Black_flys akvarier i Trondheim (side 28)

takk takk. reiste tidlig ja. Reiste hjem i går, men klarte å komme 2 min for sen til innsjekk. Så da ble det å sitte på venteliste da alle fly var fulle, men heldigvis var det storm i nord. Så et widerøe fly ble forsinket. Så da fikk jeg plass på første fly. Måtte bare stoppe innom Ålesund en tur. hehe.

Her hjemme har samboer vært flink å mate fiskene. Fant en øksefisk sittende fast bak et innvendig filter jeg har satt inn for å få det klart hvis jeg trenger å sette opp et akvarium til.

Får fiske ferdig kjøkkenet før jag kan starte på nye prosjekter. Se om jeg rekker å kutte i benkeplaten for å sette inn plate toppen.
Espen da.... Når begynte du å FISKE kjøkken?
Må være den nye idrettsgrenen det.......
LOFFA
Espen da.... Når begynte du å FISKE kjøkken? Må være den nye idrettsgrenen det.......


haha. Gikk litt fort i svingen der.
I morgen skal kjøkkenet få stå til pers. Lei av å ikke ha et funksjonelt kjøkken, men sånn går det med jobb, sykdom, ferie og seminar blander seg inn i tungvektskampen.

Nå skal jeg på stuen og mate samt studere mine flotte fisk. Digger hvordan de VF scalarene glir frem i vannet. Tror de er avhengige av hverandre. Svømmer den ene bort bak den store rota. Er den andre plutselig i manisk leting etter den andre. Hyperventilerer helt til de treffes igjen.

Tror fru apisto holder på med en ny dose med egg. Ser flere av de små fra foorige kull svømmer rundt. De er nå for store for tetraer. Eneste far og scalarene jeg tror kan klare å spise de. Men kjappe det er de.
Mye å gjøre for tiden. Så lite tid til oppdateringer.
Noe som lignet på lek blant de sorte neontetraene i kveld.

ellers er de VF scalarene litt mer fremme når jeg er i nærheten av akvariet.
tror de skjønner at jeg betyr mat. hehe

Ottoene mine er n oen raringer. Har to forskjellige arter i de to store karene.
men begge arter suger/slikker7små såpiser på coryer og andre fisk under matingen.
Flere som har opplevd dette? Ser ikke ut til at fiskene tar skade, men coryene liker det ikke (utenom store mor som ikke bryr seg).

nei må legge meg. Skal være på jobb til kl 7.
tata
Apisto damen ute med den største gjengen yngel jeg har sett.
Minst 100stk. Helt syk sverm rundt henne. Jaget en litt nærgående scalare istad.
Gøy å se så små mødre jage fisk som er 10 ganger større. hehe.

I dag får sommerfuglfar en dame. Øystein kommer innom med en dame til oss.
Gleder meg og håper å få til oppdrett på sommerfuglciklider. Ble bare egg sist gang.

men nå skal benkeplaten til vasken skjæres ut.
Jaggu er du heldig Espen. Her er både egg og yngel spist, til siste rest ;- (
Får la de bruke den tiden de trenger, så lærer de det seg nok. En eller annen gang må det klaffe her også med Apisto gruppene mine. Gikk kun 11 dager fra en egglegging til neste sist gang med cacatuoides F1 ene så de er vel pån igjen snart. Håper dine overlever og at du får sredd genene utover det ganske land

Lykke til Espen

Leif
Grattis med masse apisto-yngel Espen ,håper det blir mange som lever opp,nydelig apistogramma det der.
Håper sommerfuglene godtar hverandre da
Takk Leif og Sølvi.
Gikk noen runder med små kull før de siste som nå er gedigne.
Ser også en del av de små fra kullet før.
De vokser mye fortere enn de som er plassert i andre akvarier.

Venter nå på rørlegger som kanskje kommer før helgen.
Så kan vi bruke kjøkkenet og ikke minst oppvaskmaskinen. Savner den...
hehe

Skal prøve å få tatt noen bilder i morgen.

Grattis med apistoyngel.
Hvordan fungerer denne artemiaklekkeren som du kjøpte? blir det noe artemia av den ?
har en slik selv men aldri brukt den så eg for prøve å kjøre den i gang, men litt skeptisk til å ha den stående i karet.
Christian T.
Grattis med apistoyngel. Hvordan fungerer denne artemiaklekkeren som du kjøpte? blir det noe artemia av den ? har en slik selv men aldri brukt den så eg for prøve å kjøre den i gang, men litt skeptisk til å ha den stående i karet.


