 400mg
nr 2 er ren METRONIDAZOL (flagyl)

jeg trenger 12gr til behandling av mine akvarier men kuren måtte kjøres 2 ganger så vi trenger 24gr ren METRONIDAZOL (flagyl)

behandlingsform blir da som følger
nr 1 med Flagyl 400mg = da trenger jeg 60 tabletter
nr 2 med 100% ren METRONIDAZOL i pulver from trenger jeg 24gr

dette sier litt om mengdene som skal til, har du l 3 kar som vi har, smitten den kommer bare ved bruk av samme håv ja til og med slangen overfører smitte, etter egen opplevese så vips hadde vi det i alle kar,
skulle jeg behandlet alt den gangen med flagyl 400mg tabletter ganger 2 som er normalt.
hadde jeg trengt til 2800liter vann som igjen er 28gr ganger 2 = 56 gram ren METRONIDAZOL
med 400mg flagyl tabletter blir dette= 140tabletter av disse 140 tabletten er det ett innold 1,1gr pr tablett som jeg ikke trenger av andre stoffer, bindemiddels osv

Mariflyfly
Hvor mange yngel overlever? Gjemmer de seg mye i starten? Har en hunne som nå har spyttet, men ser ingen yngel,,, er de da spist eller bare gode til å gjemme seg?

vi har definitivt hatt størst overlevelsesrate når vi har brukt hullstein. Da virket det som om det var omtrent 100% av yngelen som overlevde. Et annet godt oppsett er masse småstein som danner huler som de voksne ikke kommer inn i. Yngelen gjemmer seg veldig godt.

Mariflyfly
Hvor mang tabletter trengs til ett kar på 500l da??? Av ren metro?

Du trenger 1 gram pr 100 liter vann. Altså 5 gram ren metro.
Er tablettene dine på 400 mg metro så trenger du 2,5 tabletter pr 100 liter vann. Bør brukes sammen med annen medisin som innholder nifurpirinol, som feks aquamor1,aquafuran osv...
Mariflyfly
Hvor mange yngel overlever? Gjemmer de seg mye i starten? Har en hunne som nå har spyttet, men ser ingen yngel,,, er de da spist eller bare gode til å gjemme seg?

De er fantastisk flinke til å gjemme seg, og uten at jeg vet det, så regner jeg med at mora har spyttet på et "trygt" sted. Forsøk å bruke litt til og observere når du mater. Finmos noe av maten til de små. Ta deg god til, så regner jeg med at du vil se en liten tass eller to som kommer forsiktig frem for å spise. Det jeg har observert med mine yngel er at de er lynkjappe og livredd for "livskiten" sin, så de er veldig forsiktig.

Gratulerer med yngel Og det trenger ikke være så mange, det spørs vel hvor stor/erfaren mora er. Alt fra 3stk. til 8 stk. er vel "normalt".
Diskusjonen om flagyl kontra ren metro er i beste fall en diskusjon om tall. Siden tittelen på denne tråden er "tropheus tråd" tillater jeg meg et spørsmål.
Hva er det som gjør at det er ren metronidazole som alltid anbefales mot bakterieinfeksjoner hos troffer?
Er det noe spesiellt med tarmsystemet som gjør at dette er det mest effektive antibiotikum? Er det Gram+ eller Gram- bakterier som forårsaker problemet?

PS: Jeg spør utelukkende for å lære, da jeg er interessert i kjemi/biologi. Ikke for å krangle
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S Falk
Reklame for plussmedlemskap