Revestrekenes akvarieverden (side 28)

Plussmedlem
Jeg må vel ærlig inrømme at jeg kjenner et bittelite stikk av misunnelse her nå! Hehe

Det settes hvertfall på lista "det må jeg gjøre før jeg dør"
<embed src="http://www.youtube.com/v/GNj75_4jLaY?fs=1&hl=nb_NO&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="500" height="306"></embed>
Vi gleder oss veldig, og mens vi venter på oktober drømmer vi oss vekk i våre egne akvarier, ser vi på filmer og leser det vi kommer over av stoff om Amazonas )) Jeg fant en fin serie på nettet, "Rivers of the Sun, Amazon", her er del 1 av 6.
Hva skal man med makrolinse når man har den gode gamle 18-55mm ;)
Etter at Atle hadde sett denne snutten på youtube måtte han jo prøve... og det virket ))
Han knipset eques'en med grønn firkantinnstilling, hadde han brukt en manuell innstilling hadde dette blitt helt topp Bildet er bare krympet i størrelse, equesmunnen dekker nesten halve bildeflaten med bare en speilvendt 18-55 mm

[External Image]
Ja, jeg syns også dette var kult )) Måtte prøve noen bilder jeg også, savner autofokusen men ellers virker det som et forstørrelsesglass. Fisken må forresten være helt inntil glasset ellers blir den ikke nogenlunde skarp... sånn er equesene gode motiver, de finnes ikke skye i det hele tatt

Det første bildet er av en contradensyngel på totalt 2 cm, den hang så fint til på ruta.
Bilde 2 er uskarpt fordi jeg kun hadde valgt ett fokuspunkt... og det ble midt på barten

[External Image]
Etter min erfaring er det ikke noe vits i autofokus uansett når en skyter makrobilder, en oppnår det samme ved å flytte kameraet minimalt mot eller ifra motivet=)
Black_Flys
Dæ. Det blir spennende. Vurderer å ta meg en lengre fri når fotball vm skal arrangeres i Brazil og ta meg en fisketur etterpå. :) Har dere noe kvote på antall fisk/boxer dere får sendt hjem? Og nok et nydelig bilde. :) Espen


Kan ikke reise til Brazil uten å få med deg en fisketur vel ))
Nå det gjelder hvor mye fisk vi kan få sendt hjem så vet jeg ikke, det er et Amundsen-spørsmål tror jeg Men tenk så stilig å få fylt en 720-liter med bare selvfanget fisk, discus, cory, maller og tetra... men da må vi skaffe oss et slikt kar først
Martin Krogh Moksnes
Etter min erfaring er det ikke noe vits i autofokus uansett når en skyter makrobilder, en oppnår det samme ved å flytte kameraet minimalt mot eller ifra motivet=)


Jeg syns autofokusen er kjekk å ha til makrobilder av fisk som beveger seg, ligger de stillle er det jo greit uten. Det var artig å teste linsen feil vei, litt knotete å måtte holde den fast foran kameraet men det fungerte jo over all forventning... må nok teste litt mer nå som det er dagslys
I går lekte Corydoras sp CW032 igjen, og i natt har C134 vært i farta, det er en del ubefruktede egg. CW032 er fortsatt unge og C134 har ikke lekt på lenge så det kan jo være grunnen.
Plussmedlem
Heisann

Det er bestemt at vi tar en tur til auksjonen i Drammen til søndagen. Vi blir der vel ikke hele dagen, det er foreldrene mine for utolmodige til (haha), men vi blir der i noen timer. Så var det disse skjønne grønne, da, du ville gi bort noen av.. Du sa jo at du kune ta de med da. Hadde vært kjempefint, det! Kanskje lurt å ha mobilnummer for å være sikker på å treffe deg, det kan du sende på mail, så skal jeg sende mitt også (selvsagt). Jeg gleder meg som en liten unge til å få de i hus! Green laser er virkelig høydepunkt å få i hus!

Da kan vi prates litt på mail, da.