Hei. Yngelet får micromark.
Måtte ta ut klekkeriet da jeg bare har en luftepumpe og den trengte jeg til et yngelsikkert akvarium. Ikke sterk nok den pumpa jeg har til å drive flere enheter.
Men når den var oppe å gikk stod fisken i kø utenfor og slukte i seg godsakene. hehe

Skal sette opp igjen snart, men så mye med å rydde og sette igang nykjøkkenet for tiden. Samt nye ideer for å gjøre leiligheten mer funksjonell kommer. hehe
Nå er stua straks tilbake til vanlig. Flyttet inn alle kjøkkenting til kjøkkenet.
Så STOR plass vi har. hehe

63literen: klemte ut litt skitt fra filteret og skiftet litt vann. En sky med brun gugge som fylte akvariumet, men dette trigget tydeligvis ottoene som går i stim etter hverandre og noe som ser ut som lekstendenser. Så gøy.
Sommerfuglene holder delvis sammen og renser forskjellige steiner i karet, men ingen krangling.

Nå er det ut på pub for manure vs SPURS
C O Y S
grattis med nytt kjøkken da
Ser i et annet innlegg at du skulle se spurs!!! Leste i avisen i dag at det er 21 år siden....... ja skal vel ikke rippe for mye opp i det. Mutter husker jeg holdt med tottenham, må ha vært på 70-80 tallet en gang. De var kjent på den tiden som u-spesialist!!!
Som en manuer med hele mitt hjerte så husk å spill til dommeren har blåst)
skal ikke si mer, men mr clat får vi nok ikke se på en stund. FY FAEN!!

Mørkt i karene når jeg kom hjem så ikke så mye å melde..
Hvordan går det med apistoyngel?
Blitt noe flere yngel/egg på corryer og div?
Christian T.
Hvordan går det med apistoyngel? Blitt noe flere yngel/egg på corryer og div?


Apisto kullet som går nå henger rundt mor som en sverm.
Kullet før vokser det opp noen i samme kar, samt noen som bor i et kar med reker.

Lekstendenser i flere kar, men litt lite tid før kjøkkenet er helt ferdig.
Altså har ikke tid å legge til rette for lek. hehe

Har lyst å bytte ut 180 literen med et større kar. Må prøve på overtalelse med madammen. tror det skal gå bra da karet ikke er så mye større enn det jeg har fra før.

Nei sofaen kaller igjen. Litt slapp etter i går...
Plussmedlem
Black_Flys
[QUOTE=Christian T.]Hvordan går det med apistoyngel? Blitt noe flere yngel/egg på corryer og div?


Apisto kullet som går nå henger rundt mor som en sverm.
Kullet før vokser det opp noen i samme kar, samt noen som bor i et kar med reker.

Lekstendenser i flere kar, men litt lite tid før kjøkkenet er helt ferdig.
Altså har ikke tid å legge til rette for lek. hehe

Har lyst å bytte ut 180 literen med et større kar. Må prøve på overtalelse med madammen. tror det skal gå bra da karet ikke er så mye større enn det jeg har fra før.

Nei sofaen kaller igjen. Litt slapp etter i går...


Intressante planer du har! Hvor stort akvarium kan du tenke deg?
Er på planleggingsstadiet. Må få overtalt damen først.
Tenker 325liter på porsabord. Under der skal det stå 2 bøttefilter og kanskje 2x63liter + 28 liter. Hvis plass.

Sånn ca tenkt:

-------------------------- 325 liter -------------------------
-- 63 liter--bøttefilter--bøttefilter--28liter---63 liter---

Så da blir det ledig plass til en LIDO 120 på stua.

Hvis denne planen går gjennom blir det følgende akvarieir i hus:
-325
-63
-63
-28
-120
-vase


Selger da 45liter, 54 liter og 180 liter.


Takk for besøket fra Aleksander. Ble litt akvarieprat, men må beklage at jeg glemte å sette på kaffe. Får ta det neste gang. Håper eple og sandsneglene får det bra.

Høres ut som en god plan det
Du får godgjøre madammen på en eller annen måte
Tilfeldig bekjentskap
© Kjell Begby
Reklame for plussmedlemskap