Nå har jeg sendt deg mail Anders
Yngelkaret på kjøkkenbenken huser en gjeng med copta- og caudimaculatusyngel... og minst en million pestsnegler Sneglene blir jeg ikke kvitt, de stortrives nok fordi det fóres mye i dette karet. Compta'ene vokser dobbelt så fort som sine kullsøsken i foreldrekaret men det er nok ikke så merkelig, i 240-liter'n må jo yngelen konkurrere med reker, cory og endlers om maten. De eldste Caudimaculatusene er nå litt over 8 uker gamle og har fått "voksenmønsteret" på plass, skikkelig søte er de

Jeg fant kun 4 befruktede hos C134 og de er trygt forvart i en klekkeboks, håper de klekker og vokser opp. Det var også noen få befruktede CW032-egg.

[External Image]
"Minimaculatus" ))
I går var vi på auksjon i Drammen, og det er alltid like trivelig å reise på fiskeauksjon Vi kjøpte ikke så mye i går men kom da hjem med noen poser... 5 Corydoras sp C091, et flott par med Xiphophorus hellerii med lokasjon Rio Seco II, Oaxaca, Mexico og noen fargerike platy til yngstedatteren Sussi Jeg legger inn et dårlig bilde av en C091, flere og forhåpentligvis bedre bilder kommer nok etterhvert. Jeg skal også prøve å få tatt et representativt bilde av sverddragerhannen, den har et imponerende flott sverd

[External Image]
Så flotte fisker du har Måtte inn på hjemmesiden din å snoke også, siden du driver med hund og utstilling. Driver med utstilling selv og har hvit dvergschnauzer. FOR noen resultater dere har oppnådd med deres oppdrett.. Super bra

Var forresten i Drammen i går jeg også.. Prøvde å finne bilde av deg på hjemmesiden for å se om jeg kunne ha sett deg der, men det var jaggu ikke så enkelt.. hehe
Takk for fine ord Wilma77, vi er godt fornøyd med hunderesultatene våre, og så er vi så heldige å ha flere aktive valpekjøpere både her hjemme og rundt omkring i Europa

Jeg er nok ikke den mest avbildede personen her i verden, liker meg best bak kameraet )) Vi satt på noen stoler midt i gangen mellom kiosken og utgangsdøren.
Det var vel tre rekker med tre-fire stoler og vi satt på den midterste.

Forresten kjempeflott at du har fått øynene opp for cory, det er jo fisken med stor F det da ))
Vi har nok fått litt corysamlemani, nå saumfarer vi en fiskeliste og kommer nok til å bestille noen arter vi syns er flotte; C096, flere C091, ortegai, flere polystictus, punctatus, reticulatus, gossei og noen bittesmå hastatus... nå må vi snart ha en reol til tror jeg ))
Plussmedlem
Hvor mange akvarier har dere oppe og går nå, da?? Og, ikke nevn "reol til". Hehe Tok nesten litt av for meg når det gjelder coryer på auksjonen i går, måtte bare gjøre så godt jeg kunne å holde meg tilbake for å by på massevis.. men fikk jo adolfoiene da!
Anders Kaste
Hvor mange akvarier har dere oppe og går nå, da?? :)


Altfor få Anders, altfor få )) Vi har to reoler, en med 9 x 85 liter og en med 6 x 85 liter + et langt kar på ca 190 liter på toppen. Vi har også en minireol med en 200 liter i bunnen og et mallekar på toppen, en 240 liter på soverommet og et yngelkar (54l) på kjøkkenbenken = litt for få kar ))

Går det bra med de nyankomne coryene?
Plussmedlem
Jada, ser ut til å gå flott med dem! Green laserne er virkelig aktive, akkurat som nyankomne coryer flest. De er så utrolig flotte! Med sin utrolige, vakre grønnfarge er det litt av et syn å se gruppen holde sammen og suse rundt i akvariet De nye mallene ser også til å ha det fint. Adolfoiene er litt mer sky, men har sett en del til de også. Åh, de er ikke lite vakre de heller da! Kan godt hende de blir yndlingene, men der er de grønne kandidater også
Rita Revestrek
Vi har nok fått litt corysamlemani, nå saumfarer vi en fiskeliste og kommer nok til å bestille noen arter vi syns er flotte; noen bittesmå [URLBLOCK1]...


Den hasteatus så tøff ut. enkel å få tak i ?
Har prøvd å få tak i Corydoras habrosus i Bergen, men alle får alltid inn pygmeene jeg har gående fra før.
Hvilken fiskeliste dere ser på?
Får ikke skaffe så mange store kar til så da blir det et miniatyrkar og da passer jo disse flott inn. (ca 30liter).

Espen
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap